کد خبر: ۷۸۲۴۵
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۴ - ۳۰ مهر ۱۳۹۴

کلنگی که به زمین زده نشد!

عملیات اجرایی این پروژه که قرار بود همزمان با روز غدیر در جهرم آغاز شود، کلنگ آن به زمین زده نشد.
به گزارش شیرازه به نقل از پسین جهرم، قرار بود همزمان با روز عیدغدیرخم و با حضور مدیرکل دفتر امور شهری استانداری فارس، عملیات احداث پروژه پارک منطقه ای غدیر (مجاور دروازه پیرشبیب) که به گفته مسئولان امر از بزرگترین پارک های جهرم نیز به شمار می آید، آغاز به کار کند اما با وجود اطلاع رسانی ها در این زمینه گویا کلنگی به زمین زده نشده است.

زمین در نظر گرفته شده برای این پارک که جزو موقوفات بوده، ماه ها پیش با رایزنی های شورای شهر، شهرداری و اداره اوقاف جهرم، ضمن یک تفاهم نامه در اختیار شهرداری قرار می گیرد.

شهرداری جهرم نیز در بودجه امسال خود اعتباری 500 میلیون تومانی را برای شروع به کار این پروژه در نظر می گیرد که با تمام این تفاسیر و در روزی که قرار بود این پروژه کلنگ زنی شود، این کار انجام نمی شود.

پسین جهرم در گفتگو با مهرداد پورشاهیان، نائب رئیس شورای اسلامی شهر جهرم علت عدم کلنگ زنی این پروژه را جویا شد. وی با بیان اینکه زمین در نظر گرفته شده برای این پارک ضمن تفاهم نامه با اداره اوقاف برای احداث پارک منطقه ای در نظر گرفته شده است، گفت: نقشه این پارک طراحی شده و پیمانکار آن نیز در مناقصه ای که چند ماه پیش برگزار شد، انتخاب شده است.

وی با بیان اینکه اداره اوقاف جهرم حامی ایجاد پارک در این منطقه بوده است، افزود: روند اجرای پارک غدیر نیازمند مکاتبه شهرداری جهرم با اداره کل اوقاف بوده که این امر با تاخیر انجام شده است.

پورشاهیان ادامه داد: با توصیه دوستانی خارج از مجموعه اداره اوقاف، کلنگ زنی این پروژه تا تعیین تکلیف نهایی پاسخ مکاتبات از طرف اداره کل اوقاف فارس به تاخیر افتاده است.

وی با بیان اینکه پروژه مذکور قطعاً اجرایی می شود، خاطرنشان کرد: این پارک با حدود 2 هکتار مساحت از جمله پارک های بزرگ منطقه ای به شمار می آید که شهرداری جهرم در بودجه امسال هزینه ای بالغ بر 500 میلیون تومان برای احداث آن پیش بینی اعتبار کرده است.

نائب رئیس شورای اسلامی شهر جهرم با بیان اینکه این پارک در چند فاز به بهره برداری می رسد، گفت: به سبب وجود یک دروازه تاریخی در جنب این پارک سعی شده این مجموعه نیز مورد توجه واقع شود.

سیاوش قزلی شهردار جهرم نیز پیشتر در سخنانی از هماهنگی های بعمل آمده با اداره اوقاف و امور خیریه جهرم و تملک زمین موقوفه پیرشبیب در راستای فراهم آوردن محیطی سبز و با نشاط برای پر کردن اوقات فراغت اهالی این منطقه خبرداده بود.

 وی در این زمینه گفته بود: برای این پارک که در سه فاز اجرا می شود، زمین والیبال و فوتسال، نمازخانه و خانه فرهنگ، مجموعه قرآنی، مغازه و غیره در نظر گرفته شده است.

استاندارد فضای سبز برای هر نفر 15 متر مربع بوده که این امر در جهرم حدود 8 متر مربع به ازای هر نفر است. این امر نشان دهنده کاهش فضای سبز در شهر جهرم دارد که می طلبد مسئولان امر در راستای رسیدن این سرانه به حد مطلوب که نه تنها سبب طراوت بخشیدن به آب و هوای این شهر شده بلکه سبب ایجاد روحیه با نشاط در مردم می شود، تلاش کنند.

برچسب ها: جهرم ، شورای شهر
نظرات بینندگان