کد خبر: ۷۴۱۹۷
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۴ - ۲۲ مرداد ۱۳۹۴

دوچرخه سوار دوستدار محیط زیست حرم شاهچراغ تا حرم امام رضا را رکاب می زند

خادم سومین حرم اهلبیت و دوستدار محیط زیست که قصد دارد مسیر حرم احمدی تا حرم رضوی را رکاب بزند، به آباده رسید.
به گزارش سرویس شهرستان های شیرازه به نقل از آباده نما؛ خادم سومین حرم اهلبیت و دوستدار محیط زیست که قصد دارد مسیر حرم احمدی تا حرم رضوی را رکاب بزند، به آباده رسید.

 رضا دستمزد کارمند محیط زیست شیراز با هدف ترویج فرهنگ دوچرخه سواری و داشتن هوای پاک، با شعار دوچرخه لبخند به طبیعت مسیر حرم شاهچراغ تا حرم امام رضا علیه السلام را با دوچرخه می پیماید.

وی در گفتگو با خبرنگار ما حفظ و گسترش فرهنگ حفاظت از محیط زیست را وظیفه همه آحاد جامعه دانست و اظهار داشت: برای داشتن و حفظ هوای پاک می توانیم در ترددهای غیر ضروری از دوچرخه استفاده کنیم، زیرا علاج واقعه را پیش از وقوع باید کرد. این خادم آستان احمدی در ادامه ضمن شرح کوتاهی از اتفاقات مسیر سفرش گفت: همه هموطنانی که در مسیر حرکت از کنارم عبور می کردند، مرا با هلو مستر همراهی می کردند و فکر می کردند من توریست خارجی هستم.

وی با ابراز تاسف از کم کاری هایی که باعث بوجود آمدن چنین نگاهی در بین مردم شده است، یاد آور شد: چرا مردم باید اینگونه نگاهی داشته باشند که همه کارهای خوب را خارجی ها انجام می دهند در صورتی که ما می توانیم ولی غالبا انجام نمی دهیم.

رضا دستمزد، زمان پایان سفرش را در روز میلاد حضرت ثامن الحجج علیه السلام عنوان کرد و با بیان اینکه این روز همزمان شده با روز محیط بان، اظهار کرد: امیدوارم با این حرکت بتوانم قدمی هر چند کوچک در ترویج فرهنگ دوچرخه سواری و حفظ هوای پاک داشته باشم.

 

نظرات بینندگان