کد خبر: ۷۸۶۰۲
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۳ - ۰۷ آبان ۱۳۹۴
در سخنرانی معین در دانشگاه شیراز مطرح شد؛

باید تابع رای مردم باشیم/چرا در جمهوری دموکراتیک نجف آباد پنجم شدم احمدی نژاد اول؟/فریاد «لعن علی عدوک یا حسین» دانشجویان

مصطفی معین شب گذشته با دعوت دو تشکل دانشجویی اصلاح طلب به شیراز سفر کرد.

به گزارش شیرازه به نقل از غریو، شب گذشته مصطفی معین یکی از رادیکال ترین چهره های اصلاح طلب به دعوت دو تشکل دانشجویی اصلاح طلب در تالار فجر دانشگاه شیراز سخنرانی کرد.

معین در سخنرانی خود با اشاره به ورود خود در شیراز گفت: پس از سال 84 من اولین بار است که شیراز حضور دارم و این به خاطر شرایط سیاهی است که در 8 سال دولت قبل وجود داشت و من مجوز ورود به دانشگاه را نداشتم.

وی افزود: دانشجو و نهاد دانشگاه در اصلاحات اجتماعی نقش مهمی دارند. در بسیاری از مراحل نیز این موضوع وجود داشت. در وقایع 13 آبان تا 16 آذر و ... این حضور موثر بوده است.

وزیر علوم دولت اصلاحات ادامه داد: در جوامع پیشرفته رسالت دانشجو علاوه بر نقش های پژوهشی، رسالت های اجتماعی نیز هست.

نماینده دوره اول مردم شیراز مجلس خاطر نشان کرد: عده ای با پدیده اصلاح طلبی مثل پدیده ی شوم برخورد می کنند. عده ای گفته اند که نباید هیچ اصلاح طلبی در مجلس باشد باید گفت که مجلس ارث پدری هیچ کسی نیست.

وی که یکی از حامیان فتنه گران و قانون شکنان سال 88 به شمار می رود، ابراز داشت: قدرت و ریاست هدف نیست و اعطایی از طرف مردم است و قدرت هدف نیست و یک وسیله است که مردم حق نظارت بر آن را نیز دارند و ما همه از صدر و ذیل باشید مطیع رای مردم باشیم و مردم نباید بازیچه باشند.

در این زمان یکی از دانشجویان با صدای بلند از میانه دانشجویان به موضوعات سال 88 و عدم توجه به رای مردم اشاره کرد که مجری ضمن آرام کردن جو سالن از دانشجویان خواست تا در قسمت سئوال شفاهی سئوالات خود را بپرسند.

مصطفی معین پیرامون استقلال دانشگاه ها و آزادی علمی در دانشگاه نیز گفت: اسقلال دانشگاه ها و آزادی علمی در دانشگاه یکی از اهداف بنده در دوران اصلاحات بود.

وزیر علوم دولت اصلاحات در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پاره ای اختلافات در جریان های سیاسی گفت: اصولگرایی واقعی و اصلاح طلبی واقعی مانند همدیگر هستند و اختلافی با هم دیگر ندارند.

پس از سخنرانی معین، سوالات شفاهی دانشجویان شروع شد.

امیر رضا مروج یکی از دانشجویان سئوال کننده گفت: من به دانشجویان توصیه ای عرض می کنم. برخی از سخنران ها در دانشگاه ها با ایراد سخنرانی هایی سعی در آن دارند تا میان دانشجویان اختلافاتی را ایجاد کنند.

وی خطاب به معین افزود: مردمی که شما از آن صحبت میکنید چه چیزی را در رای دادن به شما و امثال شما کم گذاشتند و شما برای آنها چه کردید؟ اگر آن 8 سال خفت بار و سیاه دولت احمدی نژاد نبود ظریف و تیم دولت بر سر چه چیزهایی می خواستند مذاکره کند.

در میان صحبت های مروج نیز دانشجویان با کف و هو کردن برنامه را به تشنج کشیدند.

حامد گلپیچی دانشجوی دیگری بود که پرسید: سال 84 قبل از تایید صلاحیت به شورای نگهبان و نظام اشاره می کردید و از انتخابات آزاد و رای دادن مردم سخن می گفتید اما بعد از رای نیاوردن نظام را به مهندسی آراء انتخابات محکوم کردید.

این دانشجوی دانشگاه شیراز افزود: پس از رای نیاوردن شما، خانم کولایی که مسئول ستاد انتخاباتی شما بودند با توهین به مردم گفتند که «مردم از روی عقل رای ندادند» و چگونه است که وقتی زمان، زمان رای آوردن اصولگرا هست مهندسی است و زمان رای آوردن اصلاحات رای مردم است.

دانشجوی فعال دانشگاه شیراز تصریح کرد: در دوره تصدی وزارت شما درب یکی از تشکل های دانشجویی پلمپ شد که شما در نامه به رئیس دولت اصلاحات نوشتید «مسئله به لحاظ امنیتی و اطلاعاتی و حقوقی و قضایی مورد بررسی کامل قرار داده شود». آیا این برخورد با دانشجویان است؟

معین در پاسخ به سوال این دانشجو گفت: انجمن هایی در آن سال ها تشکیل شد که از بیرون از دانشگاه هدایت می شدند و مجوز قانونی نداشتند و با آنان برخورد شد.

معین افزود: در جمهوری دموکراتیک نجف آباد که شهر تولد من بود احمدی نژاد نفر اول و من نفر پنجم آرا در این شهر شدم. اعتراضاتی داشتم که مطرح کردم.

بعد از گلپیچی یکی از دانشجویان پس از قرار گرفتن پشت تریبون از حصر سران فتنه سخن گفت که با مدیریت مناسب مجری جلسه این شخص به پایین هدایت شد. همزمان با هدایت این دانشجو به پایین سن دانشجویان با فریاد «لعن علی عدوک یا حسین» به سخنان این دانشجو اعتراض کردند.

قابل ذکر است در این برنامه از ورود هرگونه دوربین عکاسی و فیلمبرداری جلوگیری شد.

نظرات بینندگان