کد خبر: ۷۷۰۶۸
تاریخ انتشار: ۲۳:۲۲ - ۰۸ مهر ۱۳۹۴

انجام 447 عملیات آتش نشانی در جهرم در سال 94

مدیرعامل سازمان آتش نشانی جهرم گفت: از ابتدای امسال تا کنون 447 عملیات اطفا حریق و امدادونجات جاده ای توسط ماموران آتش نشانی جهرم انجام شده است.
به گزارش سرویس شهرستان های شیرازه به نقل از پسین جهرم، بهمن زارعیان مدیرعامل سازمان آتش نشنی و خدمات ایمنی شهرستان جهرم در یک نشست خبری در جمع خبرنگاران گفت: 7 مهرماه سال 59 در پی تجاورز رژیم بعث عراق به پالایشگاه آبادان جمعی از آتش نشانان در حین انجام خدمت مورد شلیک هوایی این رژیم قرار گرفته و به فیض شهادت نائل آمدند که بعدها در سالروز گرامی داشت شهدای 7 مهر این روز به نام آتش نشانی و ایمنی نامگذاری شد.

وی افزود: بر اساس ماده 84 قانون شهرداری ها، سازمان آتش نشانی با هدف نجات انسان ها، اطفا حریق و حفاظت از ثروت های ملی شکل گرفته و ارائه اموزش های تخصصی و عمومی به مردم اساس تشکیل این سازمان است.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی جهرم با اشاره به خدمات این نهاد در پنج حوزه خدماتی گفت: از ابتدای امسال تا کنون 261 ماموریت اطفا حریق و 186 ماموریت امداد و نجات جاده ای توسط ماموران سازمان آتش نشانی جهرم انجام شده است.

وی ادامه داد: تعداد 53 نفر مصدوم و هشت نفر فوتی در عملیات های امداد جاده ای آتش نشانی جهرم به ثبت رسیده است.

زارعیان با اشاره به برنامه های سازمان آتش نشانی جهرم در حوزه آموزش و پیشگیری گفت: در شش ماهه نخست امسال به بیش از 2 هزار نفر از دانش آموزان، دانشگاهیان و پرسنل اداره های دولتی در زمینه های مختلف امدادی و ایمنی توسط سازمان آتش نشانی جهرم آموزش داده شده است.

وی به برگزاری دوره آموزشی شارژ کپسول های آتش نشانی اشاره کرد و افزود: ترویج فرهنگ ایمنی در میان مردم در کاهش حوادث و عملکرد مناسب آتش نشانی در عملیات های اطفا حریق موثر است.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی جهرم بهسازی و ترمیم ساختمان ایستگاه های آتش نشانی و تسریع در روند شروع به کار ایستگاه شماره سه واقع در خیابان هجرت را از برنامه های عمرانی این سازمان در سال جاری عنوان کرد و گفت: ایستگاه شماره سه آتش نشانی جهرم تاکنون 85 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و تکمیل 15 درصد باقیمانده همزمان با جذب نیروهای جدید انجام می شود.

برچسب ها: آتش نشانی ، چهرم
نظرات بینندگان