کد خبر: ۷۲۱۷۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۹ - ۱۶ تير ۱۳۹۴

استفاده از مهندسان و شرکت مجری در ساخت و ساز ممنوع شد/ عضو شورای شهر: این حکم جفا به صنعت ساختمان است

محمدیان گفت: به دلیل خطای یک نفر به جای مجازات او صنعت ساخت و ساز کشور قربانی گردد.

به گزارش خبرنگار سرویس اقتصادی شیرازه عضو شورای اسلامی شهر شیراز ضمن تقدیر از تلاش‌های تیم مذاکره کننده هسته ای گفت: تیم مذاکره کننده باید با رعایت خطوط قرمز مشخص شده توسط رهبر معظم انقلاب و صرفه و صلاح کشور مسیر مذاکره را چه با توافق و چه با عدم توافق به پایان برسانند.

رضا محمدیان صدوششمین جلسه علنی شورای شهر اظهار کرد: باید مجدداً به کشورهای غربی و آمریکا تاکید گردد که ملت شریف ایران در برابر جنگ تحمیلی، تحریم‌های وحشیانه و عملیات های تروریستی و دیگر موارد مقاومت کرده‌اند و قطعا آن‌ها باید به اقتدار و عزت رهبری و ملت شیعه پرور ایران پی برده باشند و بر اساس واقعیات و نه توهم به اصول مذاکره پایبند و آن را به نتیجه برسانند در غیر اینصورت افکار عمومی و تاریخ در مورد قساوت و کج فهمی آنها قضاوت خواهد کرد.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز در ادامه با اظهار تاسف از اینکه بازهم قصه تکراری تغییر مدیریت ارشد استان پیش آمده است، گفت: دولت تدبیر و امید باید هرچه سریع‌تر به شایعات پایان دهد و با انتخاب مدیر کارآمد و لایق و بدون داشتن شبهات و برچسب های سیاسی، استان را از بلاتکلیفی در آورد که در این مسیر نیز باید توصیه های نماینده مقام معظم رهبری در استان مدنظر قرار گیرد و قطعاً نمایندگان محترم مجلس نیز در استان با اتحاد نظر موضوع را پیگیری می‌کنند.

محمدیان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه ساختمان در شهرها و کشورهای پیشرفته یک سرمایه ملی است، تصریح کرد: دولت ها و مهندسان هر کشور با کنترل های فنی و پیشرفت و تحول در علم ساخت و ساز هر روزه سعی می کنند به عمر ساختمان های احداثی اضافه نمایند و در کشورهای اروپایی متوسط عمر ساختمان حدود 80 تا 90 سال است.

وی با اظهار تاسف از اینکه در ایران به دلیل عدم وجود استفاده از مصالح استاندارد و ساخت و ساز توسط غیرمتخصصان و دیگر موارد عمر ساختمان حدود 30 تا 40 سال است، گفت: معماری سنتی و ابنیه‌های تاریخی ایران که در قرن های گذشته ساخته شده و بعضاً قدمت چند صدساله و برخی بالای هزارسال دارند، زبانزد عام و خاص در دنیا است.

رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر شیراز با بیان اینکه اخیراً به واسطه حکم دیوان عدالت که در پی شکایت شخصی به دلیل احتمالی مهر فروشی مهندسان مجری غیرحرفه ای استفاده از مهندسان و شرکت مجری در ساخت و ساز منتفی گردیده است، خاطرنشان کرد: به علت تخلف یک نفر نباید صورت مسئله پاک شود و قطعا مدیران کشور باید به دنبال ارتقاء صنعت ساخت و ساز خصوصاً از نظر کیفیت باشند.

محمدیان با بیان اینکه باید درمورد پدیده مهر فروشی که در صنوف دیگر نیز رایج است فکری شود، گفت: باید ساخت و ساز و صرفاً توسط شرکت ها و اشخاص متخصص و واقعی انجام گردد بنابراین از معاونت عمرانی استانداری و شهردار و رئیس سازمان نظام مهندسی استان فارس خواهشمندم با جلب نظر رئیس دادگستری استان فارس تقاضای تجدید نظر در رای صادر شده توسط دیوان را با همکاری نمایندگان مجلس پیگیری نمایند.

وی تاکید کرد: قطعا همانگونه که پزشکی برای مهندسان ممنوع است، باید کار مهندسی و ساخت و ساز هم برای دیگر صاحبان شغل حتی اجرای یک متر زیربنا ممنوع گردد نه اینکه به دلیل خطای یک نفر به جای مجازات او صنعت ساخت و ساز کشور قربانی گردد.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۶ تير ۱۳۹۴
0
همینجوری کلی تخلف میشه وای به حال اینکه مهندس مجری هم نباشه