کد خبر: ۷۶۷۸۳
تاریخ انتشار: ۲۰:۲۳ - ۰۳ مهر ۱۳۹۴
یکی از اعضای تیم پزشکی حج در گفتگو با شیرازه:

برخورد بسیار نامناسب مسئولین عربستانی با مصدومین و پزشکان ایرانی/ احتمال افزایش جان باختگان وجود دارد

مرادی گفت: رسیدگی به مصدومان حادثه منا در بیمارستان های عربستان به کندی صورت می گیرد.
مصدومان ایرانی را از بیمارستان های عربستان بیرون می کنند/ احتمال افزایش جان باختگان وجود دارد

به گزارش سرویس سیاسی شیرازه؛ در پی فاجعه روز گذشته در سرزمین منا بیش از 1500 نفر از حجاج جان خود را از دست دادند و بیش از 2000 نفر مجروح شدند. در این میان تا کنون بیش از 85 نفر از حجاج ایرانی مجروح شده اند و خبر جان باختن 131 نفرتایید شده است و همچنین 365 تن از حجاج مفقود شده اند.

دکتر الیاس مرادی از پزشکان تیم پزشکی حج در گفتگو با خبرنگار شیرازه با اشاره به اینکه هم اکنون مناسک حج تحت تدابیر شدید امنیتی روند عادی خود را طی می کند، اظهار داشت: رسیدگی به حال مجروحین و اجساد موجود در منا به کندی صورت می گیرد و مسئولین عربستانی ناتوان از حل بحران پیش آمده مانع از حضور تیم پزشکی ایران در رسیدگی به حال مجروحین می شوند. این درحالی است که همه هیئت پزشکی ایران در حال کمک رسانی به مجروحین و حادثه دیدگان هستند.

وی در ادامه صحبت های خود با اشاره به برخورد بسیار نامناسب ستاد بحران عربستان با پزشکان و مصدومین ایرانی تصریح کرد: «در ساعات ابتدایی کمک رسانی به مجروحین در بیمارستان های عربستان، عصر روز گذشته مصدومین ایرانی را قبل از هرگونه اقدام درمانی از بیمارستان ها بیرون کرده اند و از ارائه هرگونه لوازم و دارو برای مصدومین ایرانی سرباز زده اند. در حال حاضر امداد رسانی به مصدومین از محل منابع دارویی و تجهیزاتی هیئت پزشکی حج صورت می گیرد که قبلا به عربستان ارسال شده بود.

مرادی در بخش پایانی صحبت های خود با تاکید بر ناتوانی عمال سعودی در مدیریت این بحران گفت: « احتمال افزایش آمار جان باختگان وجود دارد و جستجو برای یافتن حجاج مفقود شده با جدیت ادامه دارد».

گفتنی است پس از حادثه سقوط جرثقیل در مسجد الحرام و آتش سوزی در یکی از هتل های عربستان، این سومین حادثه ای است که منجر به کشته و زخمی شدن حجاج بیت الله الحرام می شود.

نظرات بینندگان