کد خبر: ۷۰۵۸۶
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۵ - ۱۸ خرداد ۱۳۹۴

تولید سالانه 800 تن گوشت قرمز و 11 هزار تن گوشت سفید در لامرد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان لامرد گفت: کشاورزی منطقه لامِرد را بر اساس محور بحران آب مدیریت می کنیم که با وضعیت بارش کم و اَفت سفره های زیرزمینی باید به سوی آبیاری تحت فشار حرکت کنیم.

به گزارش شیرازه به نقل از لامرود، عبدالحمید همتی در نشست خبری خود با اصحاب رسانه و خبرنگاران لامِردی با تبریک فرا رسیدن هفته جهاد کشاورزی و با اشاره به شعار سال "دولت و ملت ، همدلی و همزبانی" اظهار کرد: "کشاورزی پایدار، همدلی و همزبانی" بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری و شعار سال، به عنوان شعار هفته جهاد کشاورزی مزین شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان لامرد به تبدیل جهاد سازندگی به جهاد کشاورزی در گذشته اشاره کرد و گفت: در سال 58 از سوی بنیان گذار جمهوری اسلامی بر اساس اهدافی پس از تشکیل سپاه پاسداران، فرمان شکل گیری جهاد سازندگی صادر شد.

وی با بیان اینکه جهاد سازندگی اهداف مهمی را دنبال می کرد، اذعان کرد: محرومیت زدایی و آباد سازی روستاها و شهر ها از اهداف مهم این نهاد بوده است.

نشست خبری مدیر جهاد کشاورزی لامرد

همتی نقش جهاد سازندگی در دوران هشت سال جنگ تحمیلی را موثر و اثرگذار بر شمرد و تصریح کرد: جهاد سازندگی در کنار کمک به محرومین و مستضعفین، آبادی شهر و روستاها، پشتیبان جنگ تحمیلی نیز بود.

این مقام مسئول ابراز کرد: عمده خدمات جهاد سازندگی را می توان در روستاها دید و نام جهاد نامی آشنا برای روستاییان است.

جهاد کشاورزی محور دیگر سخنان همتی قرار گرفت و گفت: جهاد کشاورزی با توجه به رسالتی که بر عهده داشت، به دنبال تامین امنیت غذایی مردم است.

وی زراعت، باغبانی، دام و طیور و ... را محور های فعالیت جهاد کشاورزی برشمرد و بیان کرد: وظیفه جهاد از سوی خدمات رسانی و محرومیت زدایی به سمت کشاورزی سوق پیدا کرده است.

همتی با اشاره به فعالیت ها و خدمات این نهاد در سال 94-93 عنوان کرد: علاوه بر اعتبارات استانی، دو درصد نفت و گاز و ملی و خشکسالی، بالغ بر یک میلیارد و 300 میلیون تومان اعتبار داشته ایم که باید این هزینه در بخش کشاورزی صرف شود.

این مسئول خاطر نشان کرد: در سال زراعی 94-93، حدود 6 هزار و 50 هکتار کشت محصولات همانند گندم، جو و ... را داشته ایم که عمده آن محصول گندم بوده است.

عبدالحمید همتی گندم را یک محصول استراتژیک عنوان کرد و گفت: در سال گذشته با کشت 4 هزار و 200 هکتار گندم، 11 هزار و 500 تن گندم مازد بر مصرف کشاورزان خریداری شده است.

نشست خبری مدیر جهاد کشاورزی لامرد

وی در ادامه با اشاره به تولید سالانه 800 تن گوشت قرمز در شهرستان لامرد، بیان کرد: با توجه به 34 واحد فعال مرغداری گوشتی شهرستان لامرد، حدود 11 هزار تن گوشت سفید در شهرستان تولید می شود که تقریبا 10 هزار تن مازاد گوشت سفید را داریم.

همتی افزود: بر اساس سرانه فردی و با توجه به جمعیت شهرستان تقریبا 1 هزار و 70 تن گوشت سفید برای شهرستان کافی است.

وی با اشاره به 10 هزار تن گوشت سفید مازاد خاطر نشان کرد: رویکرد جهاد کشاورزی شهرستان لامرد این است که باید به سمت فرآوری محصولات دامی همانند کارخانجات تولید سوسیس و کالباس پیش رویم.

مدیر جهاد کشاورزی لامرد راه دیگر مصرف گوشت سفید مازاد شهرستان را صادارت این محصول دانست و بیان کرد: با تولید مرغ سبز در بخش صادرات ورود پیدا کرده ایم تا گوشت مازاد را به شهرستان ها، استان های همجوار و کشور های دیگر صادر خواهیم کرد.

 همتی تولید سالانه 2 هزار تن شیر در لامرد، تولید 500 تن تخم مرغ با راه اندازی یک واحد مرغ تخم گذار را از دیگر عملکرد جهاد کشاورزی در سال گذشته بیان کرد.

امور اراضی محور دیگر سخنان مدیر جهاد کشاورزی بود و گفت: واگذاری اراضی به طرح های کشاورزی و صنعتی، جلوگیری از تغیر کاربری اراضی در دستور کار این مدیریت قرار گرفته است.

وی همچنین به حفاظت از طرح های امور ارضی، صدور اسناد کشاورزی را از دیگر فعالیت های بخش امور راضی دانست.

این مقام مسئول با تاکید بر آن که نیروی انسانی یک سرمایه بسیار خوب است و باید از آن استفاده شود، اظهار کرد: اشتغال و ساماندهی نیرو های جهاد کشاورزی از برنامه های سال قبل بوده، در سال جاری 15 نیروی جدید به پرسنل جهاد کشاورزی شهرستان اضافه شده است.

وی بر جذب نیرو های بومی و متخصص تاکید و بیان کرد: متاسفانه نیرو های جذب شده غیر بومی هستند و به دنبال به کار گیری نیرو ها و پتانسیل های بومی هستیم.

نشست خبری مدیر جهاد کشاورزی لامرد

مدیر جهاد کشاورزی لامرد از استقرار دفتر خدمات کشاورزی بخش چاهورز خبر داد و گفت: خوشبختانه با همکاری فرماندار و موسوی نماینده مردم شهرستان های لامرد و مهر در مجلس شورای اسلامی توانستیم دفتر خدماتی کشاورزی را در بخش چاهورز با هدف تقویت حوزه کشاورزی این بخش، راه اندازی کنیم.

همتی خشکسالی و بحران آب را یک معضل جدی در محور کشاورزی این منطقه عنوان کرد و گفت: کشاورزی منطقه لامرد را بر اساس محور بحران آب مدیریت می کنیم که با وضعیت بارش کم و افت سفره های زیرزمینی باید به سوی آبیاری تحت فشار حرکت کنیم.

وی از حمایت خوب دولت تدبیر وامید به کشاورزان سخن گفت و افزود:با توجه به بارش کم و رویکرد جدید جهاد کشاورزی یعنی همان آبیاری تحت فشار، دولت 85 درصد تسهیلات بلاعوض در اختیار بهره برداران قرار می دهد که در این زمینه دولت 2 میلیارد اعتبار به کشاورز برای آبیاری تحت فشار اختصاص می دهد.

همتی از افتتاح سردخانه ای با ظرفیتی بالغ بر 2 هزار تن در هفته جهاد کشاورزی خبر داد و گفت: این سردخانه در منطقه  صنعتی شهر لامرد با اعتباری بالغ بر 2 میلیارد تومان در هفته جهاد کشاورزی افتتاح می شود که دارای 10 سالن و با سیستم های دمایی زیر صفر درجه تا بالای صفر درجه است که در این سردخانه مواد غذایی، لبنی و صیفی جات نگهداری می شود.

وی با شاره به انتقال آب دریا از خلیج فارس به استان فارس، اضافه کرد: اگر انتقال آب دریا به فارس تحقق یابد می توانیم به یک کشاورزی پایدار برسیم.

همتی به 42 واحد صنعتی دارای پرونده تاسیس اشاره کرد و گفت: این واحد ها بالای 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارند که اگر به بهره برداری برسند، 280 نفر به صورت مستقیم مشغول به کار می شوند و برای راه اندازی این واحد ها به 26 میلیارد تومان سرمایه ثابت نیازمند هستیم.

وی بر شناسایی ظرفیت های بومی و شهرستانی تاکید کرد و گفت: باید ظرفیت های نیروی انسانی علمی و متخصص بومی را شناسایی و به کار گیریم تا با توجه به عملکرد آنان از کشاورزی سنتی به کشاورزی صنعتی و  علمی روی آوریم.

این مقام مسئول با بیان اینکه در حوزه کشاورزی با تکنولوژی و مکانیزه های روز دنیا پیش می رویم، ابراز کرد: متاسفانه کشاورزی در این منطقه با پیشرفت تکنولوژی، تا کنون به صورت سنتی صورت می گیرد.

وی همچنین تاکید کرد: در کنار عملی شدن و صنعتی شدن کشاورزی باید در مصرف آب صرفه جویی شود تا بهره برداری کافی صورت گیرد.

در پایان مسعود قاسمی کارشناس روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان لامرد با اشاره به فرا رسیدن هفته هفته جهاد کشاورزی بیان کرد: خانواده جهاد کشاورزی اصحاب رسانه و خبرنگاران را جزئی از این خود به حساب می آورند.

وی در ادامه به بیان اینکه عموم جامعه یکی از پای های تولیدات ما هستند، اظهارکرد: مصرف کنندگان یکی از پایه های اصلی ما و حوزه اطلاع رسانی پایه دیگر است.

قاسمی در ادامه خاطر نشان کرد: بنای کار ما در جهاد کشاورزی تعامل با جامعه است، با توجه به این امر رویکرد روابط عمومی جهاد کشاورزی همکاری و تعامل با خبرنگاران است.

گفتنی است نشست خبری مدیر جهاد کشاورزی شهرستان لامرد با خبرنگاران این شهرستان با حضور  بهرام حیاتی معاون فنی، اکبر سهیلی معاون اداری و مالی، حسین سورغالی کارشناس زراعت،علی رضا محمدی کارشناس صنایع و مرتضی نکوگو مسئول تولیدات دامی به همت روابط عمومی این اداره برگزار گردید.

برچسب ها: لامرد ، همتی ، جهاد
نظرات بینندگان