کد خبر: ۷۰۶۰۱
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۱ - ۱۸ خرداد ۱۳۹۴

درآمد 5 هزار میلیاردی باغداران صدای فرماندار جهرم را در آورد/ چرا این درآمد کلان به جهرم برنمی گردد؟

فرماندار جهرم گفت: با وجود اینکه از منابع آب و خاک شهرستان استفاده و تبدیل به درآمدهای کلان می شود اما یک ریال آن به شهرستان باز نمی گردد.

به گزارش شیرازه به نقل از پسین جهرم، علیرضا صحرائیان در جلسه کارگروه کشاورزی شهرستان جهرم با اشاره به درآمد 5 هزار میلیاردتومانی حاصل از باغداری در جهرم گفت: این در حالی است که بودجه شهرداری جهرم در سال جاری 30 میلیارد تومان و شهرداری شیراز با برخورداری از 40 درصد جمعیت استان 2 هزار و 780 میلیارد تومان است.

وی با گلایه از عدم هزینه شدن درآمد کلان باغداری در جهرم افزود: با وجود اینکه از منابع آب و خاک شهرستان استفاده و تبدیل به درآمدهای کلان می شود اما یک ریال آن به شهرستان بر نمی گردد.

فرماندار ویژه جهرم با اشاره به شکاف طبقاتی موجود در جامعه این امر را سبب بروز مشکلات همچون مهاجرت دانست و بیان کرد: مهاجرت مردم برخی بخش ها به مرکز استان بعضاً سه برابر افراد ساکن در آن بخش است.

صحرائیان با بیان اینکه در برابر درآمدهای کلان، عده ای نیز به نان شب خود محتاج هستند، گفت: باید فرآیندی تعریف شود که درآمد حاصل از باغ ها به شهرستان بازگردد.

وی با بیان اینکه باید پیش از آن که در مشکلات گرفتار شویم برای آن چاره اندیشی شود، تصریح کرد: امروز وضعیت آب دشت جهرم به گونه ای است که از ممنوعه بودن عبور کرده و به بحران رسیده است.

صحرائیان اضافه کرد: چنانچه این روند ادامه پیدا کند تا 10 سال آینده خبری از آب در جهرم نیست.

وی به لزوم برنامه ریزی در راستای بهره وری و مدیریت مطلوب منابع آب تاکید کرد و گفت: باید از کشت های با مصرف آب بالا به مرور کاسته و به کشت های نیاز آب کم و گلخانه ای رو بیاوریم.

معاون استاندار فارس با بیان اینکه آمار 90 هزار هکتاری باغ ها و زراعت با 10 هکتاری گلخانه ها در جهرم مطابقت ندارد، عنوان کرد: باید با توسعه اصلاح الگوی کشت به سمت کشاورزی با نیاز آب کم و محصولات با کیفیت تر باشیم.

وی با بیان اینکه کشاورزی با نیاز آبی بالا باید با یک برنامه استراتژیک به مرور کاهش یابد، اظهار کرد: باید در راستای رعایت استانداردها به سمت تنوع بخشیدن تولیدات کشاورزی رفته و با اصلاح الگوی کشت به نتیجه مطلوب برسیم.

فرماندار ویژه جهرم با اشاره به اهمیت کارگروه بخش کشاورزی به لزوم برنامه ریزی در این بخش اشاره کرد و خواستار تداوم جلسات این کارگروه شد.

برچسب ها: جهرم ، فرماندار ، شیرازه
نظرات بینندگان