کد خبر: ۷۹۱۸۲
تاریخ انتشار: ۲۲:۴۲ - ۱۸ آبان ۱۳۹۴
مدیرکل اداره ثبت اسناد و املاک فارس:

آرشیو الکترونیکی ثبت اسناد جلوی تضییع حقوق مردم را می گیرد/ سودجویان به دنبال تجاوز به املاک دولتی هستند

اقبال گفت: هم اکنون در بحث آرشیو الکترونیکی در حال اسکن پرونده ها و اضافه نمودن آن به بانک اطلاعاتی املاک هستیم تا چنانچه پرونده ای امحاء، مفقود و یا از بین رفت دسترسی به آن ممکن باشد.

به گزارش سرویس شهرستان های شیرازه به نقل از صدای خرامه، مدیرکل اداره ثبت اسناد و املاک فارس و هیئت همراه از اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان خرامه بازدید کردند.

http://sedaykherameh.ir/files/images/94-Aban/18%20ab%20maskanmehr/18%20aban%20%D9%85%D8%AF%DB%8C%D8%B1%DA%A9%D9%84%20%D8%AB%D8%A8%D8%AA%20%D8%A7%D8%B3%D9%86%D8%A7%D8%AF%20%D9%81%D8%A7%D8%B1%D8%B3%20%D8%AF%D8%B1%20%D8%AE%D8%B1%D8%A7%D9%85%D9%87%20.jpg

مهدی اقبال مدیرکل اداره ثبت اسناد و املاک فارس در حاشیه این بازدید اظهار داشت: طی 7 ماه گذشته 1060 سند در شهرستان خرامه صادر شده که از این تعداد 500 جلد مربوط به منازل روستایی بوده و تحویل مالکین گردیده است.

وی افزود: صدور سند به همت همکاران شهرستان خرامه به روز بوده و مردم سندهای خود را به راحتی دریافت کرده اند، اداره ثبت اسناد خرامه جزء بهترین های استان بوده و آمار عملکرد آن در صدر جدول قرار دارد که این رویه قابل تقدیر است.

اقبال ادامه داد: امروز بازدیدی سرزده از قسمت های مختلف داشتیم و ضمن مراجعه سوالاتی کردیم، این طور که معلوم است مردم هم از عملکرد مجموعه راضی بودند، در بین 43 شهرستان یکی از بی دردسرترین شهرستان ها خرامه است به نحوی که تاکنون یک مورد شاکی هم نداشتیم.

مدیرکل اداره ثبت اسناد و املاک فارس اضافه کرد: با هماهنگی به عمل آمده قرار شد با بنیاد مسکن سندهای روستا و شهر خرامه که تاکنون صادر نشده صادر شود.  

وی این هشدار را به مردم داد و گفت: ملک حریداری شده خود را به صورت سند قطعی و رسمی دریافت کنند تا مورد جعل و یا فروش مال غیر قرار نگیرد، با توجه به با ارزش بودن زمین، جعل در این زمینه زیاد می باشد، وکالت نامه رسمی به عنوان مالکیت محسوب نمی شود و با آن مالکیت انتقال نمی یابد.

اقبال با اشاره به طرح مستندسازی املاک دولتی بیان داشت: متاسفانه یکی از مشکلات املاک دولتی این است که جهت اغلب اراضی دولتی سند مالکیت صادر نشده و در طرح کاداستر قرار ندارد به همین خاطر باعث شده که پرونده های معارضین و زمین خواران در این زمینه زیاد باشد.

مدیرکل اداره ثبت اسناد و املاک فارس تصریح کرد: طبق هماهنگی های استانی که انجام شده تاکنون 6 میلیون هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی استان  وارد بانک کاداستر شده، در شورای حفظ بیت المال تاکید داشتیم املاک دولتی نزد متولیان دستگاه های اجرایی باید سند دار شود.

وی، زمین خواری را مبحثی ملعون عنوان کرد و گفت: در مباحث املاک دولتی، سودجویان به دنبال تجاوز به املاک دولتی هستند با توجه به اینکه دولت اعتباراتی برای دیوارکشی یا حصار کشی اراضی خود ندارد لذا بیشتر از بقیه املاک مورد تعرض سودجویان قرار می گیرد، اگر متولیان دستگاه های دولتی همه اسنادشان را به صورت کاداستر مکانیزه کنند هیچ زمانی دچار چپاول نخواهند شد.

اقبال ادامه داد: هم اکنون در بحث آرشیو الکترونیکی در حال اسکن پرونده ها و اضافه نمودن آن به بانک اطلاعاتی املاک هستیم تا چنانچه پرونده ای امحاء، مفقود و یا از بین رفت دسترسی به آن ممکن باشد.

مدیرکل اداره ثبت اسناد و املاک فارس اضافه کرد: در شیراز یک ماه پیش این آرشیو باعث شد پرونده ای که به جریان افتاده بود و عده ای جاعل و زمین خوار تصمیم به چپاول داشتند با مراجعه به آرشیو الکترونیکی جلوی این کار گرفته شد و حق و حقوق چند میلیاردی مالکین وصول شد.  

وی بیان داشت: دیجیتال سازی پرونده ها در حال حاضر در نواحی شیراز رو به پایان است و با تامین اعتبار، نواحی خرامه، سروستان، کوار و زرقان آغاز خواهد شد.

اقبال ضمن تشکر از تمامی همکاران شاغل در اداره ثبت اسناد و املاک خرامه از مردم خواست تا سریعتر نسبت به تشکیل پرونده جهت صدور سند مالکیت اماکن خود اقدام نمایند.

نظرات بینندگان