کد خبر: ۷۶۵۴۶
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۶ - ۳۱ شهريور ۱۳۹۴
معاون آموزش و پرورش نی ریز:

13 هزار دانش آموز نیریزی راهی خانه دوم خود شدند/ قدمت 80 درصد مدارس شهر نیریز، بیش از 30 سال است

زارع گفت: بیش از 80 درصد مدارس شهر نی ریز، عمری بیش از 30 تا 35 سال دارند که نمی توانند همه نیازهای دانش آموزان را پاسخ دهند.

به گزارش سرویس شهرستان های شیرازه به نقل از نبض نی ریز، قاسم زارع در گفتگو با خبرنگار ما گفت: با توجه به دستورالعمل پروژه مهر، از ابتدای تیرماه 5 کمیته در حوزه های تجهیز و تعمیر مدارس، سازماندهی فرهنگیان و دانش آموزان، تبلیغ، توجیه و اطلاع رسانی، امور پرورشی، مشاوره ،تربیت بدنی و بهداشت سلامت در آموزش و پرورش تشکیل و اقدامات لازم در این راستا صورت گرفته تا سال تحصیلی با شکوه و رونق بیشتری برگزار شود.

وی در خصوص ویژه برنامه های بازگشایی مدارس اظهار داشت: با برنامه ریزی های صورت گرفته جشن شکوفه ها، زنگ مهر و متناسب با هفته دفاع مقدس صبحگاه مشترک دانش آموزی در مدارس انتخاب شده بصورت نمادین با حضور مسئولین، روحانیت، خانواده های شهدا و ایثارگران برگزار می شود.

13300 دانش‌آموز نی‌ریزی امسال به مدرسه می‌روند

معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش نی ریز افزود: 158 واحد آموزشی از دانش آموزان در مقاطع تحصیلی مختلف از جمله 16 واحد پیش دبستانی، 61 واحد دبستان، 30 واحد متوسطه اول و دوم و 10 واحد هنرستان و کاردانش استقبال می کنند.

زارع تعداد دانش آموزان در سال تحصیلی جدید را 13 هزار و 300 نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد 6هزار و 598 دانش آموز پسر و 6 هزار و 702 دانش آموز دختر هستند.

وی با یاد آوری اینکه امسال اولین سالی است که نظام آموزشی6-3-3 در مدارس استقرار می یابد، بیان داشت: هزار و 235 نفر از همکاران فرهنگی برای حضور در کلاس درس با رویکرد جدید تحصیلی آمادگی کامل دارند.

افتتاح یک مرکز فروش لوازم التحریر ایرانی اسلامی با همکاری بسیج دانش آموزی

این مقام مسئول با اشاره به اینکه تمامی کتب دوره ابتدایی در بین مدارس توزیع شده و در اولین روز حضوردر مدارس به دانش آموزان تحویل داده می شود، گفت: با توجه به تاکید و توصیه فراوانی که برای خرید لوازم التحریر اسلامی و ایرانی داشتیم، یک مرکز فروش لوازم التحریر ایرانی اسلامی با همکاری بسیج دانش آموزی افتتاح شده ، تا متناسب با اقتصاد مقاومتی هم رویکرد فرهنگی و هم رویکرد اقتصادی مناسبی برای جامعه داشته باشد.

زارع همچنین از برگزاری جشن بازگشایی مدارس توسط کانون میرزا احمد نی ریزی برای مقاطع مختلف تحصیلی خبر داد و گفت: با همکاری اداره ارشاد نی ریز، یک نمایش شاد و جذاب در زمینه بهداشت و سلامت کودکان اجرا می شود.

تمامی مدارس حداقل دارای یک کلاس هوشمند هستند

معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش نی ریز درباره وضعیت هوشمند سازی مدارس گفت: در سال گذشته اعتباری خوبی برای هوشمند سازی مدارس اختصاص یافت و بیشتر مدارس به کلاس هوشمند مجهز شدند، و به جرات می توان گفت که هم اکنون تمامی مدارس حداقل دارای یک کلاس هوشمند هستند.

بیش از 80 درصد مدارس شهر نی ریز، عمری بیش از 30 تا 35 سال دارند

وی در پاسخ به سوال وضعیت بافت فضاهای آموزشی مدارس شهرستان چگونه است؟ گفت: خوشبختانه در بخش های شهرستان مدارس نوساز شده، اما متاسفانه بافت فضاهای آموزشی در شهر نی ریز غالبا فرسوده است.

زارع با بیان اینکه بیش از 80 درصد مدارس شهر نی ریز، عمری بیش از 30 تا 35 سال دارند گفت: باتوجه به خشکسالی های اخیر، مهاجرت مردم روستاها و بخش ها به مرکز شهر افزایش یافته و مدارس فعلی نمی توانند همه نیازهای دانش آموزان را پاسخ دهند و  این مساله توجه جدی مسئولین عالی رتبه را می طلبد.

این مقام مسئول درباره آخرین وضعیت مدرسه آیت الله شهید غفاری گفت: این مدرسه آماده شده و علی رغم تلاش پیمانکار برای تحویل مدرسه در اول مهرماه، در تسطیح حیاط مدرسه تاخیراتی به وجود آمده و به ناچار جابه جایی با تاخیر اندکی انجام می شود.

خانواده ها دیدگاه مشارکتی نسبت به مدارس داشته باشند

وی در پاسخ به سوال وجود مدارس دو شیفته در شهرستان گفت: 99 درصد مدارس یک شیفته هستند و تنها یک مدرسه در شهر نی ریز به صورت دو شیفتی اداره می شود.

معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش نی ریز در پاسخ به اینکه آیا مدارس می توانند به اجبار از دانش آموزان وجهی دریافت کنند، بیان داشت: ما از تمامی اولیا دانش آموزان، خیرین مدرسه یار و مدرسه ساز درخواست می کنیم دیدگاه مشارکتی نسبت به مدارس داشته باشند، ولی این بدین منظور نیست که به اجبار از خانواده ها پولی دریافت کنند. خانواده ها واقعا دیدگاه مشارکتی داشته باشند و مطمئن باشند، مشارکت های آنان صرف کیفیت بخشی آموزش و فضای آموزشی خواهد شد.

نظرات بینندگان