کد خبر: ۷۱۴۳۳
تاریخ انتشار: ۲۲:۵۱ - ۰۳ تير ۱۳۹۴
پس از ده سال:

اولین مرکز سلامت نی ریز به بهره برداری رسید

این مرکز کار خود را از 26 خردادماه آغاز کرده و اولین مرکز سلامت جامع نی ریز محسوب می شود.

به گزارش شیرازه به نقل از نبض نی ریز، اردیبهشت ماه سال 1386 بود که پس از بازدید کارشناسان دانشگاه علوم پزشکی شیراز از ساختمان بهداری یا درمانگاه شهید فقیهی نی‌ریز (مکان فعلی مرکز سلامت)، حکم تخریب این درمانگاه که به مدت 60 سال به ارائه خدمات بهداشتی و درمانی می پرداخت، صادر شد تا ساختمانی جدید و مقاوم به جای آن ساخته شود.

در تابستان همان سال ساختمان بهداری تخریب شد و پس از 8سال در اوایل سال 92 با تمام فراز و نشیب ها در تامین اعتبار با پیشرفت فیزیکی92 درصدی به دلیل کمبود اعتبار و متضرر شدن پیمانکار، مجددا تکمیل این طرح متوقف شد و  بالاخره پس از ده سال، اواخر خردادماه امسال محوطه‌سازی و دیوارکشی این مرکز پایان و به بهره برداری رسید.

به گفته کارشناس فنی شبکه بهداشت و درمان نی ریز مرکز سلامت جامع شهید فقیهی با هزار و 100 مترمربع زیربنا ساخته شده است.

معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان نی ریز در این رابطه در گفتگو با خبرنگار ما گفت: این مرکز کار خود را از 26 خردادماه آغاز کرده و اولین مرکز سلامت جامع نی ریز محسوب می شود.

دکتر کرمی اعلام کرد: این مرکز با داشتن پزشک خانواده، آزمایشگاه، کارشناس بهداشت محیط، واکسیناسیون، کارشناس تغذیه و روانشناسی به مردم منطقه تحت پوشش خود ارائه خدمت می کند.

وی با بیان اینکه پایگاه سلامت مستقر در این مرکز به صورت فعال 6 بسته خدمتی به مردم ارائه می کند، اظهار داشت: این خدمات برای تمامی اعضای خانواده، اعم از نوزادان، کودکان، نوجوانان، جوانان، مادران باردار، میانسالان، سالمندان و خدمات سلامت باروری با همکاری پزشک خانواده و دستیاران آنها و همچنین مراقبان سلامت می باشد.

کرمی افزود: تجهیزات خدمات دانپزشکی این درمانگاه خریداری شده و در آینده نزدیک با استقرار داندانپزشک، این مرکز به ارائه خدمات دندانپزشکی می پردازد.

گفتنی است مراکز سلامت جامع به منظور سازماندهی ارتباط فراهم کنندگان خدمات بهداشتی اولیه (تیم بهداشت) و ارائه دهندگان خدمات مراقبتی درمانی و سلامتی (تیم پزشک خانواده شهری) راه اندازی شده اند و تاکنون نزدیک به 40 مرکز در استان فارس فعال هستند.

نظرات بینندگان