کد خبر: ۷۶۰۷۹
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۷ - ۲۳ شهريور ۱۳۹۴
رئیس دانشگاه جهرم خبرداد

احداث نیروگاه گازی در پردیس دانشگاه جهرم

رئیس دانشگاه جهرم از احداث نیروگاه گازی 3.5 مگاوات تولید برق با مشارکت بخش خصوصی در پردیس دانشگاه خبر داد.
به گزارش شیرازه به نقل از پسین جهرم مسعود نادریان، رئیس دانشگاه جهرم در یک نشست خبری با اشاره به اینکه از ابتدای آغاز به کار مدیریت جدید دانشگاه تلاش برای انتقال بخشی از آن به پردیس مضاعف شد، گفت: با توجه به آماده نبودن زیرساخت ها  و وجود برخی بحث های انحرافی در مورد پردیس دانشگاه به ویژه در رابطه با خرید دانشگاه آزاد که مشکلات خاص خود را داشت، انتقال دانشگاه در مهرماه 94 دور از ذهن و واقعیت بود.

وی با بیان اینکه در سال 91 آموزش و پرورش درخواست انتقال ساختمان دانشگاه جهرم را داده بود، گفت: رئیس وقت دانشگاه جهرم در سال گذشته تعهد داده بود که ساختمان دانشگاه را در مدت یک سال تخلیه کرده و ما هیچ راهی جز فشار آوردن برای عدم این کار نداشتیم.

رئیس دانشگاه جهرم با اشاره به انتقال بخشی از پرسنل دانشگاه که کمتر مورد نیاز دانشجویان هستند به ساختمان پردیس، بیان کرد: ساختمان سازی، برق کشی، احداث سه کیلومتر راه، ایجاد زیرساخت اینترنت و غیره در مدت کمتر از یک سال انجام شد تا زمینه برای انتقال دائمی دانشگاه به پردیس آماده شود.

وی با بیان اینکه روزانه بین 40 تا 60 کارگر ساختمان در محل پردیس مشغول به کار هستند، گفت: پروژه احداث ساختمان علوم پایه امسال به پایان می رسد و برای سال 95 تعداد چهار پروژه عمرانی شامل ساختمان اداری، ورزشگاه (بزرگترین ورزشگاه در میان دانشگاه های استان)، مسجد و کتابخانه مرکزی در دستور کار قرار گرفته است.

نادریان با بیان اینکه عملیات احداث فاز سوم پروژه سلف سرویس و دانشکده کشاورزی از هفته آینده کلید می خورد، تصریح کرد: با اخذ مجوز حفر چاه مشکل آب پردیس دانشگاه جهرم نیز برطرف شده است.

وی با اشاره به احداث یک هکتار فضای سبز در محوطه پردیس دانشگاه جهرم گفت: تعداد 115 اصله درخت نخل و 150 نارنج در محوطه پردیس کاشته شده است.

رئیس دانشگاه جهرم با اشاره به احداث نیروگاه گازی 3.5 مگاوات تولید برق با مشارکت بخش خصوصی در پردیس دانشگاه جهرم، گفت: در این زمینه کارهای اولیه انجام و سعی داریم عملیات احداث این پروژه هر چه سریع تر آغاز شود.

وی با بیان اینکه 70 درصد دانشگاه های ایران بالای 40 کیلومتر از شهر فاصله دارند، تصریح کرد: تاکنون حدود 20 میلیارد تومان در پردیس دانشگاه جهرم سرمایه گذاری شده است.

نظرات بینندگان