کد خبر: ۸۰۱۷۹
تاریخ انتشار: ۰۷:۵۱ - ۰۹ آذر ۱۳۹۴

بهره‌مندی 28 هزار دانش‌آموز جهرمی از آموزش‌ ایمنی در برابر زلزله

مدیر اداره آموزش و پروش جهرم گفت: حدود 28 هزار دانش آموز در سه مقطع ابتدایی، متوسطه اول و دوم آموزش های مربوط به مصون سازی در برابر خطرات ناشی از زلزله را فرا می گیرند.

به گزارش شیرازه عبدالله نورزاد در حاشیه برگزاری مانور زلزله و ایمنی در گفتگو با خبرنگار پسین جهرم گفت: از برنامه هایی که آموزش و پرورش خود را متعهد به اجرای آن می داند بحث پیشگیری در مقابل حوادث طبیعی و آسیب ها است.

وی به لزوم آمادگی در برابر حوادث طبیعی اشاره کرد و افزود: فراگیری آموزش های ایمنی در مقابل آسیب ها به ویژه زلزله به دانش آموزان نقش موثر در آگاهی خانواده ها در رویارویی با این گونه حوادث دارد.

مدیر اداره آموزش و پرورش جهرم به آموزش ایمنی زلزله در حدود 300 مدرسه شهرستان اشاره کرد و گفت: حدود 28 هزار دانش آموز در سه مقطع ابتدایی، متوسطه اول و دوم آموزش های مربوط به مصون سازی در برابر خطرات ناشی از زلزله را فرا می گیرند.

وی به انتقال اطلاعات و آموزش های ایمنی در برابر زلزله به خانواده ها از طریق آموزش به دانش آموزان اشاره کرد و اظهار داشت: هدف از اینگونه آموزش ها مصون سازی دانش آموزان در برابر خطرات ناشی از زلزله و کاهش تلفات، صدمات و آسیب های جانی و مالی است.

نورزاد به برگزاری مانور زلزله و ایمنی در مدارس شهرستان همزمان با سراسر کشور اشاره کرد و گفت: در این مانور ارگان های خدمات رسان مانند آتش نشانی، اورژانس، هلال احمر و فرمانداری حضور داشتند.

مدیر اداره آموزش و پرورش جهرم هدف از برگزاری این مانور را آمادگی لازم در برابر زلزله و کاهش صدمات و هزینه های مالی، جانی و اجتماعی عنوان کرد و گفت: دانش آموزان حاضر در این مانور از روزهای پیش آموزش های لازم را فرا گرفته بودند.

به گزارش پسین جهرم، مانور زلزله و ایمنی به صورت نمادین و با حضور جمعی از مسئولان شهرستان جهرم در مدرسه دخترانه رباب برگزار شد.

 

انتهای پیام/

نظرات بینندگان