کد خبر: ۷۶۶۹۸
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۲ - ۰۲ مهر ۱۳۹۴

امام جمعه خنج: فلسفه حج، یکسان بودن انسانها در پیشگاه خداوند است

حجت الاسلام صفایی گفت: چیزی که از فلسفه حج بدست می آید این است که در پیشگاه خداوند، همه انسانها یکسان بوده و تنها ملاک برتری، تقوا می باشد.
به گزارش سرویس شهرستانهای شیرازه به نقل از خنج کهن، حجت الاسلام رضا صفایی در خطبه های نماز عید قربان که در مسجد اهل البیت(علیهم السلام) اقامه شد، ضمن تبریک این عید، گفت: چیزی که از فلسفه حج بدست می آید این است که در پیشگاه خداوند، همه انسانها یکسان بوده و تنها ملاک برتری، تقوا می باشد.

فلسفه حج، یکسان بودن انسانها در پیشگاه خداوند است

امام جمعه تشیع خنج با اشاره به پیام رهبر معظم انقلاب به کنگره عظیم حج، عنوان کرد: ایشان سه نکته مهم در این پیام یادآور شده اند که نخستین آن، موضوع اتحاد و انسجام مسلمین است.

صفایی با مهم دانستن موضوع اتحاد در بین مسلمین، افزود: شهرستان خنج الحمدلله دارای سابقه خوبی در بحث وحدت بوده و سالیان سال است که برادران تسنن و تشیع در این منطقه با صمیمیت در کنار هم زندگی می کنند.

وی موضوع دوم مورد اشاره رهبر معظم انقلاب را، مسئله فلسطین و جنایات رژیم صهیونیستی عنوان کرد و گفت: نباید اجازه دهیم موضوع فلسطین و جنایاتی که در حق این ملت مظلوم از سوی رژیم غاصب صهیونیستی صورت می گیرد، از ذهن ها پاک شود.

فلسفه حج، یکسان بودن انسانها در پیشگاه خداوند است

امام جمعه تشیع خنج به موضوع دیگر مورد تاکید مقام معظم رهبری در پیام به کنگره حج نیز اشاره نمود و اظهار داشت: ایشان در این پیام، خطر گسترش اسلام آمریکایی را گوشزد نمودند.

صفایی ادامه داد: متاسفانه اسلام آمریکایی در مقابل اسلام ناب محمدی آمده است و هدفش این است که اسلامی ظاهری در بین جامعه ترویج نماید به گونه ای که جوانان نسبت به موازین ناب اسلام، دچار تردید شوند.

وی در بخش دیگری از صحبتهای خود به تقارن این ایام با هفته دفاع مقدس اشاره نمود و گفت: باید قدردان کسانی باشیم که ثابت کردند در مسیر عبودیت، جان خود را براحتی تقدیم می کنند تا ذره ای از خاک وطن به دست دشمن نیفتد. خون شهدا نباید بی ثمر بماند و لازم است احترام و جایگاه این عزیزان حفظ شود.


نظرات بینندگان