کد خبر: ۷۲۶۷۳
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۷ - ۲۴ تير ۱۳۹۴

سرپرست استانداری فارس: مديريت كمپ هاي اقامتي به بخش خصوصي واگذار شود

سرپرست استانداری فارس گفت: مدیریت سفر و مباحث گردشگری نباید بیش از اندازه به دستگاه های اداری متکی بوده و رنگ و بوی دولتی بگیرد.
به گزارش شیرازه به نقل از روابط عمومي و امور بين الملل استانداري فارس، مهندس خليل رضائيان در كارگروه گردشگري استان كه با حضور مديران عضو دستگاه هاي عضو برگزار شد، اظهار داشت: اگر اعتقاد داريم مزيت نسبي فارس، گردشگري است بايد اين مسئله در تمام فعاليت ها و بخش هاي استان قابل مشاهده باشد.

وي با اشاره به اين كه برپايي چادر توسط مسافران در استان فارس و به ويژه شهر شيراز در طول سال هاي گذشته به تدريج كاهش يافته و كنترل شده است، ادامه داد: بايد تلاش كنيم به منظور پشتيباني از سياست اصولي سرمايه گذاري بخش خصوصي در زمينه ساخت اماكن اقامتي، مسئله برپايي چادر، به كلي برچيده شود و براي اسكان اقشاري كه توان مالي كمتري دارند تدابير مناسبي بينديشيم.
سرپرست استانداري فارس همچنين با توصيه به شهرداري شيراز در زمينه واگذاري مديريت كمپ هاي اقامتي اين شهر به بخش خصوصي، تاكيد كرد: در هر زمينه اي بايد ابتدا از ظرفيت ها و توانمندي هاي بخش خصوصي بهره برداري كنيم و بر اين اساس فعاليت اين كمپ ها بايد محدود و صرفاً در زمان هاي خاص حضور انبوه گردشگران باشد.

مهندس رضائيان با بيان اين كه تعامل مثبت دولت تدبير و اميد در سطح دنيا موجب افزايش حضور گردشگران خارجي در كشور و به ويژه استان فارس شده است، افزود: در مدت دو سال گذشته شاهد افزايش سفر گردشگران خارجي به ميزان بيش از 200 درصد در شيراز بوده ايم؛ اما براي دست يافتن به وضعيت مطلوب بايد خودمان را با معيارهاي جهاني و كشورهاي پيشرو در زمينه توريسم مقايسه كنيم.

وي با اشاره به اين كه امنيت و توسعه پايدار وابسته به اشتغال پايدار و تامين معيشت مناسب براي مردم است كه بايد با رعايت عدالت فراهم شود، گفت: يكي از راه هاي وصول به اين هدف تقويت گردشگري است كه مي تواند اشتغال فراوان با پراكنش مناسب ايجاد نمايد و در نتيجه رشد اخلاق و تقويت ارزش هاي جامعه را به دنبال خواهد داشت.

سرپرست استانداري فارس حمايت از نيروي انتظامي به عنوان عامل اجراي مقررات و حافظ جان مسافران را وظيفه همه دستگاه ها و مردم دانست و ادامه داد: اولين مسئله در زمينه گردشگري حفظ جان و امنيت افراد است و در اين زمينه بايد تلاش كنيم جاده هاي استان فارس به عنوان مسيرهايي امن كه شاهد حضور پررنگ و مقتدرانه نيروهاي انتظامي است، معرفي شود.
نظرات بینندگان