کد خبر: ۷۰۶۰۳
تاریخ انتشار: ۱۶:۴۲ - ۱۸ خرداد ۱۳۹۴
رئیس جهاد کشاورزی فارس مطرح کرد؛

صادرات 170 هزار گوسفند در سال گذشته/ پیگیر صادرات 22 هزار تن مرغ هستیم

قاسمی در نشست خبری گفت: طی هفته جهاد کشاورزی ۳۰ طرح مختلف با اعتباری بالغ بر ۷۵ میلیارد تومان در بخش کشاورزی استان فارس افتتاح می‌شود.
به گزارش خبرنگار سرویس اقتصادی شیرازه، محمدمهدی قاسمی در نشست خبری گفت: طی هفته جهاد کشاورزی ۳۰ طرح مختلف با اعتباری بالغ بر ۷۵ میلیارد تومان در بخش کشاورزی استان فارس افتتاح می‌شود.

وی با اشاره به تدوين راهكارهاي علمي براي تخصيص منابع آب گفت: کمبود آب مهم‌ترین چالش کشاورزی است که در سال گذشته 850 میلیارد ریال برای اجرای آبیاری تحت فشار در استان فارس هزینه شد.

رئیس جهاد کشاورزی فارس بیان کرد: اکنون با اعتبار 240 میلیارد تومان، 40 هزار هکتار زمین کشاورزی در طرح آبیاری تحت فشار در این استان آماده اجرا است.

قاسمی با تأکید بر علمی کردن کشاورزی و توانمندسازی مجموعه جهاد کشاورزی گفت: ترویج و توانمندسازی کشاورزان در اولویت برنامه‌های این سازمان قرار دارد که در سال گذشته بیشترین میزان آموزش بهره‌برداران را در سطح کشور در سال گذشته داشتیم و ۸۲ هزار نفر روز، آموزش دیده‌اند.

وی با بیان اینکه سال گذشته 650 میلیارد ریال نیز اعتبار صندوق توسعه ملی جذب شد، افزود: سال گذشته 930 میلیارد ریال بابت خرید ماشین‌آلات کشاورزی اعم از زراعی و باغی به کشاورزان استان فارس پرداخت شد و واحدهای به بهره‌برداری رسیده 60 درصد افزایش داشت.

رئیس جهاد کشاورزی فارس ادامه داد: طی سال گذشته 170 هزار رأس گوسفند صادرات داشته‌ایم و 9 هزار و 190 تُن آبزی و 100 کیلو خاویار در سطح استان تولید آبزی داشته‌ایم؛ همچنین یک‌میلیون و 300 هزار قطعه ماهی در 870 باب استخر کشاورزی این استان رهاسازی شده است.

قاسمی با بیان اینکه میزان تولید مرغ در استان 142 هزار تن و مصرف آن 120 هزار تن است، تصریح کرد: با توجه به این میزان مازاد تولید مرغ، یافتن راهکار برای صادرات این محصول از اولویت‌های این سازمان است که با راه‌اندازي خط دوم كشتارگاه‌ها و ايجاد زنجيره توليد می‌توان به نتیجه موردنظر رسید.

وی کشت برنج را در زیر چاه‌ها مطلقا ممنوع دانست و گفت: آب کالایی عمومی است کسی مالکیت روی آب‌های زیر زمینی ندارد و آبفا گفته است مطلقا در اراضی آنان برنج کشت نمی‌شود.

نظرات بینندگان