کد خبر: ۶۷۱۹۳
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۰ - ۱۶ اسفند ۱۳۹۳

روز درختکاری در کازرون چگونه گذشت؟

به مناسبت روز درختکاری در دانشگاه های آزاد و پیام نور کازرون، با حضور رئیس، کارکنان و کارمندان چند اصله نهال کاشته شد
به گزارش سرویس شهرستان های شیرازه به نقل از کازرون خبر، به مناسبت روزدرختکاری، دانشگاه آزاداسلامی واحد کازرون اقدام به کاشت چهل اصله درخت نخل در حاشیه باغ این واحد دانشگاهی کرد.

سیاوش شریفی رییس دانشگاه آزاد واحد کازرون در این مراسم با تأکید بر حفط و گسترش فضای سبز و احترام به منابع طبیعی بیان داشت: یکی از زیباترین و پرثمرترین نعمت های پروردگار متعال، درخت است که بخش قابل توجهی از نیازهای انسان و سایر موجودات زنده را برآورده می سازد، تا حدی که انسان برای آن نوعی ارزش معنوی قائل است. و از حرمت و قداست ویژه ای برخوردار است.

وی اظهار کرد: در بهار سال 92 حدود دو هکتار از زمینهای بلااستفاده در سطح دانشگاه تحت نظر کارشناسان جهاد کشاورزی شهرستان با بهر گیری از یارانه نهال و سیستم آبیاری قطره ای از سوی جهاد کشاورزی شهرستان استفاده کردیم  و به مرکبات تبدیل شده است و در آینده هم به منظور درامدزایی و توسعه باغات بیشتر از این زمینها جهت گشت گیاهان دارویی گل خانه ای استفاده می کنیم.

همچنین در آستانه فرا رسیدن بهار طبیعت و به مناسبت 15 اسفند ماه روز درختکاری، با حضور رئیس دانشگاه، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان کارکنان و دانشجویان این دانشگاه، مراسم روز درختکاری  در دانشگاه پیام نور کازرون برگزار شد.

در این مراسم دکتر اسداله جعفری سرپرست دانشگاه پیام نور کازرون از لزوم کاشت درخت و گسترش فضای سبز  به منظور حمایت از محیط زیست و دفاع از هوای پاک اشاره کرد و خواستار تلاش بیشتر دانشگاهیان برای حفظ و نگهداری فضای سبز شد.

وی اظهار داشت: نامگذاری 15 اسفند به عنوان روز درختکاری فرصت مناسبی برای توسعه فضای سبز در محیط های آموزشی، اداری و دانشگاهی می باشد.

گفتنی است در این مراسم به صورت نمادین تعدادی اصله نهال توسط دانشگاهیان پیام نور کازرون در دانشگاه کاشته شد.

رؤسای دانشگاه هایی که دست به بیل شدند+ عکس

رؤسای دانشگاه هایی که دست به بیل شدند+ عکس

رؤسای دانشگاه هایی که دست به بیل شدند+ عکس

رؤسای دانشگاه هایی که دست به بیل شدند+ عکس

رؤسای دانشگاه هایی که دست به بیل شدند+ عکس

نظرات بینندگان