کد خبر: ۶۸۲۷۵
تعداد نظرات: ۸ نظر
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۶ - ۲۳ فروردين ۱۳۹۴
بیانیه لوزان؛‌ نه موافقم،‌ نه مخالفم

دور افتخار تاریخی استاندار فارس و انذار انقلابی رهبر انقلاب

استاندار فارس در حالی بیانیه‌ لوزان را به عنوان بزرگ‌ترین دستاورد ایران در عرصه سیاست خارجی از پس از انقلاب اسلامی معرفی کرد که از نظر رهبر معظم انقلاب، این بیانیه حتی ادامه مذاکرات را هم تضمین نمی‌کند.

شیـــرازه – سرویس سیاسی: در میان همه ذوق‌زدگی‌هایی که از سوی برخی از مسئولان و فعالان سیاسی کشور بروز داده شد تا بیانیه هسته‌ای لوزان میان ایران و 1+5 یک پیروزی معرفی شود، احتمالا عجیب‌ترین اظهار نظر از سوی استاندار فارس بود.

استاندار دیپلمات فارس پیش از این با اظهار نظرات هسته‌ای خود، همه تحریم‌ها را در چارچوبی جناحی، به دلیل ناکارآمدی دولت‌مردان وقت معرفی کرده بود. او اما این بار و پس از بیانیه لوزان نیز با تکرار ادعاهای خود، در اظهارنظری که شاید گزافه نباشد اگر آن را «تاریخی» بنامیم، این بیانیه را بزرگ‌ترین دستاورد ایران در عرصه سیاست خارجی بعد از انقلاب دانست! جملاتی که اگرچه بر اساس واقعیت و منطق، نوعی مبالغه در حد بسیار بالا محسوب می‌شد اما با این حال، عمر این مبالغه بیشتر از چند ساعت نبود.

در پنج‌شنبه گذشته، وقتی استاندار پشت تریبونی قرار گرفت که رویش نوشته شده بود «پیروزی هسته‌ای مبارک» و این جملات عجیب و مبالغه‌آمیز را با نقد به دولتمردان سابق بیان می‌کرد، رهبر انقلاب در حسینه امام خمینی در جمع مداحان اهل بیت علیهم‌السلام فرمودند:

«ما هنوز هیچ چیز در اختیار نداریم، هیچ الزامی به‌وجود نیامده است. اینکه حالا تبریک می گویند، به بنده تبریک می گویند، به دیگران تبریک می گویند، بی‌معنی است، چه تبریکی؟ آنچه تا کنون انجام گرفته است نه اصل توافق و مذاکره‌ی منتهی به توافق را تضمین میکند، نه محتوای توافق را تضمین میکند؛ هیچ کدام را؛ حتّی تضمین نمیکند که این مذاکرات تا به آخر برسد و به یک توافق منتهی بشود؛ اینکه تا الان انجام گرفته، این‌جوری است؛ همه چیز مربوط به بعد از این است.»


دور افتخار تاریخی استاندار فارس و انذار انقلابی رهبر انقلاب

استاندار فارس بیانیه‌ای را به عنوان بزرگ‌ترین دستاورد ایران در عرصه سیاست خارجی از پس از انقلاب اسلامی معرفی کرد که از نظر رهبر معظم انقلاب، این بیانیه حتی ادامه مذاکرات را هم تضمین نمی‌کند.

البته این بار اولی نیست که استاندار فارس به صورت غیرمستقیم از رهبر انقلاب، تذکر دریافت می‌کند. در شهریور سال گذشته، رهبر معظم انقلاب در حالی دولتی‌ها را از تخریب دولت گذشته پرهیز دادند که یک روز قبل از آن، استاندار فارس در اظهار نظری عجیب گفت: «کشور دیگر الله بختکی اداره نمی‌شود.»

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۴
0
قای استاندار اگر راست میگویی به فکر جاده باریک وادم کش کورده خنج باش
سید
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۴
0
چرا صحبت های فرمانده کل سپاه سانسور کردید... کار شما هم خیانت هست
شیدا نظری
کسانی که مذاکرات لوزان را تبریک گفتند:
سردار فیروزآبادی به رهبری
ظریف به روحانی
روحانی به ظریف!
سرلشکر جعفری از مذاکره کنندگان دفاع کرد تبریک نگفت.
دقت باید کرد
قضاوت صحیح انجام داد.
اصلاح طلب
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۴
0
عزيز احمدي بزودى عوض مي شود بزودى استاندار جديد فارس معرفي مي شود منتظر باش
دوست تو
نمیشه اونکه باید عوض بشه تفکر ونگاه تو به اصلاح طلبی است که یک رهبر منسجم در فارس پهناور نداریم
زرین دشت
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۴
0
سلام استاندار فارس در فروردین سال 93 به زرین دشت امدند و در شورای اداری قول دادند که ده کیلومتر جاده حاجی اباد به لار که 25 سال است این پروزه شروع شده تا دهه فجر سال گذشته افتتاح کند یک سال از این قول می گدرد حتی یک کبلوکتر هم درست نشد حال ببینید فارس چگونه استاندار توانمندی دارد خیلی نمی خواهد وقت خود صرف چنین ادمی کنید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۴
0
احمدی هم مثل دیگر مسولان رده بالا تبریک گفتند و خود رهبری هم گفتند خیلی ها به من تبریک گفتند چه جرمی حالا احمدی مرتکب شده ؟
علی
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۴
0
درود بر استاندار با تدبیر فارس، انشالله با رفع تحریم ها دوباره کشور رونق بگیرد.