کد خبر: ۷۲۹۰۹
تعداد نظرات: ۱۴ نظر
تاریخ انتشار: ۲۳:۰۶ - ۲۹ تير ۱۳۹۴
حاشیه های پررنگ تر از متن مراسم معارفه استاندار جدید فارس

استانداری فارس در تسخیر اصلاح طلبان افراطی/ رونمایی از «اعتدال» با «هو کردن» نماینده مردم در مجلس مقابل دیدگان افشانی!

خبرنگاران و حتی فرمانداران با نشان دادن کارت شناسایی یا دعوت نامه، یکی یکی، هر کس سر جای خود نشست اما عده ای که معلوم بود نسبت چندانی با این مراسم ندارند، انتهای سالن را پر کردند تا وزیر کشور، «افشانی» را معرفی کند.
به گزارش سرویس سیاسی شیرازه، امروز کلید استانداری فارس بین سیدمحمد احمدی و سیدمحمدعلی افشانی دست به دست شد. عصر امروز عبدالرضا رحمانی فضلی همراه با استاندار سابق به شیراز آمد تا مراسم تودیع و معارفه استاندار فارس را انجام دهد. او ابتدا به زیارت حرم مطهر شاهچراغ(ع) رفت و سپس با آیت الله ایمانی نماینده ولی فقیه در فارس دیدار کرد. آخرین و اصلی ترین برنامه وزیر کشور اما پس از ساعت 6 عصر رقم خورد.

کارشناسان روابط عمومی استانداری از قبل نام اصحاب رسانه را برای حضور در این آئین از مدیران رسانه های استان استعلام کرده بودند و نه تنها برای ورود خبرنگاران بلکه برای ورود بسیاری از مسئولان سخت گیری می کردند.

با جلوگیری از حضور خبرنگاران و عکاسان رسانه‌های منتقد دولت از جمله پایگاه تحلیلی خبری شیرازه و خبرگزاری فارس به مراسم معارفه استاندار جدید، باز هم راستگویی دولت حقوقدانان با عمل به شعار تحمل مخالف ثابت شد! که یادآور ممانعت از ورود خبرنگاران رسانه های منتقد در جلسات سفر هیات دولت به فارس بود.

خبرنگاران و حتی فرمانداران با نشان دادن کارت شناسایی یا دعوت نامه، یکی یکی وارد استانداری شدند و هر کس سر جای خود در تالار شهید امامی نشستند اما عده ای که معلوم بود نسبت چندانی با این مراسم ندارند، انتهای سالن را پر کردند تا وزیر کشور، «افشانی» را معرفی کند.

دقایقی از ساعت 18 گذشته بود که رحمانی فضلی با همراهان وارد سالن جلسه شدند و با حضور نماینده های مجلس، مدیران کل، روسای سازمان ها و نهادها، تمامی فرمانداران، آیت الله دستغیب تولیت حرم مطهر شاهچراغ(ع)، فرمانده سپاه فجر، فرمانده نیروی انتظامی مراسم معارفه سیدمحمدعلی افشانی به عنوان استاندار جدید فارس برگزار شد.

این مراسم که 2 ساعت به طول انجامید، چنان پرحاشیه بود که کسی چندان متوجه متنش نشد!
عده ای که در انتهای سالن جلسه نشسته بودند به همراه تعداد اندک دیگری که در طبقه دوم ایستاده بودند چنان جو سالن را با شعار و هو کردن متشنج کردند که حتی نماینده ولی فقیه در فارس حاضر به سخنرانی نشد!
اولین سخنران خلیل رضائیان، سرپرست استانداری فارس بود. وی گفت: باتوجه به اقتضای سنی و ماندگاری در فارس می‌گویم استان فارس بزرگ، امروز با شرایط حساسی که دارد سخت به وحدت نیاز دارد، در روزهای پایانی امسال دو انتخابات حساس مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری داریم که این ضرورت وحدت در استان را چندین برابر می‌کند.

وقتی محمدرضا رضایی رئیس مجمع نمایندگان فارس پشت تریبون رفت، عده ای به صورت کاملا هدایت شده، شروع به هو کردن او کردند و شعار استعفا سر دادند. رضایی تا اسم افشانی را بر سر زبان آورد، عده ای هورا کشیدند و عده ای هم خطاب به نماینده جهرم در مجلس شعار دادند، رضایی، خجالت! خجالت!

این نماینده مجلس در ادامه وعده های روز رای اعتماد را به رحمانی فضلی یادآوری کرد و گفت: به دنبال گزینه هایی بودیم که به دولت نزدیک باشند که ناگهان عده ای از انتهای سالن ناگهان فریاد زدند دروغه! دروغه! رضایی ادامه داد: گزینه ها که مشخص است!

با صحبت های سیداحمدرضا دستغیب با افشانی، استاندار جدید فارس برای برهم زنندگان جلسه، دست تکان داد که آرام شوند اما فایده ای نداشت!

نمایندگان مردم فارس در مجلس از وضعیت پیش آمده بسیار ناراحت بودند و برخی از آنها می خواستند از سالن خارج شوند اما با پادرمیانی برخی مسئولین به سالن برگشتند.

نوبت به آیت الله ایمانی رسید تا صحبت کند که وی گفت به دلیل متشنج بودن فضای سالن صحبت نمی کند.

وقتی افشانی به عنوان استاندار جدید پشت تریبون آمد، گفت: باید همین روز و همین ساعت پرونده مسایل پیش آمده را مختومه اعلام کنیم. او ادامه داد: دانشجوی دانشگاه شیراز بودم و فارس را می شناسم، چندین سال پیش اینجا طرح افتتاح کردم!

نوبت وزیر کشور شد تا سخنرانی کند، یکی بلند شد، گفت: وزیر خوش سلیقه تشکر تشکر! بقیه هم تکرار کردند. رحمانی فضلی گفت: قسم می خورم که در انتخاب استاندار با نمایندگان مشورت کردم! او درباره استعفای احمدی هم گفت: اجمدی دبه کرده و حالا می گوید نمی خواهم نماینده مجلس شوم چرا که دیگر انتخابات استانی نیست!

استاندار سابق هم با کلی گلایه و شکایت از زمین و زمان، گفت: تنها گروهی که دل مرا نیازرد، خانواده شهدا و ایثارگران بودند. احمدی با اعلام رحمانی فضلی به عنوان مشاور امور بین الملل وزیر کشور منصوب شد.

اما چند سوال؛

چرا باید نماینده مجلسی که به دلیل یکپارچگی و حفظ وحدت و تقویت فضای همدلی و همزبانی از استیضاح وزیر انصراف داده و در مراسم معرفی استاندار سومین حرم اهل بیت(ع) شرکت کرده، از سوی عده ای معلوم الحال «هو» بشود!؟

چرا یک مسئول در این مراسم کوچکترین تذکری به متشنج کنندگان جلسه نداد؟

آیا جز این است که این افراد و این شعار دادن ها و هو کردن ها از قبل برنامه ریزی شده بود؟
مسئولین استانداری بگویند با استناد به چه بند قانونی اجازه داده اند عده ای در مراسم عالی ترین مقام اجرایی استان، تشنج و بلوا درست کنند؟

چه لزومی دارد وقتی استانداری فارس نمی تواند فضای جلسه را مدیریت کند، وکیل مردم در مجلس در جلسه بنشیند و هو بشود!؟

آیا استانداری فارس چنین رفتارهایی را تایید می کند؟

رحمانی فضلی که از نزدیک شاهد توهین به نماینده مردم در مجلس بود، چگونه می تواند از نماینده ها بخواهد با مجموعه استانداری نهایت همکاری را داشته باشند؟

بعد از برهم زدن جلسه و توهین به نمایندگان مردم توسط عده ای هدایت شده، کسی در استانداری فارس هنوز می تواند شعار اعتدال و همدلی و همزبانی سر دهد؟

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۹ تير ۱۳۹۴
0
دوربین هست .افراد مشنج را شناسایی نموده و با آنهابرخورد قاطع نمایند .برخی از آنها کهگیلویه ای هستند
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۹ تير ۱۳۹۴
0
حضور نمایندگان در جلسه وپا در میانی نمایندگان خبرگان کار اشتباهی بود مسئله فتنه خیلی جدی تر از آن است که ایشان فکر می کنند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۹ تير ۱۳۹۴
0
اقای استاندار دوامی در استان پهناور فارس نداری

چون مردم فارس شما را نمی خواهند
دلخوش به چند نفر نباش
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۹ تير ۱۳۹۴
0
شما ظاهرا اطلاعی ندارید چه کسانی با چه تفکری در استانداری مشغول به کار هستند
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۹ تير ۱۳۹۴
0
نتیجه اعتمادبه فتنه گران همین است
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۹ تير ۱۳۹۴
0
سلام میدونم این متن را نمیگذارید چون شما مال این حرفا نیستید ولی حرفمو میزنم!! "آفرین بر شما که گزارش را در مجموع خوب تنظیم کردید اما جای چند نکته کلیدی آن را عوض کردید ، یکی اینکه اینها که شعار میدادند خود خود مردم بودند اما شما نمیخواهید باور کنید !! دوم اینکه به مصداق "کافر همه را به کیش خود پندارد "چون شما تمام کارها وطرحهای از پیش تعیین شده خود را به اسم طرحهای خود جوش مردم قلمداد میکنید نمیتونید باور کنید که یک کاری هم توسط مردم به صورت خود جوش صورت بگیره !!! اما قرآن فرموده "فاعتبرو یا اولی الابصار !!!
ناشناس
شعار دهندگان مردم بودند؟! مسئولین و خبرنگاران را با کارت دعوت و کارت شناسایی راه نمی دادند، بیچاره مردم کجا بودند؟ این دوستان از درب پشتی با هماهنگی آقایی که غایب بزرگ جلسه هم بود وارد سالن شده بودند. فتامل!
همشهری
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۹ تير ۱۳۹۴
0
وزیر کشور پای حرف خود ایستاد و از استیضاح هم نترسید ولی نمایندگان مجلس به خاطر حفظ قدرت خویش و رای آوردن برای دور بعد از استعفای خود عقب نشینی کردند. شیرازه خدا وکیلی پخش می منی
محمد مهدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۹ تير ۱۳۹۴
0
میهمانان با کارت دعوت وارد سالن شده اند. اطفا مسولین اعلام کنندگان توهین کنندگان که متمرکز در یک نقطه سالن جمع شده بودند و کاملا هماهنگ بودند از طرف چه کسی یا چه کسانی دعوت شده بودند و سمت حقوقی این عزیزان چیست که می بایست دعوت شوند، و به نمایندگان مردم فارس در مجلس علنا نزد وزیر محترم کشور توهین کنند و در مصونیت کامل هم بروند.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۹ تير ۱۳۹۴
0
ارواح قبر شهدا شیرازه منتشر کن--
همان طور یک نماینده در شیراز کتک می خوره و اب از اب تکون نمی خوره این بار هم به یک نماینده توهین میشه.نه این درسته و نه اون چرا شما یک طرفی قضاوت میکنید؟
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۹ تير ۱۳۹۴
0
به دلیل ضعف مسئولین استانی سالها است ما مشکل استانداری داریم مگر احمد زاده کرمانی چه تجربه ای داشت مگر معاون سرباز وظیفه اش چه تجربه ای داشت انقلابیون فارس از اصول گرا واصلاح طلب منزوی شده اند استان واقعا در دست کسانی است که سوابق روشن انقلابی ندارند واکثرا نان به نرخ روز خور هستند سوابق بعضی از مدیران کل را برسی کنید ببینید از کجا آمده اند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۹ تير ۱۳۹۴
0
خداییش اگر خبر نگاران خاص رو راه میدادن داخل سالن تو که خطت کاملا فرق میکنه چطور رفتی داخل عزیزم
یک یاسوجی
با کمک مشاور اعظم! هههههههههه
ناشناس
نه عزیزم. کسی نمی تونه جلو خبرنگارو بگیره... چطور عده ای اغتشاش گر بدون بلیط وارد سالن می شوند اما خبرنگار که چشم و زبان مردم است نمی تونند...