کد خبر: ۶۷۹۳۰
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۴ - ۱۰ فروردين ۱۳۹۴
در هفتمین نظــرخواهی شیرازه؛

شما بگوئید: «پُر سر و صداترین عزل و نصب سال قبل» چه بود؟

با آغاز دومین سال از عمر دولت یازدهم عزل و نصب مدیران در فارس شکل جدی تری به خود گرفت. عزل و نصب هایی که بعضا با حاشیه های فراوانی همراه بود.
ارزیابی چهره ها، اماکن و نهادهای مختلف اثرگذار در حوزه های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، هنری و ورزشی از منظر شما مخاطبان گرامی کاری است که شیرازه آن را انجام می دهد.
در اولین قسمت به معرفی «رک ترین امام جمعه فارس»، در دومین قسمت به معرفی «پربیننده ترین برنامه صدا و سیمای فارس» در سومین قسمت به معرفی گزینه های «پرحاشیه ترین مدیر فارس» در چهارمین قسمت به معرفی «جذابترین نقطه فارس» در پنجمین قسمت به معرفی «پرطرفدارترین هیئت مذهبی فارس» و در بخش ششم نظر شما را در خصوص «برترین ورزشکار» استان جویا شدیم.


این سلسله نظرخواهی ها اکنون به ایستگاه هفتم رسیده است. به گزارش سرویس سیاسی شیرازه، با آغاز دومین سال از عمر دولت یازدهم عزل و نصب مدیران در فارس شکل جدی تری به خود گرفت. عزل و نصب هایی که بعضا با حاشیه های فراوانی همراه بود. از شایعاتی که به واقعیت پیوست تا عزم مدیریت ارشد استان برای برکناری یک مدیر و یا استفاده از شیوه سنگالیسم توسط مدیران دولت تدبیر و امید!

در این قسمت شما باید از بین چهار جلسه تودیع و معارفه ای که کنش ها و واکنش های فراوانی را در سطح جامعه و رسانه ها ایجاد کرد یکی را انتخاب کنید.

شایعاتی که رنگ واقعیت گرفت

هنوز چند ماه از حکم سرپرستی امیری به عنوان سرپرست فرمانداری شیراز در بهمن ماه 92 نگذشته بود که شایعه برکناری او بر سرزبان ها افتاد تا اینکه در 29 خرداد 93 وزارت کشور برای امیری حکم زد تا خیال همه را راحت کند. امیری جوان که از ابتدا چندان نسبتی با تفکرات برخی افراطیون در دولت اعتدالی روحانی نداشت در آبان 93 شایعه برکناری اش را تکذیب کرد تا این که 29 دی 93 بار دیگر خبر رسید فرماندار شیراز برکنار شده است. این بار شایعه نبود و مدیریت 11 ماهه امیری در شیراز به پایان رسید. دولتی ها یک ماده قانونی که بایستی مدیران کارمند رسمی دولت و یا پیمانی باشند را دلیل این کار عنوان کردند.
 اما از آن جا که خود امیری در مراسم تودیع و معارفه امروز شرکت نکرد می توان دریافت که دلایل دیگری هم برای برکناری او وجود داشته که وی حاضر به حضور در این مراسم نشده است. تفاوت در خط مشی امیری با دولت و لغو مجوز اجرای گروه موسیقی هنجارشکن «لیان» در شیراز توسط وی از جمله مواردی است که می تواند در برکناری فرماندار شیراز نقش داشته باشد.
امیری بعد از آن ماجرا به شیرازه گفته بود: به زودی دلایل اصلی برکناری‌ام از فرمانداری را به صورت مفصل با ارائه مستندات برای تنویر افکار عمومی توضیح خواهم داد. اما خبری نشد.

شما بگوئید: پر سر و صداترین عزل و نصب سال قبل چیست؟
عزل مصطفی امیری فرماندار شیراز و سرپرستی علیرضا بیات پور

برکناری به شیوه سنگالیسم
یحیی هاشمی مدیرکل کنونی سیاسی و انتخابات استانداری فارس که در انتخابات سال 88، مسئول کمیته فتنه‌انگیز «صیانت از آراء» ستاد میرحسین موسوی بود، در شهریور 93 در اقدامی عجیب به بخش‌داری زرقان رفته و در حالی که بخش‌دار مشغول سرکشی از برخی روستاها بود، وی را عزل کرد! نکته عجیب‌تر این که نه تنها بخش‌دار از این اقدام بی‌خبر بود که حتی هیچ کس از فرمانداری شیراز به عنوان نهاد مسئول و بالاتر بخشداری زرقان، در این جلسه حضور نداشته است. واکنشهای تند علیه این رفتار علاوه بر امام جمعه و رئیس شورای شهر  زرقان به سایر مسئولین نیز سرایت کرد. جعفر قادري نماينده مردم شيراز در مجلس نیز از برخورد مدير كل سياسي استانداري فارس در نحوه تعويض بخشدار زرقان انتقاد کرد و اظهار داشت: «از همه آقاياني كه اختيار چنين برخوردي را به مدير كل سياسي داده اند و از اين شيوه برخورد اطلاع داشته و اقدامي نكرده اند به عنوان نماينده مردم متاسفم.»
مدیر کل سیاسی بعد از این ماجرا گفته بود: تغییر بخشدار زرقان در کمال ادب و اخلاق صورت گرفت!

شما بگوئید: پر سر و صداترین عزل و نصب سال قبل چیست؟
مراسم معارفه بخشدار زرقان بدون حضور غلامحسین فروزان

از ممانعت ورود به استانداری تا عزل
آقای مدیرکل
احمدی استاندار فارس در اوایل آذرماه در جمع خبرنگاران با اشاره به سوء مدیریت در مخابرات استان و اینکه فارس جزء شش استان زیان‌ده کشور در این عرصه بوده است، بیان کرد: تصمیم‌گیری کُند مدیران مرکز سبب بروز مشکلات بسیار شده و مسئولان را مجبور به استفاده از مدیران غیربومی کرده و برخی نیز به پست بسیار وابسته‌اند اما به شدت به دنبال تغییر مدیر مخابرات استان هستیم.
استاندار فارس درخصوص ناکارآمدی مدیرعامل فعلی مخابرات فارس گفته بود: من مدیر مخابرات را به هیچ عنوان در استانداری راه نمی دهم و به دنبال تغییر وی هستم و نامه آن را هم ارسال کردم و در هیچ جلسه ای هم اجازه نمی دهم وی بیاید و حق ورود به استانداری را ندارد و تا این اندازه او را قبول ندارم و در انتظار حضور مدیرعامل جدید مخابرات هستم که به زودی خواهد آمد.
اما این تازه شروع این داستان بود. چند روز بعد در واکنش به اظهارات استاندار، سخنگوی مخابرات کشور گفت: استاندار نمی تواند محمودی را برکنار کند!
اما بالاخره در دی ماه 93 هومان محمودی که بعداً در لرستان مدیر کل شد، از مخابرات فارس رفت و علی اصغر روزگار سرپرست شركت مخابرات فارس شد.

شما بگوئید: پر سر و صداترین عزل و نصب سال قبل چیست؟
تودیع و معارفه مدیر کل مخابرات فارس

رفتن مدیری که در بوق و کرنا شد
جنس تودیع و معارفه مدیرکل صدا و سیمای مرکز فارس با بقیه گزینه های بالا کمی متفاوت است. محمد باقر کشفی که به سن بازنشستگی رسیده بود، گرچه در حوزه های فنی و کمی رشد محسوسی برای مجموعه تحت امرش به وجود آورد، اما منتقدان می گویند که کیفیت برنامه های مرکز فارس چنگی به دل نمی زد. (اینجا و اینجا و اینجا)
حاشیه های کشفی زمانی به اوج خود رسید که در برنامه ای پر حرف و حدیث، چهره ماندگار عرصه ورزش و فرهنگ شناخته شد و این در حالی بود که هیچ مدال ورزشی در خور توجهی در سطح ملی و بین‌المللی نداشت! حضور مکرر کشفی در برنامه های سیمای فارس، اصرار بر پخش برنامه های پرحاشیه بدون در نظر گرفتن انتقادات و پخش مستند «مهامرد» در روزهای پایانی مدیریت او و سنگ تمام بخش های مختلف خبری، تعریف و تمجید ویژه برنامه هایی مثل خوشا شیراز که بیشتر بوی تملق می داد رفتن وی را حسابی در بوق و کرنا کرد.
معارفه مدیرکل صدا و سیمای مرکز استان فارس 4 اسفند ماه 93 برگزار و «سید تقی سهرابی» جایگزین کشفی شد. نکته جالب توجه این تودیع و معارفه عدم حضور مسئولین ارشد فارس در مراسم بود. اعضای شورای تامین و امام جمعه شیراز به حضور نماینده در این جلسه اکتفا کردند.

شما بگوئید: پر سر و صداترین عزل و نصب سال قبل چیست؟
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
خبرنگار اصلاح طلب
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۰ فروردين ۱۳۹۴
0
سلام
ابتکار این سایت خبری در ارائه این روش نظر سنجی ستودنی است.
موفق باشید.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۰ فروردين ۱۳۹۴
0
دست دولتی ها درد نکنه واقعا فارس رو افراد بی کفایت گرفته که نه فکر مردم هستند نه فکر اسایششون
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۰ فروردين ۱۳۹۴
0
رفت خازن از خرامه را ننوشتید چرا
شهروند شيرازي
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۰ فروردين ۱۳۹۴
0
براي شناسايي كم كارترين مدير كل هم نظر خواهي كنيد.
مجتبی
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۰ فروردين ۱۳۹۴
0
امیری