کد خبر: ۷۷۸۵۸
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۷ - ۲۳ مهر ۱۳۹۴

تشییع پیکر 5 جان باخته فاجعه منا در شیراز/ وضعیت و زمان انتقال پیکر 11 نفر از جانباختگان معلوم نیست

پیکر پنج نفر دیگر از جانباختگان فاجعه منا صبح پنجشنبه با حضور اقشار مختلف مردم شیراز تشییع شد.
به گزارش شیرازه به نقل از ایرنا، در آیین ویژه ای پیکر پنج نفر دیگر از جانباختگان حادثه منا صبح پنجشنبه با حضور اقشار مختلف مردم شیراز از حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) تا میدان شاهزاده قاسم شیراز تشییع شد.

این آیین با حضور گسترده قشرهای مختلف مردم و خانواده های جانباختگان حادثه منا و مسوولان محلی از حرم مطهر شاهچراغ(ع) تا میدان شاهزاده قاسم شیراز برگزار و سپس پیکرها به گلزار شهدای شهرستان شیراز منتقل شد.

حجت الاسلام سید ابوفاضل رضوی اردکانی امام جمعه موقت شیراز بر پیکر این جانباختگان نماز خواند.
مدیر حج و زیارت استان فارس در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: در این دوره پیکر هشت نفر از حجاج جانباخته استان فارس به شیراز منتقل شد که اجساد پنج نفر از آنها در شیراز تشییع شد و دو نفر به شهرستان آباده و یک نفر به شهرستان لامرد منتقل و با حضور اقشار مختلف مردم تشییع می شود.

علیرضا زینلی افزود: امسال سه هزار و 300 زائر از استان فارس به حج تمتع مشرف شدند که از این تعداد یک هزار و 500 نفر مرد و یک هزار و 800 نفر زن هستند و دو کاروان نیز از استان های خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد از فارس به سفر معنوی حج مشرف شدند.

وی بیان کرد: هنوز وضعیت و زمان انتقال پیکر 11 نفر از جانباختگان استان فارس در حادثه منا مشخص نیست.
درحادثه دوم مهر 94 که در مکه و همزمان با عید قربان رخ داد، صدها زائرخانه خدا جان باختند که علت اصلی این حادثه هنوز مشخص نشده است.

تعداد کل جانباختگان این حادثه مربوط به استان فارس 49 نفر اعلام شده است.

پیش از این در دو دوره زمانی جداگانه پیکر 22 نفر و هشت نفر از جانباختگان حادثه منا استان فارس با حضور مردم ولایت مدار استان فارس در حرم شاهچراغ(ع) و شهرستان های فارس تشییع شد.
نظرات بینندگان