کد خبر: ۶۹۹۸۹
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۹ - ۰۵ خرداد ۱۳۹۴

احتمال قطعی موقتی آب در نقاطی از فارس

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای فارس گفت: با توجه به افزایش سرانه مصرف آب در تابستان،‌ بی‌شک احتمال بروز قطعی آب چندساعته در برخی نقاط وجود خواهد داشت.
به گزارش شیرازه، حمیدرضا دهقانی در گفت‌ و‌ گو با خبرگزاری ایسنا، تاکید کرد: با وجود اندیشیده شدن تمهیدات لازم برای تامین منابع آب استان در تابستان، اما اگر مردم صرفه‌جویی نکنند، شاهد بروز مشکل کم‌آبی در برخی نقاط استان خواهیم بود.

وی ادامه داد: به نظر می‌رسد تابستان امسال مشکل بی‌آبی نداشته باشیم اما توجه به مصرف بهینه، یک ضرورت است. تمهیدات مناسبی برای تأمین آب شرب از سدهای درودزن و سلمان فارسی اندیشیده شده است. حجم مورد نیاز آب شربی که قرار است انتقال داده شود، به‌عنوان ذخیره در سدها نگهداری می‌شود.

دهقانی خاطرنشان کرد: در سفر هیئت دولت به استان فارس، اعتبار خاصی برای خط دوم آبرسانی از سد درودزن، پیش‌بینی و مقرر شد طی دو سال آینده با تأمین اعتبار مورد نیاز، این پروژه نهایی شود. یکی از راه‌هایی که موجب تسریع در بهره‌برداری خط دوم انتقال آب از سد درودزن به شیراز خواهد شد، تامین منابع مالی یا واگذاری بخشی از عملیات اجرایی به بخش خصوصی است.

وی اضافه کرد: با توجه به این راهکارها، پس از گذشت یکسال و انجام پیگیری فراوان، مجوزهای لازم توسط وزارت نیرو صادر شد و اکنون در مرحله انتخاب سرمایه‌گذار و پیمانکار هستیم.

دهقانی یادآور شد: زمستان سال گذشته مجوز حفر 100 حلقه چاه در نقاط مختلف استان توسط شرکت آب و فاضلاب صادر شده است.

نظرات بینندگان