کد خبر: ۶۷۵۲۱
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۲ - ۲۴ اسفند ۱۳۹۳
واکنش آیت الله ایمانی به نامه مطهری:

درصدد پاسخ به نامه‌ پر از فحش مطهری نیستم/ این عکس العمل نشان داد ضربه به جای درست اصابت کرده است

مطهری باید به مصوبه شورای تأمین استان تمکین می‌کرد.
به گزارش شیرازه،  آیت‌الله اسدالله ایمانی در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان فارس اظهار داشت: به مصداق آیه شریفه «وَإِذَا خَاطَبَهُمُ الجَاهِلُونَ قَالُوا سَلَامًا» درصدد پاسخ به نامه‌ای مملو از ادبیات مستهجن و فحش و ناسزا نیستم اما مواردی را باید در مورد این استان و شرایط حساس کشور روشن کنیم که همگان هوشیار باشند.

به نوشته فارس، وی افزود: غصه ما برای فارس است که با این رتبه و شأنی که مقام معظم رهبری برای این استان قائل است چنین بلبشویی در آن به راه افتاده و با این ادبیات مستهجن به نکات منطقی و عقلانی ما پاسخ داده می‌شود که ممکن است ابهاماتی ایجاد کند و بهره‌برداری‌هایی بشود.

امام‌جمعه شیراز ادامه داد: مگر ما جز این‌که گفته باشیم تمام جوانب کار سوابق، لایه‌ها، ابعاد مختلف و ملزومات قضیه روز سخنرانی، توسط گروه تحقیق دیده شود چه گفتیم و آیا این سخن خلاف و اشتباه بود که این‌گونه پاسخ دادند و نکته دیگر که گفتیم که هر عمل عکس‌العمل دارد و وقتی حریمی را نگاه نداشتیم، حریم ما را خواهند شکست.

آیت‌الله ایمانی اضافه کرد: وقتی نماینده مجلس در حال نطق است و نمایندگان به وی می‌گویند نطق را تمام کن و او با مشت پاسخ می‌دهد طبیعی است که همان فرد وقتی به سفر رود با مشت با او برخورد می‌کنند که این همان قانون باد کاشتن و طوفان درو کردن است.

نماینده ولی‌فقیه در فارس تصریح کرد: آن‌هایی که آمدند شعار دادند برای احترام به نظر شورای تأمین و قانون بوده و یک نماینده قانونگذار باید خود به قانون پایبند باشد.

وی بیان کرد: در این قضیه حیثیت فارس دارد شکسته می‌شود و این بازی‌ها دارد به سمتی می‌رود که مردم و مسئولان باید هوشیار باشند که علائم نشان‌دهنده تکوین یک فتنه است.

امام‌جمعه شیراز ابراز داشت: در کنار موفقیت‌های متعدد سال 93، در این سال چالش‌های فرهنگی را نیز شاهد بودیم که آثار و تبعات خود را داشت و خواهد داشت و نشان از برنامه‌ریزی گروه‌هایی دارد که کمتر به انضباط دینی توجه دارند.

به گفته وی، بزرگ‌ترین فعالیت اجتماعی و حضور مردمی انتخابات اسفندماه سال 94 است که بلوغ سیاسی و اجتماعی مردم ما را ثابت می‌کند و عرصه انتخابات برای دشمنان نیز عرصه حضور و فرصت‌طلبی برای ضربه زدن به کشور است.

یک هدف بلواها، جابجایی مهره‌ها است

آیت‌الله ایمانی متذکر شد: ما شاهد فعل‌ و انفعالاتی از سوی افراد مسئول و برخی عوامل پشت پرده هستیم که استان فارس را به‌عنوان یک مرکز برای تحقق آرمان‌های خود قرار دادند و برای این کار برنامه‌ریزی‌هایی می‌کنند و آنچه در این چند ماه انجام شد، گوشه‌ای از دورنمای فتنه و پنجره‌ای است که بنا دارند در فارس باز کنند.

وی سپس عنوان کرد: در حادثه‌ای که رخ داد من از بیرون رصد کردم و به سبب آن‌که در سفر بودم مسائل را از رسانه‌ها تعقیب کرده و دیدم، مقدماتی تهیه شد و دست‌های مرئی و نامرئی فعالیت‌هایی را پی‌ریزی کردند که نتایجی را به دست آورند که شامل نتایج ظاهری از قبیل جابه‌جایی‌ها و عزل و نصب‌ها است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی فارس اضافه کرد: این کار، یک کار ساده و رخداد عادی نبود بلکه در مدت کوتاه تعداد افرادی که باید بیایند فعالیت تبلیغاتی انجام دهند، فراوان و برنامه‌ریزی‌شده بود تا فضا به التهاب کشیده شده و ملتهب شود و موارد از چارچوب قانون به فضای غیرقانونی کشیده شده و از آب گل‌آلود خواسته‌هایی به دست آید.

وی تصریح کرد: شاید من می‌توانستم از کنار قضیه عبور کنم و آسیب اجتماعی متوجه من نشود اما احساس کردم توطئه‌ای در جریان است و ظلمی علیه فارس دارد اتفاق می‌افتد.

حجم عکس‌العمل‌ها نشان داد که ضربه به‌جای درست زده‌ شده است

امام‌جمعه شیراز خاطرنشان کرد: مسائل به صورت روشن و شفاف گفته شد اما عکس‌العمل‌ها فوق‌العاده شدید با ادبیات مستهجن از سوی افراد مختلف نشان داد که موضع‌گیری ضربه را به برنامه‌ها زده و دارند پاتک خود را عملیاتی می‌کنند.

آیت‌الله ایمانی افزود: این بر هم خوردن برنامه‌ها به سبب موضع‌گیری، باعث شد برداشت من که مقدماتی برای حصول نتایج برنامه‌ریزی‌شده، تقویت شود.

حمله به نماینده بالاتر از حمله به رئیس مجلس نیست

نماینده ولی‌فقیه در استان فارس در ادامه اظهار داشت: ما در موارد مختلف در شهرستان‌ها و استان‌ها برخوردهای فیزیکی بسیار دیده‌ایم که کسانی از سر احساسات، علاقه، دوستی یا دشمنی عکس‌العملی نشان می‌دهند اما این‌که یک‌باره تمام مسئولان راه بیفتند و عکس‌العمل نشان دهند، سابقه ندارد.

آیت‌الله ایمانی اضافه کرد: آیا حمله به یک نماینده مهم‌تر است یا تهاجم به رئیس مجلس شورای اسلامی که از همین سنخ بود اما آنجا عکس‌العمل و گروه تحقیق و سخن از برهم ریختن اوضاع‌ و احوال کهکشان‌ها و سیارات نبود اما وقتی همان حمله به یک نماینده می‌شود، بلوایی در فضای مجازی به راه می‌افتد و اوضاع کائنات قمر در عقرب می‌شود.

وی سپس یادآور شد: بعد از آن قضایا امام‌جمعه شهر، مطالب کلی را حسب وظیفه در قالب سنگین، مستند و شفاف مطرح می‌کند و در جواب فحش، نسبت ناروا و ادبیات مستهجن نصیب وی می‌شود.

آیت‌الله ایمانی ادامه داد: ناراحتی ما از این بود که این اردوگاه چرا اجازه دادند چنین افکاری در جمع آنان شکل بگیرد و افرادی فرصت تنفس پیدا کنند که ادبیات آنان را نه شرع نه عرف و نه عقل تائید می‌کند و در این مسائل هوشیاری مردم و مسئولان بار دیگر خواب‌های بدخواهان را ناکام خواهد گذاشت.
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
حمید
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۳
0
حضرت دوست
بالاخره عمل حمله به علی مطهری را محکوم میکند یانه؟!
یک کلمه بفرمایید و همه را روشن کنید.
چرا اینقدر اصرار دارید که بر روی این حمله سرپوش بگذارید.
باور کنید ما هم دغدغه انقلاب و نظام دارم، چرا به هر کسی که انتقادی دارد برچسب بدخواهی میزنید؟
مگر منتقدین به مواضع شما چه میگویند؟ حرفشان این است که شما صریحا این عمل را محکوم کنید.
حضرت آقا
بعضی وقتها باید همچون امیرالمومنین علی (ع) از عثمان زمان دفاع کرد، نه بخاطر اینکه عثمان انسان شریفی است بلکه به این خاطر که بدعت خطرناک خلیفه کشی و بی قانونی در جامعه رواج پیدا نکند.
حضرت دوست:
عاجزانه خواهشمندیم از عثمان زمان دفاع کنید.

شیرازه لطفا منتشر کن لطفا
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۳
0
ادبیات "مستهجن" عبارت مناسبی نبود.

سخیف ، مبتذل ، و مستهجن سه معنای متفاوت دارند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۳
0
قاطعانه از نمایتده محترم ولی فقیه در استان فارس حمایت می کنیم
یک اصفهانی
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۳
0
خداوند بر عمر این فقیه انقلابی بیفزاید

من به نمایندگی از جوانان حزب اللهی اصفهان دست ایشان را به گرمی می فشارم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۳
0
ای کاش اینقدر به مسائل اصلی کشور و استان ( ازدواج ، اشتغال ، فرهنگ و...) اهمیت می دادند و کمسیون امنیت ملی فکری به حال بانوان عریان در خیابانها می کرد در کشور شیعی
احمد
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۳
0
ایت الله ایمانی میگویند وقتی این اقا در مجلس درمورد موضوعی صحبت میکند.چون بقیه نمایندگان میگویند حرفت راقطع کن .و این اقا حرفش را با قدرت ادامه داده.کاری درتی نکرده و باید قطع کند.!!!!!!!!!!!! واقعا که. مگه کلاس درسه .اگه تو مجلس هرنماینده ای ازاد نباشه که حرفش بزنه که دیگه مجلس نیست عزیز من.