کد خبر: ۷۱۳۱۶
تاریخ انتشار: ۱۹:۳۲ - ۰۱ تير ۱۳۹۴

درخواست مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای فارس از کاندیداهای انتخابات مجلس/ آب یک کالای سیاسی نیست

دهقانی گفت: اکثر دشت‌های فارس ممنوعه شده و حتی برای تأمین آب شرب با مشکل مواجه هستیم.
به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی شیرازه، حمیدرضا دهقانی در نشست خبری گفت: شرایط خشکسالی و کمبود آب به‌گونه‌ای است که باید حداقل 20 درصد از چاه‌های کشاورزی موجود و چاه‌های غیرمجاز پر شود و خواست ما از کشاورزان این است که در این زمینه خودشان داوطلب و پیشقدم شوند.

وی افزود: در شرایط کنونی و در شرایط بحرانی فعلی کشت شلتوک و ذرت و آبیاری این محصولات با آب چاه خیانت است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای فارس بیان کرد: فارس در ردیف سه استان بحران‌زده کشور از نظر منابع آب زیرزمینی قرار دارد در چنین شرایطی ما چه تعهدی داریم که گوجه و هندوانه و برنج کشور را تأمین کنیم.

وی گفت: اکثر دشت‌های فارس ممنوعه شده و مردم حتی برای تأمین آب شرب با مشکل مواجه هستند؛ هشت سال متوالی خشکسالی رمق دشت‌های فارس را کشیده، اغلب دشت‌ها با شکاف‌های چند کیلومتری مواجه شده، برخی روستاها در معرض تخلیه و انتقال است در این شرایط فشار بر بخش کشاورزی خیانت است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای فارس اضافه کرد:21 هزار حلقه چاه آب غیرمجاز در فارس وجود دارد و یک هزار و 200 حلقه چاه آب در سال گذشته پر شده است.

وی با بیان اینکه پر کردن چاه‌های غیرمجاز اینک به یک مطالبه عمومی تبدیل شده است، تصریح کرد: ما نیاز به همکاری بیشتر کشاورزان و معارضین داریم، در پر کردن چاه‌ها به معیشت خانواده‌ها هم توجه داریم و پر کردن چاه افرادی که با کشاورزی و باغداری معیشت خود را می‌گذرانند را در اولویت نداریم.

دهقانی گفت: شرایط به‌گونه‌ای است که دیگر نمی‌توان با قول و وعده تأمین آب کشاورزی وارد عرصه انتخابات شد درخواست ما از داوطلبان نمایندگی در دوره آتی این است که در این زمینه به مردم قولی ندهند، آب یک کالای سیاسی نیست.

نظرات بینندگان