کد خبر: ۷۴۷۲۲
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۶ - ۰۲ شهريور ۱۳۹۴

اجرای برنامه های فرهنگی در 40 درصد بقاع متبرکه فارس

حسینی گفت: رنامه های بسیار متعدد فرهنگی در طول سال تدوین شده است که در امامزادگان سراسر استان اجرا شود و تا کنون در 40 درصد از بقاع متبرکه برنامه های فرهنگی در حال اجرا است.

به گزارش سرویس شهرستان های شیرازه به نقل از آباده نما، حجت‌الاسلام سید میثم حسینی، معاون فرهنگی اجتماعی اداره ‌کل اوقاف و امور خیریه فارس در حاشیه همایش بزرگداشت امامزادگان شهر بهمن در گفتگویی با خبرنگار ما در خصوص نحوی تامین هزینه های عمرانی بقاع متبرکه گفت: هزینه های ساخت و ساز و عمرانی بقاع متبرکه از سه منبع نذورات واریز شده به ضریح ها، طرح مودت و اعتبارات دولتی تامین می شود.

وی در خصوص اهدای نذورات مردمی از طریق واریز شدن به ضریح های امامزادگان گفت:40 درصد از کل این نذورات صرف مسائل عمرانی می شود.

حجت الاسلام حسینی در توضیح طرح مودت، آن را یک طرح مشارکتی در نظر گرفته شده به منظور جذب کمک های مردمی برای بحث های عمرانی عنوان کرد که مردم داوطلبانه بصورت نقدی یا خرید مصالح مورد نیاز در این امر مشارکت می کنند.

وی در خصوص اجرای طرح ساخت ایوان امامزادگان شهر بهمن نیز اجرای این طرح را مستلزم همکاری و همت مردم این منطقه دانست و وعده داد: تمام توان خود را برای پیشبرد برنامه های عمرانی این آستان متبرکه بکار می گیریم و اولین اعتباری که به استان تخصیص داده شود، قسمتی از آن را به طرح عمرانی این بقاع اختصاص خواهیم داد.

معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف استان فارس تعداد بقاع متبرکه استان فارس را 1458 بقعه عنوان کرد و با بیان اینکه تلاش ما برای برگزاری برنامه های فرهنگی تدوین شده در تمامی این آستان های متبرکه است گفت: برنامه های بسیار متعدد فرهنگی در طول سال تدوین شده است که در امامزادگان سراسر استان اجرا شود و تا کنون در 40 درصد از بقاع متبرکه برنامه های فرهنگی در حال اجرا است.

طرح آرامش نوروزی، برگزاری کلاس های قرآن و تفسر، محافل انس با قرآن و ترتیل خوانی از دیگر برنامه های قرآنی، کلاس های تابستانه برای اوقات فراغت دانش آموزان و برنامه های مناسبتی از برنامه های فرهنگی پیش بینی شده در طول سال می باشد.

وی همچنین از اجرای موفق طرح ملی حفظ قرآن در شهرستان آباده خبر داد و گفت: طرح ملی حفظ، از، برنامه های قرآنی اداره اوقاف و امورخیریه کشور می باشد که خوشبختانه شهرستان آباده با معرفی مربیان و قرآن آموزان قوی و با استعداد، در اجرای این طرح عملکرد رضایت بخشی داشته است.

حجت الاسلام حسینی در پایان با اشاره به آغاز ثبت نام مسابقات قرآن  اداره اوقاف در رشته های قرائت، حفظ، ترتیل و مفاهیم خبر داد و از کلیه علاقمندان برای ثبت نام دعوت کرد.

انتهای پیام/

نویسنده :
رسول اقلیدی
نظرات بینندگان