کد خبر: ۶۸۲۲۳
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۲ - ۲۲ فروردين ۱۳۹۴

سفره هفت سین ارسنجان، برترین سفره به انتخاب استان فارسی ها

می توان سفره هفت سین و نحوه چینش آن را، نماد فرهنگ، آداب و رسوم و نوآوری های مردم هر منطقه از میهن عزیزمان دانست.
به گزارش سرویس شهرستان های شیرازه به نقل از ارسن نیوز؛ سفره های هفت سین در فرهنگ ایرانی نماد توجه مردم این سرزمین به نعمات خداوندی از یک طرف و معنویات از طرف دیگر است.

در مناطق مختلف کشور علاوه بر آن هفت سینی که بر سفره عید قرار می دهند، موارد دیگری همچون قرآن مجید، دیوان حافظ و دیگر محصولات و صنایع دستی موجود در هر منطقه نیز زینت بخش محفل ایرانیان در آغاز هر سال می شود که به نوعی می توان سفره هفت سین و نحوه چینش آن را، نماد فرهنگ، آداب و رسوم و نوآوری های مردم هر منطقه از میهن عزیزمان دانست.

در نوروز امسال، شبکه استانی صدا و سیمای مرکز فارس، بخشی از برنامه "شب پارسی" را که با عنوان "بهار پارسی" ویژه ایام عید پخش می شد را به نمایش نمونه های سفره هفت سین شهرستان های مختلف استان اختصاص داده بود و با برگزاری مسابقه ی پیامکی، مردم شهرستان ها را در رقابت برای انتخاب بهترین و زیبا ترین سفره هفت سین، تشویق به مشارکت در این برنامه کرد و از منتخبان هر شهرستان نیز خواسته شده بود سفره هفت سین خود را به نحوی بچینند که علاوه بر زیبایی، نمایانگر آداب و رسوم و محصولات آن شهرستان نیز باشد ضمن اینکه هر شب گزارشی هم در خصوص معرفی شهرستانی که سفره هفت سینش به معرض داوری بینندگان گذاشته بود، پخش می شد.

در شبی که نوبت به شهرستان ارسنجان رسیده بود، سفره ای زیبا با تلاش جلیل ابراهیمی، یکی از همشهریان مان به برنامه "بهار پارسی" برده شده بود و گزارش زیبایی هم که صبح همان روز توسط شکرالله خادمیان، خبرنگار آزاد صدا و سیما در شهرستان تهیه و ارسال شده بود پخش گردید که هر دو مورد تحسین مجری برنامه را در پی داشت. و در نهایت پس از پایان سری برنامه های "بهار پارسی"، سفره هفت سین ارسنجان به انتخاب هم بینندگان این برنامه که بیشتر از 90 درصد گزینه عالی را ارسال نموده بودند، به عنوان زیباترین و برترین سفره هفت سین شهرستان های فارس انتخاب شد.

با توجه به اینکه ارسنجان با 40 هزار نفر، یکی از کم جمعیت ترین شهرستان های فارس می باشد، می توان نتیجه گرفت که این انتخاب نه تنها با پیامک های ارسالی مردم ارسنجان، بلکه با نظر مساعد و حمایت سایر هم استانی های عزیزمان، نصیب شهرستان مان شده است که همین جا از طرف مردم با فرهنگ و ولایتمدار ارسنجان، از مردم فرهنگ دوست فارس و تهیه کنندگان این سفره قدردانی می نماییم.

نظرات بینندگان