کد خبر: ۷۵۸۱۸
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۰ - ۱۸ شهريور ۱۳۹۴

آسفالت یک کوچه در مرودشت خبرساز شد!

یک عضو شورای شهر بیان کرد: طبق ماده 99 قانون شهرداری، شهرداری در خارج از محدوده شهر هر کاری بخواهد انجام دهد باید با مصوبه شورای شهر باشد و شورای شهر مصوبه ای در این خصوص نداشته است.

به گزارش سرویس شهرستان های شیرازه به نقل از مرودشت نا، آسفالت کوچه تالار بزرگمهر چند روزی است که موضوع مورد بحث در شبکه های اجتماعی است و تاکنون در این خصوص از طرف سایت شهرداری مرودشت هیچ اطلاع رسانی و شفاف سازی صورت نگرفته است.

یکی از اعضای شورای شهر مرودشت در گفتگو با مرودشت نا بیان داشت: تا میدان تمدن جزء محدوده شهر است و از میدان تمدن به بعد جزء حریم شهر می باشد.

وی افزود: با صحبتی که با سرپرست شهرداری داشتم متوجه شدم توجیه آنها این است که تالار بزرگمهر جزء شهرک مهدیه است در صورتی که چنین چیزی نیست و فکر نمی کنم کوچه مذکور جزء شهرک مهدیه باشد.

وی اظهار داشت: در طول مسیر کارخانه آزمایش، زمین های کوشک و جاده فیروزی وجود دارد و این ها را نمی توان منتسب به شهرک مهدیه دانست و اگر بخواهیم چنین استدلال کنیم باید بگوییم فیروزی هم جزئی از مرودشت است در حالی که چنین نیست.

وی تصریح کرد: طبق ماده 99 قانون شهرداری، شهرداری در خارج از محدوده شهر هر کاری بخواهد انجام دهد باید با مصوبه شورای شهر باشد و شورای شهر مصوبه ای در این خصوص نداشته است مگر مصوبه ای وجود داشته باشد که متعلق به شورای سابق باشد و من در این خصوص اطلاع ندارم.

این عضو شورای شهر بیان داشت: سرپرست شهرداری از پرداخت دویست میلیون پول توسط آقای عابدی مدیر تالار بزرگمهر خبر داد اما اگر پولی هم گرفته شده قطعا باید به خاطر جریمه ماده 100 باشد و از این هم نباید غافل شد که کاربری زمین تالار بزرگمهر کشاورزی و خارج از محدوده است  و طبق ماده 100 شهرداری باید برای آن حکم تخریب صادر شود و پولی گرفته نشود.

وی افزود: در خصوص هیات رئیسه شورا یکی دو نفر کاندید هستند اما هنوز قطعی نیست و ممکن است فقط یک نفر کاندید باشد.

وی افزود: ما به گزینه ای برای ریاست پیشنهاد دادیم و از وی خواستیم در صورت امکان کاندید شود چرا که در فضای فعلی نامبرده شخص متعادلی است و با توجه به اینکه یک دوره عضو شورای شهر بوده و مردم از وی به نیکی یاد می کنند گزینه مناسبی است.

وی افزود:ضمن صحبت با گزینه مورد نظر، تاکید کردیم خواستار حرکت شورا به سمت فضای همدلی هستیم و برخی دوستان می خواستند با جناح بازی و تشکیل گروه شهردار را انتخاب کنند.

نویسنده :
رضا مردانه
نظرات بینندگان