کد خبر: ۷۰۸۸۳
تاریخ انتشار: ۱۶:۴۲ - ۲۴ خرداد ۱۳۹۴

خسارت 157000000000 تومانی خشکسالی به مزارع شیراز

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شیراز گفت: بر اثر خشکسالی و کاهش بارش باران در سال زراعی جای 157 میلیارد تومان به مزارع کشاورزی این شهرستان خسارت وارد شده است.
به گزارش شیرازه، علی دهقان‌فارسی ظهر امروز به‌مناسبت هفته جهاد کشاورزی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بیش از 2 هزار و 400 هکتار به مزارع جو، 350 هزار هکتار کلزای آبی،17 هزار هکتار گندم آبی و 50 درصد از مزارع زیر کشت کندم دیم در‌ سال زراعی جاری خسارت وارد شده است.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس آمار هواشناسی میزان بارندگی سال زراعی جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته در شهرستان شیراز 29 درصد کاهش داشته که با احتساب این میزان شاهد کاستن 40 درصدی از منابع آب‌های زیرزمینی و بیش از 70 درصدی آب‌های سطحی بوده‌ایم.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شیراز تصریح کرد: برای مقابله با پدیده خشکسالی انجام روش‌های آبیاری قطره‌ای و بارانی برای مزارع کشاورزی و نیز مدیریت تصفیه فاضلاب آب‌های برگشتی در آبیاری فضای سبز پارک‌ها و معابر ضروری است.

دهقان‌فارسی بیان داشت: این اداره در سال گذشته اقدام به اجرای آبیاری مدرن در 2 هزار و 100 هکتار از اراضی کشاورزی، یکپارچه‌سازی 500 هکتار، تسطیح آبیاری اراضی کشاورزی، کشت گیاه گل‌رنگ برای نخستین‌بار در شیراز کرد که توجه به تولید محصول کم‌هزینه از جمله اولویت‌های جهاد کشاورزی شهرستان شیراز بوده است.

وی از بهره‌برداری چهار طرح کشاورزی با اعتباری افزون‌ بر 99 میلیارد ریال با اشتغالزایی 75 نفر به مناسبت هفته جهاد کشاورزی در شهرستان شیراز خبر داد و افزود: این طرح‌ها شامل دو واحد بسته‌بندی خشکبار، یک واحد گلخانه‌ای سبزی و صیفی و یک واحد شیری است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شیراز اضافه کرد: واگذاری امور کشاورزی به بخش خصوصی، 8 هزار مورد با 35 عنوان بازرسی و نیز برگزاری 118 دوره آموزشی در قالب 2 هزار و 360 نفرروز از دیگر فعالیت‌های جهاد کشاورزی شهرستان شیراز از سال گذشته تاکنون بوده است.


نظرات بینندگان