کد خبر: ۷۰۶۵۵
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۳ - ۲۰ خرداد ۱۳۹۴
ضرغام صادقی:

اعلام اعتبارات سال های آینده به عنوان مصوبات از ابداعات جدید دولت است/ خط دوم آب رسانی به شیراز را دریابید

وزیر ارتباطات به وضعیت آی تی آی توجه کند.
به گزارش شیرازه، ضرغام صادقی، نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی در نطق پیش از دستور گفت: - وزراء محترم راه و شهرسازی، نیرو و ورزش و جوانان؛ آزادراه شیراز – اصفهان – خط دوم آب رسانی به شیراز – ورزشگاه میانرود را دریابید با انشاءا... گفتن به تنهایی به جایی نمی رسیم.

متن نطق نماینده مردم شیراز به شرح زیر است:

بسم ا... الرحمن الرحیم

«قالَ قَد أُجیبَت دَعوَتُکُما فَاستَقیما وَ لا تَتَّبِعانّ سَبیلَ الَّذینَ لایَعلَمُون»

ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و میلاد با سعادت امام عصر(عج) و گرامیداشت یاد امام بزرگوار؛
درک فیوضات این ماه عظیم و ورود با آمادگی کافی برای نیل به فیض عظمای لیالی قدر- رندی عاقبت نگری است که انسان های مورد عنایت خداوند متعال به آن مقصود می رسند.

تفکر و تلاش برای این مأموریت بزرگ نیازمند به خلوص و ارتباط با انسانهای اهل دل است. آمادگی فکری و فرهنگی که در حقیقت فراموش کردن نژاد و رنگ و پوست و زبان است و به دنبال آن آمادگی اجتماعی که در قالب صلح و صفا و نظم و عدالت است زمینه پیشرفت تکنولوژی متعالیه را فراهم می کند و پس از آن روح خودآگاهی و خودباوری را می سازد که آماده باش کامل برای عمل صالح و هدیه برای صالحین را ایجاد می نماید و حاصل همه این مراحل ۴ گانه؛ خودسازی و خودیاری اجتماعی و در حقیقت حل نشدن در فساداجتماعی را به ارمغان می آورد.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در سالگرد ارتحال امام راحل عنوان سخنرانی خود را تحریف امام نامیدند.

انتخاب چنین عنوانی به خودی خود نشانه آن است که چنین انحرافی زمینه بروز دارد و عده ای برای نیل به مقاصد خود قصد تحریف اندیشه های امام را دارند. رهبری با بیان اصول اساسی راه امام، راه را بر تحریف امام بستند و به صراحت فرمودند راه امام گم شود یا فراموش شود ملت ایران سیلی خواهد خورد.

در روزهای اخیر برخی از اصلاح طلبان امام را نیز اصلاح طلب بلکه اصلاح طلب بزرگ نامیدند. در اینکه امام نیز مانند جد بزرگوارش امام حسین علیه السلام که فرمود: انما خرجت لطلب الاصلاح فی امت جدی؛ در طلب اصلاح بودن شکی نیست اما مسلماً به معنای رایج در قاموس سیاسی امروز جامعه ما اصلاح طلب نبودند.

اصلاح طلب بودن امام با اصلاح طلب بودن شما یک اشتراک لفظی است و نه اشتراک حقیقی. تنها کافی است پاسخ امام به آقای محتشمی را درباره نهضت آزادی از یک سو و نرد عشق باختن اصلاح طلبان را با این جریان در همه سال های گذشته از سوی دیگر بیاد آوریم تا فرق اصلاح طلبی امام با اصلاح طلبی این آقایان روشن شود.

درباب مذاکرات هسته ای آنچه مهم است رعایت خطوط قرمزی است که مقام معظم رهبری ترسیم کرده اند؛ مذاکره ای که در آن استقلال و عزت و منافع ملی رعایت نشده باشد مذاکره ای است که به جای رفع تحریم، به آمریکا فرصت می دهد تا در امور ایران مداخله کند. انشاء ا... تیم مذاکره کننده در دست یافتن به توافقی که مطلوب ملت ایران باشد موفق باشد.

دولت اقتصاد مقاومتی را سرلوحه کار خود قرار دهد. لایحه برنامه ششم در حال تدوین است. این نکته می بایست اساسی ترین و محوری ترین مطلب برنامه ششم باشد. اقتصاد مقاومتی یعنی اعتماد و اتکا به ظرفیت های داخلی، تقویت تولید داخلی، مبارزه با اشرافی گری در مسئولان اجرایی، مشارکت دادن مردم در سرمایه گذاریها، سلامت مالی و مبارزه با مفاسد اقتصادی، متنوع سازی صادرات کشور و دوری گزیدن از خام فروشی. مجموعه اینچنینی و دلخوش نکردن به مذاکرات و برداشتن تحریم ها و این یعنی ناامید کردن دشمن بر تأثیرگذاری جریانات اقتصادی از طریق تحریم ها و فشارهای ناجوانمردانه.

اگرچه نفس انجام سفرهای استانی مفید و مؤثر است اما رویکرد آن که تصمیمات بصورت متمرکز در پایتخت گرفته می شود جمع بندی و اولویت بندی با نظر استاندار و تیم ریاست جمهوری انجام می پذیرد و نظر نمایندگان مردم فقط در پیشنهادات اولیه لحاظ شود و مطالبات و پیشنهادات آنان در خلال حضور هیأت دولت غیرمسموع و غیرمؤثر باشد، ضعف عمده سفر است و تبعات این نوع تصمیم گیری را در استان فارس دیدیم.

تعداد زیادی از نمایندگان استان نمی توانند بپذیرند و قانع نمایند که علیرغم همه استحقاق و انتظارات و مطالبات مورد نظر تمامی شهرستانهای استان فارس فقط به بخش کوچکی از فارس توجه ویژه شود که حاصل آن لطمه به سایر شهرستان های فارس در خلال این سفر شود که غیرقابل جبران است و شدیداً خواستار جبران حق ضایع شده شهرستان هایی هستیم که مثل بخش کوچکی از فارس مورد عنایت متولیان این سفر قرار نگرفتند و مورد بی مهری واقع شدند.

البته مردم فهیم و نمایندگان فارس هم مطلع اند هم در زمان مناسب عکس العمل متناسب را نشان خواهند داد. به کسانیکه در هیأت دولت و کسانیکه که بعنوان مسئولین اجرایی ارشد فارس و هم اندک نمایندگانی که بجای عمل کردن به رسالت حقیقی و تعهدی که به حوزه انتخابیه خود و مردم آن دیار داده بودند ولی اولویت عملکرد خویش را معطوف به جای دیگری نمودند. البته علقۀ منطقه ای آنان را محترم شمرده منتها رسالت تمامی نمایندگان توسعه جامع و متوازن فارس است.

تشریفات سفر و بی توجهی به نمایندگان مردم و وعده تخصیص ۱۰۰% در تمامی سفرها عمل نشدنی است و چنانچه اجرایی شود عملاً تصمیم متمایزی برای هیچ استانی محسوب نمی شود.

و اینکه در این سفرها اعتبارات سال های ۹۴ و ۹۵ را بعنوان تصمیمات و دستاوردهای سفر اعلام نماییم از ابداعات جدید است.

- جناب آقای رئیس جمهور و وزرای محترم تعاون، کار و رفاه اجتماعی و آموزش و پرورش توجه ویژه به ضعف معیشتی کارمندان دولت از جمله فرهنگیان شاغل و بازنشسته مورد انتظار ما است. ترمیم حقوق و ارائه تسهیلات و امکانات و استخدام یکی از فرزندان بجای خودشان پس از بازنشستگی مطالبه جدی بازنشستگان عزیز کشوری و لشگری است. ارائه لایحه ای در رفع این نگرانی ها بنوعی تکریم آنان و توجه به منزلت آنان است. اعطای سبد کالا به کارمندان و بازنشستگان و کارگران و کشاورزان مورد انتظار است.

- وزیر محترم بهداشت؛ توجه به سلامت بازنشستگان و سالمندان در قالب پوشش فراگیر خدمات درمانی برای این قشر مورد انتظار است.

- وزراء محترم راه و شهرسازی، نیرو و ورزش و جوانان؛ آزادراه شیراز – اصفهان – خط دوم آب رسانی به شیراز – ورزشگاه میانرود را دریابید با انشاءا... گفتن به تنهایی به جایی نمی رسیم.

راه روستایی، آب روستایی و سالن های ورزشی روستایی مورد نظر قرار گیرد.

- ورزیران محترم صنعت و معدن و کشاورزی؛ صنایع و معادن و بخش های مختلف کشاورزی نیازمند به حمایت عملی و جدی شما هستند تا توسعه استان و حمایت از تولید داخلی و توجه به کشاورزان و دامپروران در قالب تسهیلات و امکانات عملیاتی شود و معضل بیکاری استان فارس و شهر شیراز که دغدغه اصلی مردم می باشد حل شود.

فارس و شیراز از لحاظ میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کاملاً غنی است و ظرفیت آن نه تنها برای فارس و شیراز بلکه برای کشور می تواند درآمدزایی و اشتغال زایی خوبی داشته باشد. چرا کسی به فکر آن نیست و عملاً برای رونق آن و توسعه زیرساخت های آن کار خاصی انجام نمی شود؟ به تحول و توجه ویژه نیاز دارد.

فرهنگیان آموزش و پرورش فارس استحقاق احداث دانشگاه فرهنگیان را دارند، چرا در سفر استانی به آن توجه نشد؟

از ظرفیت نیروی انسانی مراکز آموزشی فارس و شیراز وابسته به وزارتین بهداشت و علوم برای توسعه و ترویجِ پژوهش و تحقیقات می بایست در قالب اعتبارات و تسهیلات و امکانات و تجهیزات حمایت جدی شوند.
- وزیر محترم ارتباطات به وضعیت آی تی ها و شرکت های اینگونه و مطالبات آنان توجه نماید.

- چنانچه زمزمه جابجایی واحدهایی از صنایع الکترونیک از جمله لیزر اوپتیک از طریق وزارت دفاع مطرح شود عوارض آن متوجه دولت خواهد شد.
نظرات بینندگان