کد خبر: ۷۸۹۵۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۳:۰۹ - ۱۳ آبان ۱۳۹۴
نماینده مردم شیراز در جمع مردم شاهرود:

نباید شعار مرگ بر آمریکا فراموش شود/ باید چهره واقعی استکبار را به جهانیان نشان دهیم

مرگ بر آمریکا به فرموده رهبر انقلاب مفهومش، مرگ بر سیاستهای آمریکا و استکبار است و این منطق برای هر ملتی تشریح شود آن را می پذیرد.
به گزارش شیرازه به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی، سیداحمدرضا دستغیب در جمع باشکوه مردم شاهرود که در راهپیمایی 13 آبان شرکت کرده بود ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس گفت: یاد شهدا بار مسئولیت ما را در قبال جمهوری اسلامی سنگین تر می کند و باید در برابر مجاهدت ها و از خودگذشتگی های شهدا، مقابل خانواده معظم شهدا و ایثارگران سر تعظیم فرود آورد.

عضوکمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: امروزه به خود می بالیم که در سرزمین و دیاری زندگی می کنیم که جای جای آن منور به نور شهدا است و حکایت مجاهدت ها، رشادت ها و جانفشانی هایی است که با خون خود درخت تنومند انقلاب را آبیاری کردند.
استکبار هر روزگار به شکلی در مقابل حق طلبی و عدالت خواهی قدم علم کرده است

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی گفت: امروز روز ملی مبارزه با استکبار جهانی است، استکباری که در هر روزگار به شکلی درآمده و با قدرت زر، زور و تزویر مقابل حق طلبی و عدالت خواهی قدم علم کرده است.

رئیس شورای اجرایی جمهوری اسلامی ایران دربین المجالس جهانی خاطرنشان کرد: این استکبار، استکباری است که یک روز در قالب حکومت فاسد یزید روبروی امام سوم شیعیان ایستاد و  امروز نیز  با شمایل جدیدی مقابل ام القرای جهان اسلام،  ایران اسلامی و عزیز قرار گرفته است.

دکتر دستغیب بیان کرد: در این رویارویی حق و باطل، اگر ما محکم و استوار روبروی خط باطل بایستیم بنا به وعده پردگار که می فرمایند« وَ نُرِیدُ أَنْ نَمُنَّ عَلَی الَّذِینَ اسْتُضْعِفُوا فِی الْأَرْضِ وَ نَجْعَلَهُمْ أَئِمَّه وَ نَجْعَلَهُمُ الْوارِثِینَ»«سوه قصص آیه 5 » پیروز و جاودان خواهیم شد.

وی تصریح کرد: اما این پیروزی بدون نقشه راه، بصیرت و شناخت نیرنگ ها و مکر دشمن میسر نخواهد بود.

13 آبان فرصتی برای بررسی ریشه های دشمنی استکبار

عضوکمیسیون امنیت ملی مجلس تاکید کرد: سیزدهم آبان ماه فرصت بی بدیل و مناسبی است تا ما عملکرد و ریشه های دشمنی استکبار تا به امروز را بررسی کنیم.

عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: خداوند این روز را به عنوان یک نشانه بزرگ قرار داده تا همواره عزت و سربلندی ما در گرو مقاومت و مبارزه با استکبار و جبهه باطل باشد.

دستغیب با بیان اینکه نخستین اتفاق و نشانه سحرگاه 13 آبان 43 رقم خورد  گفت: این روز همان روزی بود که مزدوران ساواک به منزل امام خمینی(ره) حمله کرده و ایشان را به جرم سخنرانی علیه رژیم پهلوی و قانون ذلت بار کاپیتولاسیون دستگیر و به ترکیه تبعید کردند.

نماینده مردم شیراز دومین اتفاق را به خاک و خون کشیدن تعداد زیادی از دانش آموزان در 13 آبان 57 به دستور دست نشانده آمریکایی ها نام برد و افزود: در این مرکز و لانه جاسوسی آمریکا، به دست جوانان انقلابی تسخیر و اطلاعات بسیار زیادی از تلاش ها و خیانت های آمریکایی ها در مقابله با انقلاب مردمی ایران به دست آمد.

دکتر دستغیب بیان کرد: حضرت امام(ره)  از حرکت مذکور با عنوان انقلاب دوم و مقام مظعم رهبری از آن به عنوان یک سیلی بزرگ به آمریکا یاد کردند.

 وی با اشاره به نخوت و سستی ایجاد شده در ذهن برخی از افراد در ارتباط با نگاه به آمریکا گفت: آیا همین میزان از خیانت آمریکایی ها کافی نیست که ملت آمریکا از سردمداران خود بخواهند که پاسخگوی این سرافکندگی ها  باشند.

عضو هیئت رئیسه مجلس فلسفه حضور در جمع پرشور این مردم، را شناخت وظایف در مبارزه با استکبار اعلام کرد و گفت: همه ما و شما آینده سازان جامعه موظفیم تا با بصیرت و تاسی از رهنمودهای حضرت امام(ره) در گذشته و فرمایشات گرانبهای نایب بر حق ایشان حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای(مدظله العالی) وظایف خود را پیدا کرده و در راستای آن قدم برداریم.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه  امروز نخستین راه، پیدا کردن  شناخت، حربه ها و ماهیت استکبار جهانی است گفت: دومین وظیفه ما در مبارزه با استکبار مخالفت علنی و نشان دادن چهره استکبار به ویژه آمریکا به جهانیان است.

نباید شعار مرگ بر آمریکا فراموش شود
دکتر دستغیب افزود: به طور مثال این شعار مرگ بر آمریکا به فرموده رهبر معظم انقلاب مفهومش، مرگ بر سیاستهای آمریکا و استکبار است و این منطق برای هر ملتی تشریح شود آن را می پذیرد.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: نباید  تا زمانی که خوی مستکبرانه و باطل از یک سو و دسیسه ها و جنایت های آمریکا علیه مردم شریف ایران اسلامی و سایر مسلمانان جهان ادامه دارد  این شعار کمرنگ یا به فراموشی سپرده است.

وی سومین وظیفه در مبارزه با استکبار را پرهیز از غفلت و بی تفاوتی در برابر توطئه های دشمنان دانست و گفت: چهارمین وظیفه عدم اعتماد به استکبار جهانی است چرا که بارها نشان داده اند که هرگاه فرصتی برای نفوذ و بازگشت به ایران برایشان فراهم بوده از این راه برای ضربه زدن استفاده کرده اند.

عضو هیئت رئیسه مجلس افزود: به  خصوص در شرایط امروز، رصد، نظارت بر تحرکات و اجرای تعهدات طرف مقابل بسیار مهم است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ویژگی نسل جوان امروز گفت: نسل جوانی که قبل از  انقلاب را درک نکرده، در بحبوهه انقلاب نیز نبوده، بحران ها و نا امنی های ابتدای انقلاب و هشت سال دفاع مقدس را هم تجربه نکرده است، اما تحت رهبری های داعیانه مقام معظم رهبری با همان انگیزه و با همان اراده تلاش می کند که نشانه بارز زنده بودن انقلاب است.

رهبر معظم انقلاب بارها انقلاب را از طوفات حوادث به ساحل امن و آرام هدایت کرده اند

دکتر دستغیب همچنین با اشاره به خاطراتی از شهید محراب آیت الله دستغیب در دفاع ازاصل ولایت فقیه و جمله معروف« من اطلاع الخمینی فقد اطلاع الله» گفت: امروز مقام معظم رهبری به عنوان سکان دار انقلاب اسلامی، نظریه پرداز و تصیمم سازی شجاع، نقش بی بدیلی داشته اند و بارها کشتی انقلاب را از طوفان حوادث ، فتنه ها و آزمایش های سخت به ساحل امن و آرام هدایت کرده اند و به فضل الهی در آینده نیز چنین خواهد بود.

این نماینده مجلس در ادوار هشتم و نهم بیان کرد: امروز پیش بینی امام راحل(ره) مبنی بر اینکه امام خامنه ای عزیز چون خورشیدی درخشان روشنی بخش مسیر پرتلاطم پیش روی جهان اسلام است تحقق یافته است.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی  در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ادعاهای آمریکا در مبارزه با تروریسم، دفاع از دموکراسی، حقوق بشر و آزادی گفت: حمایت از گروهگ منافقین و گروه تروریستی داعش و برخی از مستبدترین حکومت های منطقه این ادعا را در ذهن آزادمردان دنیا بی رنگ کرده است.

نماینده شیراز با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری برحفظ وحدت، رعایت تقوا و انصاف تاکید کرد و اظهار داشت: امروز باید با کنارگذاشتن اختلافات، فریاد خود را متوجه دشمنان قسم خورده این مرز و بوم نمائیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس همچنین خواستار حفاظت از سرمایه و دستاوردهای انقلاب اسلامی به خصوص نهاد مقدس بسیج شد و گفت: دشمنان با مشاهده اقتدار  و دستاورد این مجاهدان عرصه حق علیه باطل و همچنین سایر نیروهای مسلح از هیچ تلاشی در تضعیف این نهاد مقدس کوتاهی نمی کنند.

براساس این گزارش، در این مراسم که با عزاداری راهپیمایان در سوگ سرور و سالار شهیدان همراه بود دکتردستغیب نماینده مردم شیراز و عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی اشعار زیر را قرائت و با پاسخ  یکصدای «لبیک یا حسین و  لبیک یا خامنه ای» شرکت کنندگان مورد استقبال قرار گرفت.
هرکس شهید حق شد همراه با حسین است
 آری مسیر عشق از عباس تا حسین(ع) است
در کربلای این عصر سوگند بر ابوالفضل(ع)
لبیک یا خامنه ای لبیک یا حسین(ع) است
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
شفیعی
Iran, Islamic Republic of
چهارشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۴
0
لبیک یا خامنه ای لبیک یا حسین است .... درود بر نماینده گانی که در خط ولایت هستند ... فقط یک سوال چرا نماینده شهر ما نباید در شیراز سخنرانی کنه ... یعنی در شاهرود مسئولین از توانایی ایشان در سخنرانی به این خوبی خبردارند اما مسئولین خودمون نه!!!!