کد خبر: ۷۵۸۸۱
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۲ - ۱۹ شهريور ۱۳۹۴

عضو مستعفی هیات مدیره معدن استقلال، سکاندار سازمان تبلیغات آباده شد

در مراسم تودیع و معارفه رئیس جدید سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان آباده، سکانداری این اداره به حجت الاسلام سعید جعفری رسید.

به گزارش سرویس شهرستان های شیرازه به نقل از آباده نما، حجت الاسلام میرزایی پس از مدت کوتاه یکسال با اداره تبلیغات اسلامی آباده خداحافظی کرد.

در مراسم تودیع و معارفه رئیس جدید تبلیغات اسلامی شهرستان آباده، سکانداری این اداره به حجت الاسلام سعید جعفری رسید.

در این مراسم که با حضور اکثر مسئولین شهرستان در محل فرمانداری آباده برگزار شد، حجت‌الاسلام شکرالله دانش، معاون فرهنگی و پژوهشی سازمان تبلیغات اسلامی فارس طی سخنانی، با بیان جایگاه رفیع تبلیغ دین، گفت: مهمترین اتفاق بشریت، تبلیغ دین الهی است که پیامبران به این وسیله سخن حق خالق را به مخلوق ابلاغ کنند و جامعه را از اوهام جهل، که او را به قهقرا می کشاند، نجات دهند.

*مبلغ دینی باید بیشتر به موضوع اخلاق و تهذیب نفس توجه کنند

حجت الاسلام دانش کار تبلیغات دینی را بسیار سخت و خلاقانه دانست و با بیان اینکه افراد مبلغ باید شایستگی انتقال مفاهیم دین را داشته باشند، گفت: افرادی که پای در عرصه تبلیغ دین می گذارند، باید بیشتر از آن که به موضوعات علمی این حوزه توجه می کنند، به موضوع اخلاق و تهذیب نفس توجه کنند، زیرا رفتار مبلغ، اولین تابلو برای نگاه های مردم است.

وی ضمن تاکید بر همکاری همه ادارات و ارگان ها با اداره تبلیغات اسلامی، انجام کار فرهنگی را منوط به یک اداره خاص ندانست و افزود: در نظام جمهوری اسلامی همه ارگان ها باید سازمان تبلیغات باشند، حتی شورای شهر .

معاون فرهنگی و پژوهشی سازمان تبلیغات اسلامی فارس شرایط شهرستان آباده را از نگاه کارشناسان مذهبی در تهدیدات و فرصت ها، خاص دانست و با بیان اینکه ما نگاه ویژه ای به این شهرستان داریم، افزود: استان آمادگی دارد تعداد روحانیون مستقر در مناطق مختلف شهرستان را افزایش دهیم و همچنین برای مناسبت های ویژه از جمله محرم و صفر، تعداد مبلغان را تا چند برار افزایش دهیم.

تودیع و معارفه رئیس سازمان تبلیغات آباده

وی همچنین با تشکر از مردم صغاد در تعطیل کردن مراسم قمه زنی سال گذشته، از برخی از افراد هنجارشکن در راه اندازی مراسم قمه زنی در شهرستان انتقاد کرد و گفت: متاسفانه دشمنان این فعل حرام را ابزاری برای تبلیغ علیه اسلام و تشیع کرده اند و عملکرد عده ای به نام شیعه، ضربات مهلکی بر پیکره شیعیان وارد می کند.

در پایان حجت الاسلام دانش ضمن تشکر از زحمات حجت الاسلام میرزایی، او را شخصی تحصیلکرده و با تجربه دانست و با تقدیم حکم حجت الاسلام سعید جعفری، وی را به سمت ریاست اداره تبلیغات اسلامی آباده منصوب کرد.

*فرماندار آباده: امیدواریم رئیس جدید این اداره وظایف و تکالیف سازمانی خود را به نحو احسنت انجام دهد

فرماندار آباده نیز طی سخنانی همه دستگاه های زیر مجموعه خود را به همکاری با اداره تبلیغات اسلامی ملزم دانست و ابراز اظهار امیدواری کرد: امیدواریم رئیس جدید این اداره وظایف و تکالیف سازمانی خود را به نحو احسنت انجام دهد و موجبات ایجاد وحدت و همدلی را فراهم کند.

*حجت الاسلام میرزایی: تغییر و تحول بنده ربطی به سیاسی بازی ندارد

حجت الاسلام میرزایی رئیس سابق اداره تبلیغات اسلامی نیز طی سخنانی با تشکر از مجموعه شورای تامین و سایر ادارات و ارگان ها طی مدت خدمتش، ضمن مثبت ارزیابی کردن عملکرد مجموعه متبوعش، گفت: بنده به عملکرد خود و مجموعه شورای هیات مذهبی شهرستان طی این مدت نمره قبولی می دهم.

میرزایی تلاش های موفق برای کنترل قمه زنی، منحل کردن هیات های فاقد مجوز و ساماندهی مداحان سراسر شهرستان را از عملکرد های موفق خود ذکر کرد.

حجت الاسلام میرزایی در گفتگو با خبرنگار آباده نما، هرچند تنها دلیل رفتن از این اداره را تلاش خودش برای حضور در ارگان دیگر ذکر کرد و این جابحایی را سیاسی کاری ندانست، اما بسیاری از منتقدان شهرستان این تغییر و تحول را یک بازی سیاسی می دانند.

حجت الاسلام سعید جعفری مسئول امور زکات کمیته امداد امام خمینی(ره) آباده و عضویت در هیات مدیره شرکت تهیه و توزیع خاک نسوز استقلال آباده بود که پس از استعفا از دو سمت پیشین خود، به ریاست تبلیغات اسلامی آباده منصوب شد.

تودیع و معارفه رئیس اداره تبلیغات اسلامی آباده

تودیع و معارفه رئیس اداره تبلیغات اسلامی آباده

تودیع و معارفه رئیس اداره تبلیغات اسلامی آباده

تودیع و معارفه رئیس اداره تبلیغات اسلامی آباده

تودیع و معارفه رئیس اداره تبلیغات اسلامی آباده

تودیع و معارفه رئیس اداره تبلیغات اسلامی آبادهتودیع و معارفه رئیس اداره تبلیغات اسلامی آباده

تودیع و معارفه رئیس اداره تبلیغات اسلامی آباده


نویسنده :
رسول اقلیدی
نظرات بینندگان