کد خبر: ۷۴۳۶۸
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۸ - ۲۶ مرداد ۱۳۹۴
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آباده خبر داد:

ضرر 40 میلیاردی کشاورزان آباده در سال جاری

در اثر تغییرات جوی غیر طبیعی، کشاورزان شهرستان آباده در سال جاری بیشترین ضرر را متحمل شده اند.

به گزارش سرویس شهرستان های شیرازه به نقل از آباده نما، در اثر تغییرات جوی غیر طبیعی، کشاورزان شهرستان آباده در سال جاری بیشترین ضرر را متحمل شده اند.

محمدی رئیس جهاد کشاورزی شهرستان آباده با بیان اینکه متاسفانه تغییرات جوی بی سابقه و بروز سرمازدگی، بارش تگرگ، سیل و رعد و برق بخش کشاورزی شهرستان را بشدت تحت تاثیر قرار داده است، گفت: با بررسی های کارشناسان جهاد کشاورزی کشاوزی، خسارات وارده در این بخش حدود 40 میلیارد ریال برآورد شده است که متاثر از تغییرات غیرعادی شرایط جوی بوده است.

وی با اشاره به کاهش 20 درصدی تولید گندم سهم شهرستان آباده در سال جاری، گفت: متاسفانه محصول  5 هزار هکتار مزارع گندم آبی و دیم  شهرستان بدلیل سرمازدگی بهاره و بارندگی ماه گذشته غیر قابل برداشت شده اند.

وی با بیان اینکه هنوز برداشت گندم از مزارع شهرستان آباده ادامه دارد، تصریح کرد: پیش بینی می کنیم جمع خرید گندم کشاورزان آباده به بیش از 20 هزار تن برسد.

محمدی میزان برداشت گندم در سال جاری  از 9 هزار هکتار کشت دیم و 2600 هکتار از مزارع کشت آبی در مجموع 20 هزار تن گندم ذکر کرد.

وی در خصوص جبران خسارت های وارده بر تامین آن از محل اعتبارات شهرستانی تاکید کرد و گفت: بعید می دانم، با توجه به برنامه اقتصادی دولت، مبلغی برای تخصیص به خسارت اخیر بارندگی دست کشاورزان منطقه را بگیرد.

نظرات بینندگان