کد خبر: ۷۰۴۹۱
تاریخ انتشار: ۲۰:۰۶ - ۱۶ خرداد ۱۳۹۴

مدیرکل بحران استانداری فارس: 90 میلیارد تومان از اعتبارات خشکسالی فارس را ندادند

مدیرکل بحران استانداری فارس با اشاره به اینکه ۱۳۰ میلیارد تومان اعتبار برای خشکسالی استان فارس در نظر گرفته شده بود، گفت: مشکلات متعدد دولت سبب شد که تنها ۳۰ درصد از این اعتبارات محقق شود.
به گزارش شیرازه، حسن فیاض‌پور در گفت‌ و گو با تسنیم، با اشاره به اینکه سال گذشته 130 میلیارد تومان اعتبار برای خشکسالی استان فارس در نظر گرفته شده بود، اظهار داشت: علاوه بر آن مبلغ 65 میلیارد تومان نیز تسهیلات در نظر گرفته شده بود که با توجه به مشکلات دولت در انتهای سال تنها 30 درصد محقق شد.

وی گفت: میزان اعتباری که محقق شد صرف تامین آب شرب شهری، روستایی و عشایری در تمامی شهرستان‌های استان فارس شد و بخشی نیز برای تامین آب کشاورزی در برخی شهرستان‌ها هزینه شد.

فیاض‌پور با اشاره به کاهش 30 درصدی بارندگی در استان فارس افزود: میزان کاهش بارندگی ایجاب می‌کند که محدودیت‌هایی برای مصرف آب در تابستان امسال در نظر گرفته شود.

مدیرکل دفتر بحران استانداری فارس خاطرنشان کرد:در نقاط مختلف استان فارس وضعیت برای تامین آب مطلوب نیست بنابراین مردم باید با مصرف بهینه مانع بروز مشکلات بیشتر ناشی از کم آبی شوند.

وی با اشاره به بازدید از سد درودزن و خط دوم انتقال آب به شیراز گفت: به اندازه کافی آب شرب در پشت این سد برای شیراز وجود دارد و علاوه بر آن چاه‌های تامین آب نیز هستند اما با این وجود مردم باید با مدیریت مصرف از هدر رفت آب جلوگیری کنند.
نظرات بینندگان