کد خبر: ۷۹۲۸۲
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۲ - ۲۰ آبان ۱۳۹۴
عباسی در همایش «پیش به‌سوی ایران ۱۴۱۴»در لارستان:

حل مشکل ما در «اقتصاد مقاومتی» است نه تحریم‌ها/ نگاه به بیرون مرزها آفت است

رئیس اندیشکده یقین گفت: بعد از ۲۲ ماه مذاکره فهمیدند که مشکل ما به تحریم‌ها ربطی ندارد و تنها راه‌حل آن اقتصاد مقاومتی است.
به گزارش سرویس شهرستان های شیرازه به نقل از لادستان، همایش «پیش به‌سوی ایران ۱۴۱۴ در جهان 2035» با حضور گسترده مردم و دانشجویان در حسینیه سیدالشهدا لارستان برگزار ‌شد.

دکتر حسن عباسی رئیس اندیشکده یقین سخنران ویژه این همایش بود که گزیده‌ای از مهمترین اظهار نظرهای وی در خصوص مسائل مختلف ایران و جهان توسط خبرنگار ما به رشته تحریر در آمده که به‌شرح زیر است:

* حضور علما و همراهی مردم و آنچه در تاریخ رخ داده، جای تشکر دارد. در این مدت برخی از یاران امام کم آوردند ولی انقلاب همچنان به راه خودش ادامه می‌دهد.

* باید قدر عقبه خودمان را که حضور انقلابی علماست بدانیم و باید به عنوان چراغی برای آینده استفاده کرد.

* برای ترسیم ۱۴۱۴ باید دید که در ۲ سال گذشته چه بوده‌ایم و در آینده در کجا قرار داریم.

* افق آینده بسیاری نگران آب، انرژی و... هستند و ما باید بدانیم که در آینده چه کاری را انجام داد.

* بزرگترین آفت یک جامعه این است که خودمان را منتظر بیرون از مرزها کنیم و این آفت است.

* چرا باید غربی‌ها برنامه ۵۰ ساله بریزند و از طرفی کشورهای اسلامی را درگیر جنگ می‌کنند؟ دلیل آن این است که ما در زمینی بازی می‌کنیم که آنها طراحی کرده‌اند.

* الگوی نظام اسلامی مانند صدف است که اگر سنگی وارد آن شود و از ناحیه آن تهدید شود یک ماده‌ای ترشح می‌کند که آن را تبدیل به یک ماده ارزشمند (مروارید) می‌کند.

* ما تذکر دادیم به کشورهای غربی که در سوریه و لبنان و یمن و... ورود پیدا نکنید و الان شما می‌بینید که طبق این الگو تهدید به فرصت تبدیل و حزب‌الله لبنان و... راه‌اندازی شد.

* امروز در دوران انقلاب نفوذی‌هایی هستند و نعمتی که عصر انقلاب اسلامی بر ما نهاده این است که سریع آنها را افشا می‌کند.

* عده‌ای امروز به‌دنبال این هستند که دشمن را بزک کنند و کشور را به دوران گذشته برسانند ولی به برکت انقلاب اسلامی آنها را افشا می‌کنند.

* مردم برای کودکان خودشان برنامه دارند (دبستان٬ دبیرستان٬ دانشگاه و...) ولی چرا کشور برای خودش برنامه نداشته باشد؟

* ما را ۲۲ ماه منتظر گذاشتند که در لوزان و... چه می‌گذرد و نتیجه مذاکرات چه می‌شود و این یعنی کار ما را به امروز و فردا واگذار کردن!

* از روز اول هم رهبری فرمودند که مشکل ما در لوزان و... نیست. حل مشکل ما در اقتصاد مقاومتی است. ولی بعد از ۲۲ ماه گفتند که مشکل ما به تحریم ربطی ندارد و این موضوعی بود که از اول منتقدان می‌گفتند.

به گزارش لادستان، فایل صوتی و کامل سخنرانی دکتر عباسی در این همایش را می‌توانید از «اینجا» دانلود کنید.
برچسب ها: لارستان
نظرات بینندگان