کد خبر: ۷۹۲۳۵
تاریخ انتشار: ۰۸:۰۱ - ۲۰ آبان ۱۳۹۴

آتش‌نشانی جهرم کمبود نیرو دارد/ کاهش سهم جهرم در استخدام‌های جدید

با توجه به توسعه و گسترش شهر جهرم و لزوم تسریع در خدمات دهی آتش نشانی در زمان بحران، وجود ایستگاه های متعدد در نقاط مختلف شهر ضروری است که در این راستا نوسازی ناوگان حمل و نقل، خودروهای پشتیبان و به کارگیری نیروهای جوان و تازه نفس برای این سازمان احساس می شود.
به گزارش سرویس شهرستان های شیرازه به نقل از پسین جهرم، «بحران» واژه نام آشنا و دلهره‌انگیزی است که در سال های اخیر بیشتر از آن گفته شده و سخن به میان آمده است. مسئله ای که امروز مدیریت آن نیازمند تخصص و علم کافی بوده و هر کس نمی تواند برای مقابله با آن اقدام کند.

آنچه نیاز جامعه برای مدیریت بحران است وجود زیرساخت ها، امکانات و تجهیزات لازم به ویژه نیروی انسانی ماهر در دستگاه های مرتبط با این موضوع بوده تا در زمان بروز حوادث دچار کمترین چالش و مشکل شویم.

امروزه حوادث طبیعی و غیرطبیعی مشکلات عدیده ای را برای جامعه ایجاد کرده و به دلیل غیر قابل پیش‌بینی بودن در صورت عدم آمادگی برای مقابله با آن امکان بروز حوادث سهمگین و تلفات جانی وجود دارد.

از جمله دستگاه هایی که نقش اساسی در مدیریت بحران دارد، سازمان آتش‌نشانی است که برخورداری این سازمان از نیروهای متبهر و تجهیزات ضروری و به‌روز سبب کاهش صدمات جانی و مالی در زمان وقوع حوادث می شود.

گرچه بروز حوادث غیرطبیعی و حتی طبیعی قابل پیش بینی نیست اما آمادگی در برابر حوادث از ارکان دستگاه های خدمت رسان در زمان بحران بوده و شهرستان جهرم نیز از این قاعده مستثنا نیست.

آتش نشانی جهرم با برخورداری از دو ایستگاه و 25 پرسنل سهم بسزایی در روند کاهش صدمات ناشی از حوادث داشته که تسریع در امر خدمات دهی این سازمان در زمان وقوع حوادث نیازمند عزم جدی مسئولان در حمایت مادی و معنوی دارد.

 با توجه به توسعه و گسترش شهر جهرم و لزوم تسریع در خدمات دهی آتش نشانی در زمان بحران، وجود ایستگاه های متعدد در نقاط مختلف شهر ضروری است که در این راستا نوسازی ناوگان حمل و نقل، خودروهای پشتیبان و به کارگیری نیروهای جوان و تازه نفس برای این سازمان احساس می شود.

عدم برخورداری از تجهیزات مورد نیاز و کمبود نیروی متخصص از مشکلات سازمان آتش نشانی جهرم بوده که با وجود تکمیل ساختمان ایستگاه شماره سه هنوز خبری از راه‌اندازی و شروع به کار آن نیست.

 

در حد توان به کمک آتش‌نشانی آمدیم/ راه‌اندازی ایستگاه جدید در منطقه شرق جهرم

در این راستا سیاوش قزلی، شهردار جهرم در گفتگو با خبرنگار پسین جهرم به تلاش شهرداری در راستای تجهیز و فعال‌ترشدن سازمان آتش‌نشانی اشاره کرد و افزود: این سازمان به تجهیزات کامل امداد و نجات با ارزش 200 میلیون ریال مجهز شده است.

 وی بیان کرد:  پمپ‌های کف‌کش و آب‌کش نیز که مورد نیاز این سازمان در زمان وقوع سیلاب است تهیه شده و در اختیار آنها قرار گرفته است.

قزلی با بیان اینکه تاکنون هزینه‌ای افزون‌بر 300 میلیون ریال برای تجهیز ایستگاه شماره یک آتش نشانی جهرم اختصاص‌یافته است، خاطرنشان کرد: در صدد راه‌اندازی ایستگاه آتش نشانی در منطقه شرق جهرم هستیم.

شهردار جهرم به پیشرفت 95 درصدی احداث ساختمان ایستگاه شماره سه آتش نشانی جهرم اشاره کرد و گفت: در صورت تامین اعتبار مورد نیاز این ایستگاه تا پایان امسال بهره برداری می شود.

وی ادامه داد: برای تجهیز و راه‌اندازی ایستگاه شماره سه آتش نشانی جهرم  به 300 میلیون تومان اعتبار نیازمندیم.

 

برای اطفا حریق ساختمان‌های چند طبقه نیاز به بالابر 4 میلیاردی داریم/کمبود نیرو دلیل عدم راه‌اندازی ایستگاه خیابان هجرت

بهمن زارعیان، مدیرعامل سازمان آتش نشانی جهرم نیز به خبرنگار ما گفت: با توجه به ضرورت راه‌اندازی ایستگاه شماره سه آتش نشانی جهرم در صورت تامین نیروی انسانی و تجهیزات لازم این مهم انجام می شود.

وی با بیان اینکه امسال حدود 12 نفر نیرو به پرسنل این سازمان اضافه می شود، افزود: برای جذب این افراد به حمایت شهرداری نیازمندیم.

زارعیان با بیان اینکه 10 خودرو امدادی در آتش نشانی جهرم موجود است، بیان کرد: 2 خودرو نیز امسال به این ناوگان اضافه شده است.

وی با بیان اینکه تهیه تجهیزات و ملزومات آتش نشانی به سبب قیمت گران آن به سختی انجام می شود، خاطرنشان کرد: نیاز به بالابر از لوازم مورد نیاز آتش نشانی جهرم بوده که قیمت آن چهار میلیارد تومان است.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی جهرم گفت: دفترچه ای برای کمک خیرین برای خرید ملزومات آتش نشانی تهیه کرده تا هر کس به تناسب وضعیت مالی خود به کمک این سازمان بیاید.

 

سهم 20 نفره جهرم برای استخدام در آتش‌نشانی به کمتر از 10 نفر رسیده است

سیدمحمودرضا نسابه، نماینده شورای اسلامی شهر جهرم در سازمان آتش نشانی نیز در گفتگو با خبرنگار پسین جهرم گفت: کمبود نیروی متخصص از جمله مشکلات آتش نشانی است.

وی افزود: شاید بتوان تجهیزات و امکانات در اختیار را میان ایستگاه های آتش نشانی تقسیم کرد اما با نبود نیرو نمی توان ایستگاه جدید را راه اندازی کرد.

عضو شورای اسلامی شهر جهرم با بیان اینکه قرار بود تعداد 20 نفر پرسنل به مجموعه سازمان آتش نشانی جهرم اضافه شود که به 10 نفر کاهش پیدا کرده است، گفت: نیرویی که جذب می شود تا بخواهد آموزش های تخصصی را کسب کند یک سال وقت می برد.

وی با مثبت ارزیابی کردن فعالیت سازمان آتش نشانی جهرم از مردم به ویژه افراد خیر تقاضا کرد تا در حد توان خود در راستای کمک به همنوعان و امور عام المنفعه این سازمان را یاری دهند.

مشکلات زیرساختی ارگان ها به ویژه دستگاه های خدمات رسان به دلیل قیمت گزاف آن و نبود بودجه کافی از اموری است که تحقق آن به کندی پیش می رود. این در حالی است که ارگانی مهم مانند آتش نشانی زیر مجموعه نهادی غیر دولتی بوده که به علت عدم برخورداری از بودجه مستقل و پایدار، تهیه تجهیزات و امکانات مورد نیاز آن به سختی حاصل می شود.

در هر صورت به خاطر نقش حیاتی این گونه سازمان ها دولت موظف به حمایت از آنها بوده و مردم نیز وظیفه دارند برای پایداری و تداوم این نهادها که به نوعی کمک به گریبان گیر نشدن جامعه در حوادث گوناگون است از هیچ تلاشی دریغ نکنند.

 

انتهای پیام

برچسب ها: جهرم ، آتش نشانی
نظرات بینندگان