کد خبر: ۶۸۱۲۳
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۲ - ۱۸ فروردين ۱۳۹۴

فیلم: خاطرات جالب رئیس سازمان انرژی اتمی زمان شاه از مذاکراتش با آمریکایی ها

ظاهر امر این است که آقای اعتماد دل خوشی از عملکرد آمریکایی ها در دوران ریاستش بر سازمان انرژی اتمی ایران ندارد
به گزارش سرویس سیاسی شیرازه، «اکبر اعتماد»، یکی از چهره های شناخته شده دوران پهلوی است که ریاست سازمان انرژی اتمی ایران را بر عهده داشته است. به واقع او نام اولین رئیس سازمان انرژی اتمی ایران را یدک می کشد.

وی که 30 سال است در پاریس، پایتخت فرانسه زندگی می کند دو سال پیش با خبرنگار شبکه چهار رادیو بی بی سی، بنگاه سخن پراکنی دولت بریتانیا مصاحبه کرده است و حرف هایی زده که در نوع خود جالب به نظر می رسند. بی بی سی فارسی، بنگاه سخن پراکنی دولتی بریتانیا علیه جمهوری اسلامی ایران هم مصاحبه او را ترجمه کرده و به فارسی در اختیار مخاطبان خود قرار داده است.

بنابراین گزارش، اعتماد در مصاحبه خود بیان می دارد که آمریکایی ها که بدوا از طرح ایران در دوران پهلوی برای ساخت نیروگاه هسته ای حمایت می کرده اند، به مرور شروع به ایجاد مشکل در این مسیر کرده اند. ظاهر امر این است که آقای اعتماد دل خوشی از عملکرد آمریکایی ها در دوران ریاستش بر سازمان انرژی اتمی ایران ندارد: «آنها اول حمایت می کردند... اما کمی بعد خواستند نظرات خودشان را به ایران تحمیل کنند و من زیر بار نرفتم. ما چهار سال برای رسیدن به توافقی دوجانبه مذاکره کردیم و هرگز به نتیجه نرسیدیم.»

بازخوانی مصاحبه آقای اعتماد در شرایطی که چند روزی است از بیانیه لوزان می گذرد خالی از لطف نیست. ادامه مصاحبه را در زیر ببینید.



نظرات بینندگان