کد خبر: ۷۶۹۰۸
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۲ - ۰۶ مهر ۱۳۹۴

دادستان کوار: با مسئولینی که از امکانات دولتی به نفع کاندیداها استفاده کنند برخورد می شود

زارع یکی از مصوبات ستاد ویژه پیشگیری از جرائم انتخاباتی شهرستان را تذکر و برخورد قانونی با مسئولینی که از امکانات دولتی به نفع کاندیداها و نامزدهای فعلی و یا حتی احتمالی استفاده می کنند، عنوان کرد.

به گزارش شیرازه به نقل از بهارکوار، کوروش زارع دادستان کوار و دبیر ستاد ویژه پیشگیری از جرائم انتخاباتی شهرستان کوار در نشست خبری این ستاد که با حضور خبرنگاران و مدیران مسئول نشریات مکتوب، صداوسیما و فضای مجازی شهرستان در دفتر دادسرای عمومی و انقلاب کوار برگزار شد، با اشاره به در پیش بودن دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، گفت: مطبوعات رکن چهارم دموکراسی می باشد و با توجه به اهمیت و جایگاه ویژه ای که رسانه دارد، تصمیم گرفتیم اولین جلسه خود را با اصحاب رسانه شهرستان تشکیل دهیم. 

دادستان کوار با توصیه به خبرنگاران و اصحاب رسانه شهرستان نسبت به احاطه به قوانین حقوقی و مطبوعاتی و اعلام آمادگی جهت برگزاری کلاس های آموزشی در این خصوص، گفت: مطمئن باشید از الان افرادی که در بحث انتخابات ذی نفع اند، به طرق مختلف سعی می کنند به شما نزدیک شوند و بنابراین شما به عنوان اصحاب رسانه باید با توجه به موقعیت و در نظر گرفتن مخاطب، آن قدر زیرکانه کار کنید که افراد نتوانند از شما بهره برداری خاصی کنند و لازمه ی این امر آشنایی شما با روانشناسی رسانه است و اینکه چه زمانی چه مطلبی بنویسید.

دادستان کوار

دبیر ستاد ویژه پیشگیری از جرائم انتخاباتی شهرستان کوار با اشاره به تشکیل اولین جلسه ستاد رسیدگی به تخلفات انتخاباتی شهرستان در تاریخ 23 شهریور ماه به ریاست قاضی کشکولی رئیس دادگستری شهرستان و حضور برخی دیگر از مسئولین، گفت: رئیس دادگستری کوار خواستار انتخاب و گزینش اعضای هیئت اجرایی، ناظرین و بازرسین انتخابات از بین افراد باتجربه، خوش نام، صبور، مؤمن و متعهد و در عین حال بی طرف و قانون مدار می باشد.

دادستان کوار به مصوبات جلسه ستاد پیشگیری و رسیدگی به تخلفات انتخاباتی شهرستان اشاره کرد و افزود: مقرر شده است جلسات ستاد به صورت منظم و هر یک ماه یکبار و در آستانه انتخابات نیز هر 15 روز یکبار تشکیل شود و اعضای ستاد، مستندات فعالیت های انتخاباتی کاندیداهای احتمالی و عوامل مرتبط با آنها را جمع آوری و در جلسه مطرح کنند و در صورتی که ستاد تشخیص دهد توسط فرد تخلفی صورت پذیرفته در همان جلسه دستورات لازم جهت پیگیری های قضایی صادر شود.

زارع یکی دیگر از مصوبات را تذکر و برخورد قانونی با مسئولینی که از امکانات دولتی به نفع کاندیداها و نامزدهای فعلی و یا حتی احتمالی استفاده می کنند، عنوان کرد و افزود: هیچ مسئولی حق موضع گیری له یا علیه کاندیدای خاصی ندارد.

دبیر ستاد پیشگیری از جرائم انتخاباتی شهرستان کوار از دیگر مصوبات جلسه را پیش بینی و فراهم نمودن امکانات موردنیاز اماکن اخذ رأی قبل از فرارسیدن روز انتخابات عنوان کرد.

نشست خبری ستاد ویژه پیشگیری از جرائم انتخاباتی شهرستان کوار

نظرات بینندگان