کد خبر: ۷۸۸۰۹
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۵ - ۱۱ آبان ۱۳۹۴

همه آنچه در آیین معارفه سرپرست جدید دانشگاه سلمان فارسی گذشت

آیین تودیع و معارفه سرپرست پیشین و جدید دانشگاه سلمان فارسی کازرون با حضور معاون معاون حقوقی و امور مجلس وزیر علوم، فرماندار، رؤسای ادارات شهرستان، اعضای هیئت علمی، کارکنان و دانشجویان این دانشگاه در سالن اجتماعات علامه دوانی اسن دانشگاه برگزار شد.
به گزارش سرویس شهرستان های شیرازه به نقل از کازرون خبر، آیین تودیع و معارفه سرپرست پیشین و جدید دانشگاه سلمان فارسی کازرون با حضور  معاون حقوقی و امور مجلس وزیر علوم، فرماندار، رؤسای ادارات شهرستان، اعضای هیئت علمی، کارکنان و دانشجویان این دانشگاه در سالن اجتماعات علامه دوانی دانشگاه برگزار شد.

آیین تودیع و معارفه رئیس دانشگاه سلمان فارسی کازرون+ عکس

آیین تودیع و معارفه رئیس دانشگاه سلمان فارسی کازرون+ عکس

 

 دانشگاه ها نقش خود را در جهت پیشرفت شهرستان ایفا کنند

حمیدرضا گرامی فرماندار شهرستان کازرون در این مراسم اظهار داشت: این جلسه، جلسه تجلیل از خادم نظام جمهوری اسلامی آقای دکتر پولادی که مفتخر به بازنشستگی شدند و تقدیر از حضور شخصی توانمند در سمت سرپرست دانشگاه آقای دکتر براتی است .

وی با بیان اینکه دانشگاه سنگری است که  امروز در خط مقدم انقلاب اسلامی حرکت می کند، گفت: امیدواریم این تحول منشاء خیر و برکت و خدمت به نظام جمهوری اسلامی و باعث تعالی و پیشرفت شهرستان کازرون شود.

گرامی در ادامه به بیان سه تهدید بر علیه نظام جمهوری اسلامی پرداخت و گفت: جنگ نرم، جنگ اقتصادی و برخی از ناامنی های منطقه ای مسائلی است که با آن ها دست و پنجه نرم می کنیم.

حمیدرضا گرامی فرماندار کازرون/ عکس

 

نماینده عالی دولت در کازرون اضافه کرد: در جنگ نرم اساتید نقش فرماندهان و دانشجویان نقش افسران را بازی می کنند و در جنگ اقتصادی که به واسطه تحریم های ظالمانه و تغییرات آب و هوایی که منجر به خشکسالی و مهاجرت شده است به وجود آمده که دانشگاه می بایست نسخه اقتصاد مقاومتی را که مدنظر رهبر انقلاب اسلامی است را تدوین و عرضه کند.

وی با اشاره به تعداد دانشگاه های موجود در شهرستان کازرون، بیان داشت: امروز شاهد گسترش دانشگاه در سطح شهرستان کازرون هستیم و حتی در برخی از بخش های شهرستان مثل کوهمره نودان و خشت دانشگاه داریم که این ظرفیت و فرصت بزرگ برای پیشرفت شهرستان کازرون است.

گرامی در ادامه به نقش دانشگاه در پیشرفت شهرستان پرداخت و گفت: دانشگاه باید با عنایت به راهبردهای کلان نظام، توجه به علم و صنعت را در جهت ایجاد اشتغال و ترغیب و تشویق بخش خصوصی جهت برون رفت از تهدیدات و استقاده از شرکت های دانش بنیان را جهت بهبود آینده دانشجویان مورد توجه قرار دهد.

فرماندار کازرون بیان داشت: ارتباط اساتید این دانشگاه با ادارات شهرستان می بایست جزو اولویت های دانشگاه باشد.

ارتقاء سطح علمی اعضای هیأت علمی در اولویت قرار گیرد

در ادامه مراسم محمد روشن معاون حقوقی و امور مجلس وزیر علوم ضمن تسلیت ایام شهادت امام حسین (ع) گفت: از فرماندار محترم می خواهیم که تأسیسات زیر بنایی شهرستان را در اختیار دانشگاه سلمان فارسی بگذارند و از سرپرست جدید دانشگاه انتظار داریم هرم علمی دانشگاه و ارتقاء سطح علمی اعضای هیأت علمی را در اولویت قرار دهند.

 

دکتر محمد روشن معاون پارلمانی وزیر علوم

 

وی افزود: باید تلاش کنیم در سال 1404 به رتبه اول علمی برسیم؛ هر چند ملزوماتی دارد اما از افتخارات ملت ما این است که نشدنی ها را شد، کردند.

معاون وزیر افزود: دانشگاه محل تولید دانش است و در دانشگاه باید حرمت انسان ها گرامی داشته شود دانشگاه باید در نقد و تولید نظریه های جدید همت داشته باشند و اساتید دانشگاه در این زمینه تلاش کنند زیرا که مهمترین جای نقد و تولید نظریه های جدید کرسی های آزاد اندیشی است.

روشن در پایان سخنان خود ضمن تشکر از همکاری های نماینده مردم محترم شهرستان کازرون در مجلس و زحمات دکتر پولادی، از دکتر براتی که مورد اعتماد وزارت علوم برای تصدی این مسئولیت قرار گرفتند تقدیر و تشکر کرد و اظهار امیدواری نمود که ایشان بتوانند رضایت همه دانشگاهیان را جلب کنند.

 حفظ کرامت اعضای محترم هیات علمی، کارکنان دانشگاه و تاکید بر شایسته سالاری و قانونمداری و تعهد جزو اهدافم است

در ادامه فرهاد براتی سرپرست جدید دانشگاه سلمان فارسی کازرون ضمن خوش آمد گویی به شرکت کنندگان در این آیین در سخنانی به تشریح تاریخچه این دانشگاه پرداخت و اظهار داشت: دانشگاه سلمان فارسی کازرون در سال 1372 با نام دانشکده تربیت دبیر به همت حضرت آیت الله ایمانی امام جمعه وقت کازرون با پذیرش 30 نفر دانشجو در رشته دبیری زبان و ادبیات فارسی زیر نظر دانشگاه شیراز فعالیت خود را آغاز نمود .

وی افزود: این دانشکده در سال 1382 به مرکز آموزش عالی ارتقا یافت و در سال 1384 موفق به پذیرش دوره ی کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فارسی گردید و در سال 1386 مقرر گردید که این مرکز پس از توسعه زیر ساخت های لازم از دانشگاه شیراز منفک و تا سطح دانشگاه ارتقا یابد و در همین راستا نام« دانشگاه سلمان فارسی کازرون» برای این مرکز انتخاب گردید.

 

دکتر فرهاد براتی/ عکس

 

براتی با بیان اینکه این مرکز آموزشی در سال 1389 به مجتمع آموزش عالی ارتقا یافت، اظهار داشت: مجتمع آموزش عالی کازرون در سال 1390 با مجوز شورای گسترش آموزش عالی به سطح دانشگاه ارتقا یافت.

سرپرست جدید دانشگاه سلمان فارسی کازرون با اشاره به ابلاغیه مقام معظم رهبری به سران سه قوه، گفت: معظم له در ابلاغیه اخیر خویش به سران قوای سه گانه، به صراحت در مورد اقتصاد متکی بر دانش و فناوری، عدالت بنیان ، درونزا و برون نگر، پویا و پیشرو تاکید می فرمایند.

وی پیشتازی اقتصاد دانش بنیان، افزایش سهم تولید و صادرات محصولات و خدمات دانش بنیان و تاثیر آن بر ساماندهی نظام های نوآوری از سیاست های اصلی نظام دانست و تأکید کرد: مسئولیت ما به عنوان متولیان امر آموزش عالی کشور بسیار سنگین است و از آنجا که محیط سازمان ها مدام در حال تغییر است، در جهت این تغییرات، لازم است فرصت ها و تهدید ها را در امور اجرایی پیش بینی نمود و با برنامه ریزی و توجه به نقاط قوت و ضعف، توسعه ی منابع و ساختار ها ارزیابی و پایش گردد.

براتی در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح چالش های دانشگاه سلمان فارسی کازرون پرداخت و تصریح کرد: متاسفانه دانشگاه سلمان فارسی از مشکلات فراوانی در زمینه های مالی، اداری، آموزشی، پژوهشی و دانشجویی رنج می برد که تلاش در جهت رفع آن ها، نقشه ی راه مدیریت این دانشگاه را در آغاز مسیر، تعیین می کند.

سرپرست جدید دانشگاه سلمان فارسی کازرون در درادامه به بیان اهداف خود در دانشگاه سلمان فارسی پرداخت و گفت: این جانب با توکل بر حضرت حق و مساعدت دلسوزان سعی خواهم نمود تا با حفظ کرامت اعضای محترم هیات علمی، کارکنان خدوم دانشگاه و تاکید بر شایسته سالاری و قانونمداری و تعهد و استفاده از تمام پتانسیل های موجود در سیستم در جهت بهبود و ارتقاء همه جانبه دانشگاه گام بردارم.

وی اضافه کرد: بنده به حفظ استقلال عملیاتی دانشگاهها و مراکز علمی و تحقیقاتی که از اهداف و برنامه های وزارت علوم تحقیقات و فناوری است در عین تعامل سازنده و پویا با مسئولان و مقامات شهرستان، متعهدم و حفظ موازین اسلامی و ارزش های فرهنگی را در چارچوب قانون بر خود فرض می دانم و دست تمام کسانی را که در این مسیر یاریگرم باشند به گرمی می فشارم.

براتی پیشرفت دانشگاه سلمان فارسی کازرون را نقشی مهم در توسعه جنوب غرب استان بویژه شهر کازرون دانست و تأکید کرد: لازم است با همدلی و پرهیز از نگاههای فردی، و دسته بندی های گروهی و درک واقعیات موجود، دست در دست هم نهیم و توسعه ی همه جانبه ی دانشگاه را وجهه ی همت خود قرار داده و این بنای شوق و خدمت را رفعت بخشیم .

 

آیین تودیع و معارفه رئیس دانشگاه سلمان فارسی کازرون+ عکس

 

در پایان این مراسم در حالی که سرپرست پیشین دانشگاه سلمان فارسی کازرون در مراسم حضور نداشت و مجری برنامه علت این موضوع را بروز برخی مشکلات برای وی دانست، حکم انتصاب فرهاد براتی به عنوان سرپرست جدید این دانشگاه از طرف معاون وزیر علوم به وی تقدیم شد.

در حکم انتصاب سرپرست جدید دانشگاه سلمان فارسی آمده است: امید است با توکل به خداوند سبحان، ماموریت و وظایف سرپرستي دانشگاه را بر پایه قوانین، سیاست ها و برنامه های مصوب به انجام رسانید، بایسته است با پیروی از آموزه های اسلامی، مبانی علمی، راهبردهای دولت تدبیر و امید و جلب همکاری دانشگاهیان و صاحب نظران، نقشی شایسته در تحقق اهداف نظام علم و فناوری و نقش آفرینی آن در اقتصاد دانش بنیان و تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی ایفا نمایید
نظرات بینندگان