کد خبر: ۷۶۸۱۵
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۱ - ۰۵ مهر ۱۳۹۴
رئیس شورای شهر مرودشت خبر داد:

عدم حضور برخی اعضا شورای شهر مرودشت در جلسات شورا

رییس شورای اسلامی شهر مرودشت بیان داشت: امیدوار افزود: هر یک از اعضای شورا نمایندگی تفکرات مختلف شهر را به عهده دارند و طبیعی است که اختلاف نظر و دیدگاه وجود دارد اما اختلاف دیدگاه نباید سبب گردد که شورا به درک مشترک نرسد و اعضا در جلسات شرکت نکنند تا جلسات به حد نصاب نرسد و نتوانیم برای امور شهر تصمیم گیری کنیم.
به گزارش سرویس شهرستان های شیرازه به نقل از مرودشت نا، رییس شورای اسلامی شهر مرودشت در گفتگو با مرودشت نا بیان داشت: با توجه به مسائل مطرح شده اخیر، انتظار می رود که اعضای محترم با توجه به سوگندهایی که در ابتدای کار یاد کرده اند، در مصاحبه ها، گفتار و عملکرد خود صادقانه و مسئولانه رفتار کنند و من با توجه به سوگندی که یاد کرده ام مطالب را صادقانه بیان می کنم.

نادر امیدوار رییس شورای شهر مرودشت

نادر امیدوار بیان داشت: همان طور که می دانید یکی از رفتارهای مسئولانه در شورا، حضور مرتب در جلسات و دفاع از حقوق شهروندان است و این در حالی است که  بارها اصحاب محترم رسانه شاهد غیبت همین دو عزیزی بوده اند که اقدام به مصاحبه نموده اند.

امیدوار افزود: هر یک از اعضای شورا نمایندگی تفکرات مختلف شهر را به عهده دارند و طبیعی است که اختلاف نظر و دیدگاه وجود دارد اما اختلاف دیدگاه نباید سبب گردد که شورا به درک مشترک نرسد و اعضا در جلسات شرکت نکنند تا جلسات به حد نصاب نرسد و نتوانیم برای امور شهر تصمیم گیری کنیم.

امیدوار تصریح کرد: لازم به ذکر است که غیبت این دو عزیز فقط مختص جلسات انتخاب شهردار نبوده و در اکثر جلسات یا حضور نداشته و یا تاخیر و تعجیل داشته اند.

وی بیان داشت : در خصوص عدم انتخاب شهردار، یکی از اعضا اظهار داشته که اینجانب بی توجهی کردم و تاکید من بر رفتار مسئولانه است و تاکنون 5 جلسه به منظور انتخاب شهردار در مدت اخیر تشکیل گردیده است که در 4 جلسه معاون فرماندار هم حاضر بوده است اما دو عضو مذکور در جلسات شرکت نکردند و سوال اصلی مردم از منتخبین خود این است که چرا این اعضا در جلسات شرکت نمی کنند؟ آیا رییس شورا به تنهایی می تواند شهردار انتخاب نماید؟ آیا هر یک از اعضا بیش از یک رای دارد؟

وی بیان داشت: در جلسات شورا مباحث و موضوعات مختلفی مطرح و نهایتا منجر به مصوبه می گردد و در خصوص شهردار هم همین طور است حال سوال این است کسی که در جلسات غیبت می کند چگونه دم از حق و حقوق مردم می زند در صورتی که بارها مردم و اصحاب رسانه شاهد بی توجهی آنها بوده اند.

وی افزود: بنابراین عقل سلیم می گوید اعضای شورا موظف هستند در جلسات شرکت کنند و این حق را دارند که در رابطه با موضوعی بحث و اظهار نظر کنند و رای دهند.

وی بیان داشت: مردم به خوبی می دانند کسانی که از مردم رای گرفته اند و با عدم حضور در جلسات به رای آنها احترام نگذاشته، به دنبال اهداف سیاسی خود هستند و مصاحبه ها آنها کذب محض است. بنابراین عدم حضور اعضای شورا در جلسات، رفتاری غیر مسئولانه و بیانگر عدم توجه به رای مردم است.

امیدوار افزود: یکی از اعضا مدعی شده در جلسه ای در خصوص انتخاب شهردار اظهارنظر کرده و مورد توجه قرار نگرفته است، اولا در این جلسه بحث جلسه عوارض بوده و هیچ سنخیتی با انتخاب شهردار نداشته و این عزیز اگر راست می گوید به منظور انتخاب یک فرد باید حداقل به خود زحمت می داد و رزومه کاری فرد مورد نظر خود را قبل از جلسه به اعضا ارائه می کرد. حال سوال اینجاست چرا در 5 جلسه متوالی که به منظور انتخاب شهردار تشکیل شده شرکت نکردند و از اعتمادی که مردم به آنها کرده و رای دادند سوء استفاده کرده اند و این در حالی است که در این چند جلسه حداقل چند کاندیدای بزرگ و قَدَر می توانستند برنامه خود را ارائه دهند و اعضا در مورد آنها تصمیم گیری کنند اما اینها صادقانه سخن نمی گویند و همه چیز را وارونه جلوه می دهند.

وی اظهار داشت: همین عزیزان اکثر دستورات جلسه های علنی شورا را با بیان مطالب غیرمسئولانه و غیرمرتبط بارها به حاشیه کشاندند تا شورا را از مسائل اصلی خود خارج کنند.

وی گفت: شورا مستقل است و بایستی مستقلانه به وظیفه خود عمل کند و این تیم و آن تیم معنایی ندارد. همه می دانند چه کسانی در بین مردم این تیم و آن تیم می کنند و آنها باید پاسخ مردم را بدهند و بایستی به عنوان عضو در جلسات شورا شرکت کنند و به عنوان موافق یا مخالف صحبت کنند نه اینکه شورا را درگیر حاشیه نمایند.

وی افزود: در آخر بیان می کنم مطالب زیادی وجود دارد و فعلا به صلاح شهر نیست که عنوان کنم و در صورت نیاز آنها را بی پرده باز خواهم کرد.

نویسنده :
رضا مردانه
نظرات بینندگان