کد خبر: ۷۴۶۲۳
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۲ - ۳۱ مرداد ۱۳۹۴

دیدار فرهنگیان مناطق شش گانه جنوب فارس با وزیر آموزش و پرورش

فرهنگیان مناطق شش گانه جنوب فارس شامل لارستان، خنج ، گراش، اوز، جویم و بیرم در نشستی صمیمانه با وزیر آموزش و پرورش دیدار کردند.
به گزارش سرویس شهرستان های شیرازه به نقل از لادستان، فرهنگیان مناطق شش گانه جنوب فارس شامل لارستان، خنج، گراش، اوز، جویم و بیرم در نشستی صمیمانه با وزیر آموزش و پرورش دیدار کردند.

وزیر آموزش و پرورش در این نشست صمیمانه با فرهنگیان از راه اندازی دانشگاه فرهنگیان ویژه خواهران در لارستان خبر داد.

فانی افزود: با احداث این دانشگاه امید است مشکلات خواهران فرهنگی تا حد قابل قبولی کاهش یابد و شاهد توسعه فضای فرهنگی و اموزشی در جنوب فارس باشیم.

دکتر علی اصغر فانی با اشاره به افزایش یک و نیم برابری بودجه آموزش و پرورش در دولت یازدهم طی دو سال گذشته، اولویت استخدام در این وزارت خانه را فرزندان و جذب نیروهای بومی عنوان کرد.

وی افزود: وزارت آموزش و پرورش از دوسال پیش با اعلام تصمیم خود مبنی بر بومی گزینی نیروها در بحث استخدام، نیروهای جدید را از بوم برای بوم انتخاب می کنیم و این مهم در آزمون استخدامی امسال لحاظ شده است و بر این مبنی گزینش صورت خواهد گرفت.

این مقام عالی وزارت در جمع فرهنگیان جنوب فارس به توجه دولت به بازنشستگان فرهنگی اشاره کرد و افزود: در نشست بنده با دکتر نوبخت قرار شد که بحث بیمه فرهنگیان بازنشسته همانند بیمه تکمیلی نیروهای شاغل عمل کنیم و وزارت خانه نیز پیگیر اجرای این مهم است.

دکتر فانی، وزارت آموزش و پرورش را بزرگترین و اثر بخش ترین وزارت خانه در کشور خواند و جایگاه فرهنگیان در جامعه و در بین مردم را بسیار عالی ارزیابی کرد.

وی افزود: همکاران فرهنگی علی رغم تمام مشکلات و نارسایی هایی که در وضعیت حقوقی و معیشتی دارند، هنوز به عنوان مرجع و مورد اعتماد مردم در رتبه اول در بین اقشار مختلف جامعه قرار دارند.
نظرات بینندگان