کد خبر: ۶۶۳۳۳
نسل اول و سوم انقلاب در «تریبون آزاد شیـــرازه»
آن ها که در شب 22 بهمن روی پشت بام تکبیر می گویند و آنان که نمی خواهند در راهپیمایی شرکت کنند تا دولت مردان بعضی چیزها را بفهمند!
تاریخ: ۲۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۳

شیـــرازه: دو روز ديگر 22 بهمن است. شايد اين تاريخ را کمتر کسي فراموش کند. 22 بهمن‌ها هميشه 22 بهمن بوده است. چه براي دانش‌آموزان، چه کارمندان و چه دانشگاهيان و چه کاسب و چه کارگر و... 22 بهمن روزي متفاوت و به ياد ماندني است. خيلي ها از 22 بهمن‌ها خاطره دارند. شايد اگر پاي صحبت هاي شيرين پدران و مادران انقلابي مان بنشينيم رنگ و بوي انقلاب را بهتر حس کنيم. صحبت‌هايي که همگي سرشار از افتخار و شادماني‌ است. صحبت هايي که حتي بوي يک لحظه پشيماني از آن بيرون نمي آيد. نسل اول انقلاب اگر چه پا به سن گذاشته است و شايد موي سپيد کرده اما همچنان انقلابي از خاطراتشان صحبت مي کنند. 22 بهمن ها حتي زير تهديدات موشکي صدام گرم تر و پرشور تر از هميشه برگزار شده است و براي نسل اول انقلابي ها نوعي نوستالژي دارد!

اما براي نسل هاي جديد ايران اسلامي
22 ‌بهمن چه حال و هوايي دارد؟ 22 بهمن براي جوانان و نوجواناني که بعد از جنگ به دنيا آمده اند و تنها حوادث دهه اول انقلاب را در قاب تصاوير و صفحات کتابها مشاهده کرده اند چگونه است؟ شايد پاسخ به اين سئوالها براي کساني که دوران شاه را تجربه کرده باشند ساده باشد.  آنها معناي ساواک دنبالت است را خوب بلدند!

بله! شايد يکي از نعمت هاي بزرگ کشور ما را امروز بايد در امنيت و آزادي جستجو کنيم. نعمت هايي که وفور آنها گاهي ما را غافل مي‌کند. گاهي فراموش مي کنيم که انقلاب يعني چه.

کشور انقلابی ما هنوز به آرمان های خود نرسیده و مدینه فاضله نیست. مشکلات هست تا دلتان بخواهد، بیکاری، گرانی و تورم و اصلا باید گفت بر منکرش لعنت... اما جای خوشحالی است که جوانان ایرانی به انقلاب امام(ره) افتخار می کنند. سرشان بالاست و با افتخار در خیابان ها قدم مي زنند. اين روزها وقتي مي بينیم که هيچ اجنبي‌اي جرأت عرض اندام عليه کشورمان را ندارد به خود می بالیم. احساس غرور می کنیم وقتی می بینیم امروز آمریکا زیر میــــز دنبال گزینه ها می گردد!

آری ملت ایران در بیش از سه دهه متوالی برای ساختن این نظام رنج و مشقت بسیار برده است؛ در دوره انقلاب، دفاع مقدس و... در هر آجر که به آجر نهاده شده و یا هر تهدید که از دامنه این مرز و بوم رفع شده است؛ با چنگ و دندان از کشور دفاع کرده است... لذا ممکن است که ده‌ها نقد و گلایه هم داشته باشد اما دلبسته خانه خویش است.

فیلم زیر گوشه ای از حرف های صحبت های نسل اول و سوم انقلاب با شیرازه است که از خاطرات و خواسته های خود از انقلاب می گویند. آن ها که در شب 22 بهمن روی پشت بام تکبیر می گویند و آنان که نمی خواهند در راهپیمایی شرکت کنند تا دولت مردان بعضی چیزها را بفهمند!
به هر حال باید منتظر ماند و دید آیا تحلیل آمریکایی ها که گفته اند مردم ایـــران دست بسته شده اند درست از آب در میاید یا مثل همیشه حضور مردم آن ها را روسیـــاه خواهد کرد؟!


الیس الصبــح بقریب


لینک دانلود
نظرات بینندگان