کد خبر: ۷۹۱۰۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۹:۵۶ - ۱۶ آبان ۱۳۹۴
نماینده ولی فقیه در استان فارس:

۵۰۰ هزار حاشیه نشین در شیراز داریم/ اندازه مصرف ۳ سال کشور لاستیک بی‌کیفیت وارد شده/ اقتصاد مقاومتی با وضعیت فعلی میسر نمی شود

آیت الله ایمانی عنوان کرد: مهم‌ترین مشکلات فعلی فارس افزایش بیکاری، بی آبی، مهاجرت وحاشیه نشینی،عدم صنایع مادر و بزرگ است.
به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی شیرازه، ظهر روز شنبه ۱۶ آبان ماه ۹۴ نماینده ولی فقیه در استان فارس در دیدار با جمعی از نمایندگان مردم فارس در مجلس شورای اسلامی، ضمن تقدیر از حضور یکپارچه و پررنگ مردم در مراسم استکبار ستیزی روز ۱۳ آبان گفت: مردم ما با حضور خود در این روز به آنچه که حضرت امام خمینی (ره) به عنوان خط کلی حرکت امت تعیین کرده بودند لبیک گفتند.

آیت الله اسدالله ایمانی با بیان اینکه اگر مسائل و مشکلات به نحو صحیح مطرح و منعکس شود، مطالباتی ایجاد می‌کند و مسئولان هم به‌فکر پاسخگویی می‌افتند، اظهار کرد: اینکه برخی از مسائل که راه حل دارد به خاطر یعضی از اقدامات انجام نشده و معطل مانده است اگر در رسانه‌ها مطرح شود آنوقت مسئولان به فکر پاسخ گویی می‌افتند. انعکاس مسائل از طریق رسانه‌ها نوعی فرهنگ سازی است که هدف از آن یافتن راه حل مشکلات است.

ایمانی مهم‌ترین مشکل فعلی استان فارس را افزایش بیکاری دانست و گفت: بیکاری که مسأله قدیمی در استان فارس است باعث بروز مشکلات عدیده‌ای در سطح استان شده است.

وی دیگر مشکل عمده استان را مسأله مهاجرت عنوان کرد و ابراز داشت: مهاجرت بی‌رویه از روستا‌ها به سمت شهر‌ها به خصوص کلانشهر شیراز مشکلاتی را ایجاد کرده است که باید برای آن فکری شود.

نماینده ولی فقیه در استان فارس با بیان اینکه هم اکنون حدود ۵۰۰ هزار نفر حاشیه نشین در شهر شیراز داریم، گفت: کسانی که زمانی به عنوان نیروی مولد در روستا‌ها به فعالیت مشغول بودند با مهاجرت به شهر‌ها خود به مصرف کننده و جویای کار تبدیل شده‌اند.

امام جمعه شیراز مشکل دیگر استان را نبود صنایع مادر در استان اعلام کرد و گفت: امروز موضوع مالیات بر کالا و ارزش افزوده، راه‌هایی برای کسب درآمد در استان‌های مختلف به‌شمار می‌رود حال آنکه فارس به‌دلیل نبود صنایع بزرگ و مادر، از این درآمد‌ها نیز محروم مانده است.

وی بحث آب را از دیگر مسائل اساسی استان عنوان کرد و گفت: اگر به جد به مسأله آب توجه نشود و اگر مسائل مرتبط باآب به شکل فعلی پیش برود در آینده با بحران‌های عمیقی مواجهه
خواهیم شد.

ایمانی با بیان اینکه هم اکنون در بحث تأمین آب شرب در برخی از مناطق وضعیت شبه بحرانی وجود دارد، گفت: ما روستاهایی در کشور داشته‌ایم که از نظر کشاورزی جزء تولید کنندگان بر‌تر کشور بوده‌اند و الان به خاطر نبود آب مردم این مناطق تحت پوشش کمیته امداد قرار گرفته‌اند.

وی در ادامه اظهار کرد: در دولت تدبیر و امید بنا براین بود که اعتبارات به پروژه‌های بزرگ بالای ۵۰ درصد پیشرفت اختصاص یابد که کار درستی هم بود اما متأسفانه به خاطر تعداد کم پروژهای این چنینی در استان، از این قضیه نیز متضرر گشتیم.

آیت الله ایمانی با اشاره به عدم تناسب وسعت و گستردگی استان فارس و میزان اعتبارات قطره چکانی تخصیص یافته، اظهار کرد: چون از ۲۰ سال قبل اعتبارات این استان کم دیده شده واگر درصدی به اعتبارات اضافه شود چون بنای کار پائین بوده است، حتی در مواردی تورم را هم پوشش نمی‌دهد.

وی با اشاره به وجود صنعت هلی‌کوپترسازی و نیروهای فنی آماده به‌کار در حوزه‌های مختلف فنی و مهندسی و سرمایه‌گذار بخش خصوصی برای ساخت پالایشگاه در استان فارس، تصریح کرد: در مسائلی که به مردم مرتبط می‌شود استان فارس در کشور حرف اول را می‌زند به عنوان مثال در عرصه سلامت خیرینی که در استان وجود دارند بیشترین ریال کمک را در کشور کرده‌اند همچنین در مسأله ذکات مسأله استان فارس بیشترین پرداختی دربین تمام استان‌ها را داشته است.

امام جمعه شیراز افزود: هرجا که بحث مسائل زیر ساختی و جود دارد و مربوط به دولت می‌شود به خاطر ضعف برنامه ریزی‌ها ویا مسائل دیگری که در اولویت استان قرار گرفته است شاهد ضعف و عقب ماندگی استان هستیم.

آیت الله ایمانی با بیان اینکه شأن مردم فارس می‌طلبد که بیش از این جهت توسعه استان تلاش شود گفت: آزاد راه شیراز- اصفهان با گذشت ۲۵ سال از شروع آن هنوز وضعیت نامطلوبی دارد درحالی که آزاد راه‌های دیگر استان‌ها چندین سال بعد از آن شروع شده و اکنون به بهره برداری رسیده‌اند.

وی با بیان اینکه راه آهن شیراز- اصفهان پس از ۷۰ سال در سال ۸۸ یک خط آن به بهره برداری رسید، اظهار کرد: باید راه آهن استان توسعه یابد و شیراز به راه ریلی مواصلاتی دیگر استان‌ها تبدیل شود چرا که اگر قرار باشد مثل وضعیت فعلی شیراز نقطه آخر راه آهن باشد بازده اقتصادی ندارد و این همه هزینه را به هدر داده‌ایم.

نماینده ولی فقیه در استان فارس با اشاره به تأکیدات رهبر انقلاب در خصوص اقتصاد مقاومتی، گفت: اقتصاد مقاومتی یک مسأله حق است که باید هرچه زود‌تر به اجرا درآید تا هرکسی نتواند با اهرم تحریم ملت ایران را تحت فشار قرار دهد.

وی افزود: زمانیکه به اندازه مصرف ۳ سال کشور لاستیک بی‌کیفیت یکجا از خارج خریداری و وارد کشور می‌شود توان تولید خود را ازدست می‌دهند و تا زمانی که این رویه در کشور حاکم باشد هرگز اقتصاد مقاومتی شکل نخواهد گرفت.
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۴
0
جناب حضرت آیت الله ایمانی ؛ بینی و بین اله در دولت گذشته چند بار این انتقادها کردید . جریان راه آهن یک شبه سال 88 چه موضعی گرفتید . واردات اجناس چینی که کشتی کشتی وارد می شد جلو کی گرفتید . مگر کالاهای پیش خرید شده می شود وارد بازار نکرد چرا آنروز که چین و هند و...... نفت می بردند و می گفتتند جنس ببرید به فکر بیکاران نبودید . آیا واردات امروز مربوط به سالهای قبل است یا قرارداد جدید. ؟