کد خبر: ۷۴۶۱۲
تاریخ انتشار: ۲۲:۰۰ - ۳۰ مرداد ۱۳۹۴
معاون وزیر دفاع در شیراز:

اقتدار کشور مدیون صنایع دفاعی مستقر در فارس است/ در تولید موشک های رادار گریز و دور برد خودکفا هستیم

روز صنعت دفاعی برای حوزه‌های راهبردی جمهوری اسلامی ایران نمادی از قدرت‌سازی است.
به گزارش شیرازه به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، معاون وزیر دفاع وپشتیبانی نیروهای مسلح گفت: جمهوری اسلامی ایران در بخش موشک های رادار گریز و دور برد خودکفا است.

امیرسرتیپ نصرالله عزتی امروز پیش از خطبه‌های نماز جمعه شیراز با بیان این که صنایع دفاعی بسیارمهم و حساسی در فارس ایجاد شده و در اختیار نیروهای مسلح قرارگرفته است افزود: ایده بازدارندگی در وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح بسیار مهم و محور اصلی برنامه های این وزارت خانه تلاش برای بازدارندگی است؛ زیرا ایران در وضعیت تهدید در منطقه قرار دارد.

امیرسرتیپ نصرالله عزتی به 31 مرداد سالروز صنعت دفاعی کشور اشاره کرد و با بیان این که مقام معظم رهبری بنیان‌گذار صنایع دفاعی نوین و جهادخودکفایی در نیروهای مسلح و وزارت دفاع هستند افزود: روز صنعت دفاعی برای حوزه‌های راهبردی جمهوری اسلامی ایران نمادی از قدرت‌سازی است.

او گفت: هشت سال دفاع مقدس نقطه عطف تشکیل این راهبرد بود؛ راهبردی که مبتنی بر خودکفایی و خوداتکایی تنظیم شد.

امیرسرتیپ عزتی افزود : علاوه بر بالا بردن انسجام مردمی و قدرت دفاعی ملت، با تدابیر مقام معظم رهبری وزارت دفاع در حوزه‌های تخصصی اعم از تحقیق و پژوهش با استفاده از توان شرکت‌های دانش‌بنیان و نخبگان جوان کشور، تجهیزات و امکانات تخصصی موردنیاز نیروهای مسلح را طراحی و تولید می‌کند.

اوگفت: در حوزه پدافند هوایی، ساخت رادارهای مقاوم به تهدیدات جنگ الکترونیک، شناسایی اهداف غیرقابل‌شناسایی و ادوات رادار گریز هوایی، انواع موشک‌های پدافند هوایی و سامانه‌های مختلف برد کوتاه، متوسط و بلند، آماده‌شده و در اختیار یگان‌های عمل‌کننده قرارگرفته است.

معاون هماهنگ‌کننده وزارت دفاع بابیان این که در حوزه موشکی دریکی دو سال گذشته نخستین موشک‌ هوا به زمین و نیز موشک برد بلند با برد 700 کیلومتر و دقت بسیار بالا تولیدشد افزود: در حوزه سایبری هم با توجه به گسترش جنگ‌ اطلاعاتی، سامانه‌های بومی و سخت‌افزارها و نرم‌افزارهای جلوگیری از نفوذ طراحی و تولیدشده است.

معاون وزیر دفاع وپشتیبانی نیروهای مسلح همچنین بابیان این که بخش بزرگی از این پیشرفت‌ها و اقتدار کشور، مدیون صنایع دفاعی مستقر در استان فارس است افزود: صنایع الکترونیک دفاعی شیراز، دانشگاه مالک اشتر، صنایع فجر شیراز و مجموعه‌ها و شرکت‌های متعدد این استان که در مقوله‌های دفاعی فعال هستند، سهم مهمی در خودکفایی دفاعی کشور داشته اند .
نظرات بینندگان