کد خبر: ۷۴۶۲۲
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۸ - ۳۱ مرداد ۱۳۹۴
وزیر آموزش و پرورش:

شعبه دانشگاه فرهنگیان دختر در لار راه اندازی می شود/98 درصد بودجه آموزش و پرورش صرف حقوق نیروی انسانی

فانی گفت: با توجه به شرایط خاص منطقه لارستان ، تمام تلاش خود را انجام خواهم داد تا یک مرکز ویژه دختران ،در منطقه جنوب فارس تاسیس نماییم.
به گزارش سرویس شهرستان های شیرازه به نقل از لادستان، دکتر علی اصغر فانی در جمع فرمانداران و روسای آموزش و پرورش لارستان، گِراش ، خُنج ، اِوَز ، بِیرم و جویُم، با اعلام این مطلب افزود: بیش از ۹۸ درصد بودجه وزارت آموزش و پرورش صرف حقوق نیروی انسانی در این وزارت خانه بزرگ می شود.

وی گفت: یکی از اولویت های اصلی وزارت آموزش و پرورش موضوع ساماندهی و بهسازی نیروی انسانی است. دکتر فانی با اشاره به برخی از مشکلات نیروی انسانی در وزارت آموزش و پرورش گفت: سیاست بومی گزینی یکی از راه های حل این مشکلات است.

وزیر آموزش و پرورش همچنین با اشاره به اینکه ، بر اساس قوانین موجود تاسیس بیش از دو پردیس دانشگاه فرهنگیان در هر استانی ممنوع است ،گفت: با توجه به شرایط خاص این منطقه، تمام تلاش خود را انجام خواهم داد تا یک مرکز ویژه دختران،در منطقه جنوب فارس تاسیس نماییم.

وی ضمن تاکید بر ارتقای کیفیت آموزشی، پرورشی و پژوهشی دانش آموزان، خطاب به مسئولین این شهرستان ها گفت: به هر میزان که فضا برای تاسیس پژوهش سرا در اختیار آموزش و پرورش قرار گیرد، تجهیز کامل آن پژوهش سرا را، به عهده خواهیم گرفت.

در ابتدای این جلسه،حمید رضا آذری، مدیر کل آموزش و پرورش فارس،جمشید جعفر پور، نماینده مردم لارستان، گراش و خنج در مجلس شورای اسلامی، نجیب زاده ، فرودی و عباسی، فرمانداران این سه شهرستان و روسای آموزش و پرورش جنوب فارس، به بیان مسائل و مشکلات خود پرداختند.

کمبود فضا های آموزشی، لزوم توجه به خیرین مدرسه ساز، نیروی انسانی غیر بومی و کمبود تجهیزات کمک آموزشی از اهم مسائل و مشکلات مطرح شده در این جلسه بود. همچنین ، مشکلات اسکان نیروهای غیر بومی، کمبود خانه های معلم و کمبود پژوهش سراها از دیگر این مشکلات بود.


نظرات بینندگان