کد خبر: ۷۷۰۹۴
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۱ - ۰۹ مهر ۱۳۹۴
عضو شورای شهر کوار:

کوار روستایی است که بزرگ شده/ با حکمیت برای معرفی یک کاندیدا مخالفم

حجت اله حسيني گفت:اي کاش در سه شهرستان حوزه انتخابيه، حکميت برگزار نمي گرديد و مي گذاشتيم مردم خودشان تصميم بگيرند که اين قطعا باعث مي شود شايسته ترين فرد انتخاب شود.

به گزارش سرویس شهرستان های شیرازه به نقل از بهارکوار، استعفاي شهردار، پخش شب نامه، بحث حکميت شوراها، موضوع تعويض فرماندار، مبحث زمين و نبود فضاهاي آموزشي، فروش زمين هاي دانشکده و ...، همه بهانه هايي شد تا در نشستي با حجت اله حسيني عضو شوراي شهر و شهرستان کوار، اطلاعاتي در اختيار مخاطبان خود قرار دهيم.

آنچه در زير ميخوانيد حاصل گفتگوي خبرنگاران بهارکوار و پارسه با حجت اله حسيني عضو شوراي شهر و شهرستان کوار می باشد:

ـ نظرتان در باره موضوع حکميت شوراها براي انتخابات مجلس و تعيين کانديداي بومي چيست؟

اي کاش در سه شهرستان حوزه انتخابيه، حکميت برگزار نمي گرديد و مي گذاشتيم مردم خودشان تصميم بگيرند که اين قطعا باعث مي شود شايسته ترين فرد انتخاب شود. البته موافق همدلي و اتحاد شهرستان کوار مي باشم و بايد به گونه اي عمل شود که مردم هم از تصميم اتخاذ شده استقبال نمايند.

ـ نظرتان در خصوص فرماندار و تغيير احتمالي آن چيست؟

فرماندار کنوني فردي متعهد، ولايي، تلاش گر و دلسوز است. حقيقتا ايشان دغدغه و تلاش زيادي جهت حل مسائل کلان و جزء شهرستان دارد. آنچه جاي نگراني است اين که طي چهار سال، چهار فرماندار عوض شود، قطعا اين تغييرات به ضرر مردم وشهرستان است

ـ نظرتان در خصوص استعفاي شهردار و انتخاب شهردار جديد چيست؟

من از حاميان اصلي شهردار در ابتداي شروع به کار شورا بودم و مردم هم که در سخنراني هاي انتخاباتي از من سوال ميکردند «اگر به شورا راه يافتيد نظرتان راجع به شهردار چيست» عرض کردم که ابتدا شش ماه کار ميکنم اگر رضايت داشتم حمايت مينمايم و انتظار بعضي ها اين بود که بنده بعنوان يک کواري بدون در نظر گرفتن مصالح مردم، بي چون و چرا حمايت نمايم اما من وظيفه نظارتي خودم را انجام ميدادم و انتظار داشتيم به درخواست هاي مردمي شورا توجه بيشتري مي گرديد. هر چند فعاليت ها و کارهايي نيز با پيگيري شورا انجام شد اما بهتر از اينها نيز مي توان به مردم خدمات داد.

انتخاب شهردار جديد با اولويت بومي و براساس تجربه و پاک دستي ايشان بوده است.

ـ انتخاب هيئت رييسه شورا در سال سوم حواشي داشت، درست است؟

اختلاف نظر و سليقه، طبيعت کار است و مايه پويايي هر مجموعه مي گردد. بله جهت رييس شورا، من و آقاي بهادر کانديدا بوديم. هر کدام سه راي آورديم، چون ايشان امتياز ايثارگري داشتند در شرايط برابر اولويت با ايشان بود.

ـ از روند حضور خود در شورا و فعاليت هاي شورا و شهرداري رضايت داريد؟

از هيچ تلاشي دريغ نکرديم و سرپرست شهرداري و پرسنل شهرداري هم زحمات زيادي  را متحمل ميشوند، اما کار زمين مانده زياد است. فعاليت هايي مانند استقرار حوزه انتظامي و تلاش جهت رفع مشکل دانشگاه پيام نور، پيگيري در خصوص کمربندي و مطالبات اصلي شهرستان مانند سد، بيمارستان و... صورت پذيرفته است که برخي امور و خواسته ها مرتفع گرديده اما خيلي ها همچنان در مراحل اداري و اجرايي مي باشد که اگر کار عملياتي شود و مردم از آن بهره مند گردند لذت بخش خواهد بود. جا دارد از تلاش هاي فرماندار محترم کوار ، امام جمعه گرامي و نماينده معزز نيز تقدير گردد.

ـ نظرتان در خصوص روند پيشرفت کارهاي شهرداري چيست؟

همکاران ما در شهرداري زحمات زيادي متقبل مي شوند. حجم کار بسيار بالاست اما شهر کوار از پايه و زير ساخت مشکلات فراواني دارد. مي توان گفت که اين شهر يک روستاست که بزرگ شده. من فکر مي کنم شهرداري جهادي، پاي کار، پاک دست، دلسوز و وقت گذار با حمايت و همکاري مردم و پرسنل شهرداري طي چند سال قادر به تغيير اساسي در شهر کوار در زمينه هاي مختلف شهري خواهد شد، در غير اينصورت کار به صورت روزمرگي طي خواهد شد!

ـ جريان زمين هاي قلسمتان، دانشگاه علوم پزشکي و تربيت بدني و 90 هکتار زمين ورودي شهر چيست؟

اين قصه سر دراز دارد. اما بطورخلاصه به چند مورد اشاره مي کنم:

پارک قلسمتان

مي دانيد که از زمان هاي قديم آب کشاورزي چند روستا از اين محل عبور مي نموده و عده اي در قسمت بالايي اين ملک آسياب داشته اند و از اين آب ها جهت چرخاندن چرخ آسياب خود استفاده مي کردند که اکنون مدعي آن ملک معروف به قلسمتان ميباشند. رقعه هايي نيز دال بر مالکيت ارائه نموده اند که اداره ثبت اسناد و املاک کوار طبق ماده 147 جهت قسمتي از آن ملک سند صادر نموده است. لذا طبق قانون شهرداري ها، جوي و کانال هاي در سطح شهر مالکيت آن ها با شهرداري است همچنان که برخي شهروندان جوي داخل منزلشان که به کوچه منتقل مينمايند به شهرداري هزينه داده و آن را خريداري ميکنند. بحث اين است که شهردار وقت در سال 91 ميبايست در زمان صدور سند به دليل مالکيت بر کانال هاي آب به دادگاه دادخواست ارائه مي داد تا شکواييه شهرداري، قبل از صدور سند در دادگاه بررسي گردد. حال شهرداري کاري را که بايد قبلا انجام مي داد با نظارتي که شورا انجام دادند مکلف گرديد تا شکواييه به دادگاه ارائه نمايد و اکنون هرچه دادگاه راي صادر نمايد جهت طرفين پس از تجديد نظر خواهي قابل احترام و تمکين است.

دانشگاه علوم پزشکي

نظر بر اين بوده که کاربري قسمت پاييني دانشگاه سمت سي متري ارتش از آموزشي به تجاري به نام دانشگاه تغيير پيدا نمايد تا قسمتي از هزينه بيمارستان تامين گردد. منتهي طي نظر سنجي به عمل آمده از اقشار مختلف مردم، چون با اين روند مخالف بودند ما هم مخالفت خود را اعلام نموديم. هم اکنون مالک و نماينده آن رقعه هايي ارائه نموده اند که در سال 1345 (قبل از انقلاب) اين قسمت با نامه شهردار آن زمان تفکيک گرديده و متعلق به آنان است که اکنون از تغيير کاربري آن توسط شهرداري جلوگيري نموديم و موضوع در دست بررسي است.

ساختمان تربيت بدني

عده اي از مالکين با ارائه اسنادي به دادگاه خلع يد قسمتي از تربيت بدني را گرفته اند که اکنون  موضوع در حال پيگيري است.

90 هکتار زمين ورودي شهر

متاسفانه در شهر کوار زمين جهت واگذاري به ادارات دولتي موجود نمي باشد. اين ملک هم پرونده اي طولاني در محاکم قضايي پيدا نموده که اميدواريم مسئولين قضايي استان هر چه سريعتر نسبت به تعيين تکليف ملک مورد نظر اقدام نمايند تا طرفين از بلا تکليفي رها شوند.

ـ نظرتان نسبت به کمبود فضاي آموزشي و نياز شهرستان به کار فرهنگي چيست؟

متاسفانه آموزش و پرورش با کمبود شديد فضاي آموزشي مواجه است. دو قطعه زمين با حفظ مالکيت شهرداري به آموزش و پرورش واگذار نموديم. اما واقعيت اين است که عمده مشکلات شهر ما مسائل فرهنگي است و کار فرهنگي هم کاري زمانبر و هزينه بر و دير بازده است. حقيقتا کار فرهنگي، «فرهنگيکار» ميخواهد، اينکه ما هزينه کنيم و نتوانيم آن را مديريت نماييم فايده ندارد. افراد با ذوق و سليقه در مسائل فرهنگي در شهرستان کوار زياد داريم و بايد از آن ها استفاده بيشتري شود. همه ي نهادها از شورا گرفته تا ديگر نهادهاي مسئول، در زمينه مسائل فرهنگي قصور نموده ايم.

ـ نظرتان در خصوص شب نامه اي که در شهر پخش شد چيست؟

ما به شدت اين حرکت قبيح را محکوم مي کنيم و از مراجع ذيصلاح خواستيم که فرد خاطي را شناسايي و به مردم معرفي نمايد.

ـ توصيه و درخواستتان از همشهريان چيست؟

مردم فهيم و صبور کوار بايد فرهنگ پيگيري و مطالبهگري خود را از مسئولين افزايش دهند، همکاري و مساعدت با نهادهاي خدمات رسان از جمله شهرداري داشته باشند و مسئولين قانونمند را حمايت نمايند و با آنان همکاري کنند تا ان شاالله روز به روز به وضعيت بهتر نزديک شويم.

نظرات بینندگان