کد خبر: ۷۹۵۰۲
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۹ - ۲۵ آبان ۱۳۹۴

ذوالانوار: فرانسه و دیگر کشورهای اروپایی چوب حمایت خود از تروریسم را می‌خورند

ذوالانوار گفت: آنچه که امروز در فرانسه اتفاق افتاده حاصل اقدامات خلاف و غیرمسئولانه این کشور در مواجهه با تروریسم در سوریه است.
به گزارش شیرازه، نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: حمله گروه تروریستی تکفیری داعش به پایتخت فرانسه که منجر به کشته و زخمی شدن صد‌ها انسان بی‌گناه شده است، بار دیگر اثبات می‌کند دسته بندی تروریسم به خوب و بد از سوی فرانسه و برخی کشورهای اروپایی اساسا کاری اشتباه بوده است.

سید حسین ذوالانوار گفت: کشور فرانسه و بسیاری دیگر از کشورهای اروپایی، طی پنج سال گذشته با حمایت مالی و لجستیکی از تروریستهای سوری و تضعیف و تلاش برای سرنگونی دولت قانونی بشار اسد، منجر به گسترش نفوذ و افزایش فعالیت گروه‌های تروریستی و تکفیری در سطح منطقه شده‌اند.

ذوالانوار در ادامه با انتقاد از عملکرد دولت فرانسه در برخورد با تروریسم گفت: آنچه که امروز در فرانسه اتفاق افتاده و جهان را در شوک خبری فرو برده است، حاصل اقدامات خلاف و غیرمسئولانه این کشور در مواجهه با تروریسم در سوریه است و در واقع این کشور و دیگر کشورهای اروپایی در معرض حمله گروه‌های تروریستی، در واقع چوب حمایت خود از تروریسم را می‌خورند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: کشورهای اروپایی پیش از آنکه دامنه ترور و خشونت کل اروپا را فرابگیرد، باید برای سرکوب و مهار گروه‌های تروریستی در خاک سوریه و عراق فکری بکنند.

وی همچنین با اشاره به وضعیت پناهجویان سوری و عرب نیز گفت: متاسفانه صد‌ها هزار نفر از مردم سوریه و عراق، پس از ایجاد نا‌امنی و گسترش ترور در کشورشان راه اروپا را به امید دستیابی به یک زندگی آرام در پیش گرفته‌اند حال آنکه پس از اقدامات تروریستی اخیر، گزارش‌هایی مبنی بر حمله برخی گروه‌های‌نژاد پرست در برخی کشورهای اروپایی به این مردم مظلوم و ستمدیده به گوش می‌رسد.

نماینده مردم شیراز در مجلس خاطرنشان کرد: از وزارت امور خارجه خواهشمندیم جهت رسیدگی به وضعیت آوارگان سوری و عراقی و جلوگیری از گسترش حملات گروه‌های خودسر به آن‌ها، رایزنی‌های لازم را با وزرای امور خارجه اروپا انجام دهد.
نظرات بینندگان