کد خبر: ۷۶۱۳۷
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۷ - ۲۴ شهريور ۱۳۹۴
واکنش شورای شهر به تمسخر شیرازی ها در خندوانه

حقدل: این عناوین به شیرازی ها نمی چسبد/ محمدیان: صدا و سیما بین طنز و تمسخر تفاوت قائل شود

صدا و سیما حرمت قومیت‌ها را در تمام برنامه‌های جدی و طنز رعایت کند.

به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی شیرازه، سخنان «سجاد افشاریان» در برنامه خندوانه مورد اعتراض رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر شیراز در صد و پانزدهمین جلسه علنی این شورا قرار گرفت.

غلام‌مهدی حقدل، رئیس شورای اسلامی شهر شیراز ضمن ابراز گلایه از این سخنان گفت: زمانی که کسی حال نداشت مردم فارس حال خود را نشان دادند، استان فارس تنها استانی است که در ایام انقلاب همزمان در سه شهر آن اعلام حکومت نظامی شد و در دوران دفاع مقدس نیز با دو لشکر وچند تیپ و گردان مستقل در جبهه ها حضور فعال داشت این عناوین و توهین‌ها به مردم شریف شیراز نمی‌چسبد.

وی از محمدرضا هاجری، رئیس کمیسیون فرهنگی شورا خواست تا در کمیسیون مربوطه پیگیر این قضیه باشد و اقدامی کنند تا در آینده شاهد چنین اتفاقاتی نباشیم.

رضا محمدیان، عضو شورای اسلامی شهر شیراز هم در این خصوص اظهار کرد: آنچه در برنامه هفته اخیر «خندوانه» در مورد شیرازی‌ها مطرح شد تکرار عناوین زشت و نسبت‌های ناروایی است که جز ایجاد اختلاف نتیجه‌ای ندارد.

وی با یادآوری اینکه برنامه خندوانه در هفته اخیر شیرازی‌ها را افرادی تنبل معرفی کرد و بیشترین توهین به شهروندان این شهر شد و توضیحی نیز از سوی صدا و سیما در این مورد اعلام نشد، گفت: تاکنون چندین بار شاهد چنین برنامه‌هایی از صداوسیما بوده‌ایم که نسبت‌هایی نادرست و عناوین زشت را به مردم شیراز نسبت می‌دهند و جا دارد که صداوسیما تفاوتی بین هجو و طنز قائل شده و تمسخر دیگران و القای نسبت‌های دروغ قومیتی را اسباب خنده قرار ندهد بلکه حرمت قومیت‌ها در تمام برنامه‌های جدی و طنز رعایت شود.

بنابراین گزارش سجاد افشاریان در مورد شوخی‌های خود در برنامه «خندوانه» توضیح داده است که من در شیراز به دنیا آمدم، بزرگ شدم و سال‌ها در این شهر کار کردم و عطر بهارنارنج‌های شهرم را نفس کشیده‌ام و فرق کمدی و توهین را می‌دانم!


نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۴
0
بسیار برنامه خنک و لوسی بود. واقعاً متاسفم برای شیرازی ها. یعنی حالا که شیرازی هستی بیای خودتو ربع ساعت مسخره کنی تا دیگران بهت بخندن!!!!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۴
0
جناب حافظ نیز 700سال پیش فرموده:

آب و هوای فارس عجب سفله پرور است!

حافظ از این تنبلی 700 سال پیش شکایت کرده
هادي
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۴
0
باسلام
از مسئولين استاني و اعضاي شوراي شهر خواهشمنديم كه با جديت پيگير اين موضوع باشند . متاسفانه خيلي راحت در جاهاي مختلف دارن به مردم شيراز توهين ميكنند . وكسي هم كاري انجام نميده . در حالي اين نسبت رو به بچه هاي شيراز ميدن كه اولين پتروشيمي خاورميانه ، صنايع الكترونيك ، مخابرات راه دور ، بزرگترين و مدرنترين مجتمع گوشت خاورميانه ، اولين تيمهاي فوتبال و....... در عصر حاضر و بناهاي عظيمي چون تخت جمشيد و پاسارگاد ، باغهاي بزرگ و بي نظير و...... وشخصيتهاي بي نظيري چون كوروش . داريوش . كريمخان . لطفعلي خان . حافظ . سعدي . وصال . ملاصدرا . سلمان . دوران . سپاسي . خدادوست . حسابي و ........ در اين شهر بوجود اومده . و تنها شهري كه در طول تاريخ با غيرت مردان بي نظيرش اجازه ورود هيچ دشمني رو نداده . و براي سجاد افشاريان هم متاسفم كه مطمئن هستم هيچ نسبتي با شيراز و شيرازي نداره.
مخالف
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۴
0
مسئولین محترم شورای شهر و نمایندگان مجلس عزیز دست شما درد نکنه مثل اینکه خونتون به جوش امده برای این برنامه خندوانه ولی به نظر من خونتون باید زمانی یه جوش می امد که اقای روحانی بدون توجه به نظر مسئولین استان فارس خودش استاندار مشخص کرد و شما نمایندگان محترم استعفا خودتان را پس گرفتید
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۴
0
این هجمه ها متاسفانه توسط دولت مردان هم وجود دارد مگر صادق عابدین استاندار احمدی نژاد همین تفکر را نداشت
وقتی برای این استان در دولت احمدی نژاد و روحانی استاندار غیر بومی می آورند این القا کننده همین تفکر است
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۴
0
بیخیال بابا. در مورد هرررر کی هم طنز اجرا میشه سریع موضع میگیرن که فرق طنز با تمسخر چنین است و چنان است.
حالا ربع ساعت ملت خندیدن. همین اقایونی که اعتراض کردن اگه راس میگن اینباکس گوشیشونو نشون بدن ببینیم چقدر جوک تمسخر شیرازی ها توشه.
والا خندوندن مردم هنره. هیچ اشکالی به اجرای اقای افشاریان نیست