کد خبر: ۸۰۴۰۴
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۳ - ۱۴ آذر ۱۳۹۴
فرماندار فراشبند:

زلزله فراشبند خسارت جدی نداشت/ برای پرداخت وام 15 میلیونی مقاوم سازی خانه های روستایی هیچ محدودیتی نداریم

فرماندار فراشبند گفت: زلزله شب گذشته در این شهرستان خسارتی جدی نداشت و برخی خانه ها ترک های جزئی برداشتند.

به گزارش شیرازه، محسن پورزارعی فرماندار شهرستان فراشبند در گفت و گو با نخل بیدار با اشاره به زلزله 5 ریشتری شب گذشته شهرستان فراشبند گفت: مرکز زلزله شب گذشته روستای بلوط آباد بود که بلافاصله پس از وقوع زمین لرزه تیم های امدادی و کارشناسان مسکن و شهرسازی به روستاهای بلوط آباد و پهناپهن اعزام شدند و ضمن بررسی خسارت احتمالی، مردم را به آرامش دعوت نمودند.

وی افزود: این زمین لرزه خوشبختانه هیچ گونه خسارت جدی در بر نداشت و صرفا برخی خانه های قدیمی ترک های برداشته اند و هیچ منزلی فرو نریخته است.

فرماندار شهرستان فراشبند از اعطای وام هایی جهت مقاوم سازی ساختمان های روستایی سخن گفت و بیان داشت: در زلزله ی قبل سهمیه وام 15 میلیونی با سود 4 درصد جهت مقاوم سازی برای 100 نفر را اخذ نمودیم ولی تنها روستایی که مراجعه ننمودند مردم همین روستاها بودند و نمی توانند از خانه های قدیمی خود دل بکنند.

پورزارعی افزود: در روستاها جهت پرداخت وام مقاوم سازی هیچگونه محدودیتی نداریم و علاوه بر وام 15 ملیونی با سود 4 درصد مددجویان کمیته امداد نیز میتوانند از وام ده ملیونی بلاعوض جهت مقاوم سازی با شرایط خاص استفاده نمایند.

وی خاطر نشان کرد: جهت دیگر مساعدت ها با خانواده هایی که در این زمین لرزه منزلشان آسیب دیده با ستاد بحران هماهنگی هایی صورت گرفته که با بررسی ها کمک هایی صورت خواهد گرفت.

پورزارعی ضمن بیان اینکه بر این زلزله هیچ گونه خسارت جانی نداشته، ادامه داد: چند نفر به هنگام فرار دچار مسدومیت هایی شده اند که ربطی به زلزله نداشته و بررسی ها همچنان ادامه دارد.

نظرات بینندگان