کد خبر: ۷۸۹۶۴
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۴ - ۱۴ آبان ۱۳۹۴

استاد دانشگاه آمریکا در شیراز: ایالات متحده مدینه فاضله‌ای که جوانان ایران تصور می‌کنند نیست

مارک گلن مدرس دانشگاه‌ها و مدارس آمریکا گفت: ایران اسلامی قلب تپنده تمام انقلابهای دنیا است و من به ایران آمده‌ام تا بگویم که پیام انقلاب اسلامی در همه دنیا به ویژه در آمریکا دریافت شده است.
به گزارش سرویس سیاسی شیرازه، عصر روز چهارشنبه ۱۳ آبان ۹۴ در دانشگاه شیراز همایش «آمریکا نگاهی از درون» با حضور جمعی از دانشجویان و دو نفر از روشنفکران آمریکا برگزار گردید.
مرگ بر آمریکا یعنی بیزاری از استکبار 
حجت الاسلام نیری، مسئول نهاد رهبری در دانشگاه شیراز در این جلسه با بیان اینکه صلح در دین ما سه سطح دارد، گفت: سطح اول آن صلح بین مسلمانان است و در سطح بعدی صلح بین موحدان عالم می‌باشد و اما صلح دیگر جهانی و صلح با کافران است که شرط انجام آن بیزاری کردن از اعتقاد کافران می باشد و باید از شرک آن‌ها بیزاری جست.

نیری اظهار کرد: اینکه ما مرگ بر آمریکا می‌گوییم یعنی از استکبار بیزاری می‌کنیم و ما نه تنها با ملت آمریکا دشمنی نداریم بلکه ملت آمریکا را جزء مستضعفان می‌دانیم و با این شعار بیزاری می‌جوییم از سلطه جویی و کدخدایی طلبی.

وی ضمن تاکید بر اینکه از تفکر سلطه جویانه آمریکا بیزاریم، گفت: حالا که دولت روحانی آغوش صلح برای آمریکا باز کرده اگر با این شرایط که با ما نجنگند اعم از تهاجم نظامی، اقتصادی، فرهنگی و  همچنین آمریکا از توطئه‌های خود علیه ما توبه کرده و اموال بلوکه شده ما را برگرداند و دیگر از تروریسم حمایت نکند ماهم صلح با آن‌ها را قبول می‌کنیم.

آمریکا بزرگترین مستعمره برده داری دنیا است
مارک گلن مدرس دانشگاه‌ها و مدارس آمریکا و کار‌شناس شبکه پرس تی وی دولت آمریکا را یک خطر برای زندگی فرزندانش دانست و گفت: ایران اسلامی قلب تپنده تمام انقلابهای دنیا است و من به ایران آمده‌ام تا بگویم که پیام انقلاب اسلامی در همه دنیا به ویژه در آمریکا دریافت شده است.

گلن گفت: اولین نکته‌ای که باید به آن توجه کرد مفهوم آمریکا است و باید این را دانست که آمریکا قدرت خود را از طریق نوعی شعبده بازی رسانه‌ای به دیگران منتقل می‌کند. بطور مثال بوش بعد از حادثه ۱۱ سپتامبر گفت «آن‌ها از ما بدشان می‌آید چرا که ما آزادیم» درحالی که آمریکا بزرگ‌ترین مستعمره برده داری دنیا است و مردم آن فکر می‌کنند که از آزای برخوردار هستند.

وی با بیان اینکه روابط ایران و آمریکا نمی‌تواند دوستانه باشد چرا که آمریکایی‌ها این طور نمی‌خواهند، گفت: البته من نمی‌گویم که نباید ایران با آمریکا مذاکره کند چرا که اگر دولت شما با آمریکا مذاکره نمی‌کرد این بهانه را به دست آمریکا و اسرائیلی‌ها می‌داد که در جهان بر علیه ایران تبلیغات کنند و بگویند که ایرانی‌ها خواهان صلح نیستند.

گلن بابیان اینکه سال ۵۷ بد‌ترین سال تاریخ آمریکا بوده است، گفت: انقلاب سال ۵۷ صرفاً ایرانی‌ها را نجات نداد بلکه معجزه‌ای بود که در دستان ملت ایران قرار گرفت تا آن را به دیگر ملل دنیا منتقل کنید و هر کدام از آنان خود را به این واسطه از چنگال گرگ (آمریکا) نجات دهند.

پیامی که رسانه‌های آمریکایی به مردم می‌رسانند این است که اگر پولدار نباشید ارزشی ندارید


کالین ماوپین دیگر سخنران این همایش از ژورنالیست‌ها و فعالین سیاسی آمریکاست که عنوان کرد: این سفر سوم وی به ایران است و هر بار تحت تأثر مهمان نوازی مردم ایران قرار گرفته و در عین حال از دیدگاه فانتزی جوانان ایران نسبت به آمریکا متعجب شده است چراکه آمریکا آن مدینه فاضله‌ای که جوانان ایران تصور می‌کنند نیست و در حقیقت در آمریکا هیچ دموکراسی واقعی وجود ندارد.

وی با اشاره به سرگذشت مارتین لو‌تر کینگ گفت: دولت آمریکا کلیپ سخنرانی معروف وی در سال ۶۳ میلادی را همیشه در مدارس آمریکا به نمایش می‌گذارد و با سوء استفاده، لو‌تر کینگ را تا حد یک وطن پرست پایین می‌آورد.

ماوپین ادامه داد: در زمان زنده بودن لو‌تر کینگ دولت آمریکا تلاش زیادی جهت تخریب چهره وی انجام داد و سعی در همجنس گرا نشان دادن او نمود حتی چندین مرتبه سعی در به قتل رساندن او را داشت اما بعد از مرگ وی صدای حمایت از ایده‌های وی را سرداد و سعی در بهره برداری از شخصیت لو‌تر کینگ در جهت منافع خود نمود.

وی افزود: لو‌تر کینگ در اواخر عمر خود در یک سخنرانی اعلام کرده بود بزرگ‌ترین دشمن جامعه بشری قدرت نظامی آمریکا است.

ماوپین در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه پیامی که رسانه‌های آمریکایی به مردم می‌رسانند این است که اگر پولدار نباشید ارزشی ندارید، گفت: الان ما شاهد خوابیدن میلیون‌ها آمریکایی در خیابان‌ها هستیم که اکثر آن‌ها نیز در جنگهای آمریکا حضور داشته‌اند ولی ثروتمند‌ترین دولت دنیا به آن‌ها کمکی نمی‌کند.

وی افزود: دلیل اصلی شکست جنبش وال استریت این بود که مردم از چیزی ناراضی بودند ولی به دنبال کسب چیزی نبودند.
نظرات بینندگان