کد خبر: ۷۸۷۲۱
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۴ - ۰۹ آبان ۱۳۹۴
گفتگو با کارگردان جوان کازرونی که درس طلبگی می خواند؛

با نگاه یک طلبه‌ و داشتن دغدغه دین وارد عرصه فیلم سازی شدم/ تشریخ مراحل تولید نماهنگ «گردان عاشق»

مرتضی رواش گفت: در تهیه نماهنگ «گردان عاشق» از آهنگ و عکس های آرشیوی بنیاد شهید استفاده کردیم و در نهایت با فعالیت بسیجی وار عوامل به مرحله تولید رسید و از شبکه یک سیما به نمایش درآمد.
به گزارش سرویس شهرستان های شیرازه، کارگردان نماهنگ «گردان عاشقی» در گفت و گو با کازرون خبر اظهار داشت: ایده کار را از چند ماه پیش با اعضای گروه دوکوهه (یکی از گروه های فعال فیلم در شهرستان کازرون) آغاز کردیم و در ابتدا امکانات لازم را نداشتیم اما به دلیل انگیزه و آشنایی عوامل با کار فیلمسازی، این نماهنگ ساخته شد.

جشنواره فیلم کوتاه سکانس کازرون

مرتضی راوش در خصوص عوامل ساخت این نماهنگ گفت: در مراحل ساخت کار از تدوین تا بازیگری، از افرادی استفاده شد که همگی دارای تجربه ساخت فیلم و یا حضور در نمایش و تئاتر را داشتند و یا دارای  جوایز و رتبه های برتر در جشنواره های فیلم و تئاتر از جشنواره های استانی و کشوری می باشند.

این طلبه حوزه علمیه فعالیت عوامل نماهنگ «گردان عاشق» را بسیجی وار توصیف و ابراز داشت: در تهیه نماهنگ «گردان عاشق» از آهنگ و عکس های آرشیوی بنیاد شهید استفاده کردیم و در نهایت با فعالیت بسیجی وار عوامل به مرحله تولید رسید و از شبکه یک سیما به نمایش درآمد.

وی با اشاره به موضوع نماهنگ «گردان عاشق» بیان داشت: موضوع کلیپ وداع مادر‌ رزمنده‌ای است که در دوران دفاع مقدس به شهادت می رسد. کلیپ گردان عاشق از صحنه ی گلزار شهدا آغاز می شود و بصورت فلاش‌ بک این وداع را ترسیم می کند.

این کارگردان جوان کازرونی آغاز فعالیت هنری خود را بر روی صحنه‌ی ‌تئاتر عنوان نمود و خاطرنشان کرد: تئاتر را با نمایش«شمارش معکوس» و با موضوع دفاع مقدس آغاز کردم و در حال حاضر با نگاه یک طلبه‌ و داشتن دغدغه دین وارد عرصه فیلم شدم و معتقدم که رسانه می تواند به عنوان منبری برای به نمایش درآوردن ارزش های اسلامی عمل کند.

نماهنگ گردان عاشق

این فعال فرهنگی استقبال مردم شهرستان کازرون از پخش این نماهنگ را جالب توصیف کرد و اظهار داشت: نماهنگ «گردان عاشق» در چند یادواره شهدای شهرستان به نمایش درآمد که مردم نه تنها به لحاظ محتوایی بلکه به لحاظ فنی و کیفی این نماهنگ را مورد لطف قرار دادند.

راوش با اشاره به کمبود امکانات برای فیلم سازان استان فارس عنوان داشت: در ساخت کلیپ گردان عاشق به دلیل فضای محتوایی کار نیازمند امکانات ابزاری بودیم که در استان این امکانات وجود نداشت، در واقع هنرمندان عرصه فیلم استان فارس دارای ظرفیت های بسیاری هستند که اگر مرکزی در استان به عنوان تامین کننده‌ی امکانات فنی فراهم شود در حوزه فیلم به نتایج مطلوبی خواهیم رسید.

جشنواره فیلم کوتاه سکانس کازرون

وی تولید محتوای متناسب با فرهنگ ایرانی اسلامی در حوزه ی فیلمسازی را از مهمترین موارد دانست و خاطرنشان کرد: سیستم آموزش هنری در دانشگاه های کشور به دلیل بهره گیری از منابع علمی غربی، با محتوای فرهنگی ما همخوانی ندارد و بیشتر به فضای محتوایی فرهنگی هنری ما خدشه وارد می کند و به همین علت نهادهایی مانند سازمان بسیج هنرمندان می توانند فضای آموزشی موثری را بوجود آورند تا به نتایج خوبی دست یافت.

گفتنی است نماهنگ «گردان عاشق» به کارگردانی مرتضی راوش و تهیه کنندگی مسعود شیرافکن و به همت کانون بسیج هنرمندان، گروه فیلمسازی دوکوهه و انجمن هنرهای نمایشی شهرستان کازرون به مناسبت هفته دفاع مقدس تولید و از شبکه یک سیما به نمایش درآمد.

علاقه مندان می توانند نماهنگ «گردان عاشق» را از اینجا دانلود کنند.


نظرات بینندگان